Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
Netherfield
14-08-2026 om 06:01
Och lieve Ciska. Ik weet niet wat ik moet schrijven. Ik denk aan je.
Ploef
14-08-2026 om 06:04
Wat verschrikkelijk voor jullie en al haar dierbaren. Dat dit zo heeft moet zijn en gaan. Mensonterend en hartverscheurend. Heel veel sterkte en kracht door de liefde van mensen om je heen.
Jillz
14-08-2026 om 06:38
Kippenvel. Ik wens jullie veel sterkte. Onverteerbaar dat het zo heeft moeten lopen. Wat is je dochter moedig geweest. Eerst die enorme worsteling jarenlang. En dan zo een moeilijke route naar de dood. Ik had het haar en jullie gegund dat euthanasie op tijd was gekomen. Ik hoop dat je er op een dag berusting in kunt vinden. 
Omega
14-08-2026 om 07:03
Wát een verdriet. En wat een fantastische ouders heeft jouw dochter gehad. Heel veel sterkte gewenst.
Fourtyfour
14-08-2026 om 07:22
Oh, Ciska, wat een verdriet voor jullie. Gecondoleerd en heel veel sterkte.
Wat hebben jullie het goed gedaan in de zorg en aandacht voor jullie dochter.
Broadway
14-08-2026 om 07:27
Ciska78 schreef op 14-08-2026 om 00:25:
na een intensieve periode, dochter had besloten om te stoppen met eten en drinken om zo haar laatste wens mogelijk te maken:de dood.
Is vanavond om 20:00 mijn lieve, lieve dochter overleden.
Rust zacht
Potverdorie Ciska. Wat een heftig bericht. En wat moet het moeilijk voor jullie zijn want als ik iets geleerd heb van jullie door dit topic is dat jullie zo zielsveel van deze meid houden dat dit jullie moet verscheuren. je wil je meisje bij je houden, maar ook haar rust geven en dit is hoe ze dat wilde.
ik wens jullie enorm veel sterkte met dit enorme verlies en spreek denk ik namens iedereen dat we nog steeds graag je uitlaatklep/praatpaal/leegloopplek willen zijn in deze moeilijke tijd
Jonagold
14-08-2026 om 07:30
Ach Ciska, wat vreselijk voor jullie allemaal. Hier zijn gewoon geen woorden voor. Ik steek een dikke kaars voor jullie aan, voor warmte en troost.