Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Heb net iedereen uit huis gezet…. Allemaal naar de kerstmarkt…. Zet zo de Boom op, omdat we morgen Kerst vieren. Heb voor vanavond een vuurtje in de tuin geplant, met worst en slangenbrood. En Glühwein. Moet voor morgen nog pide deeg maken, en eigeel invriezen

Hier zal de kerst wel in het water vallen. Echtgenoot ligt ineens met hoge koorts op bed, hoest zich weer van de been, knalt van de koppijn en heeft nergens zin in. Hij is de hele dag zijn bed niet uitgekomen, ook al zo'n veeg teken.
Die kerst op zich kan me niet schelen, die schuiven we wel op, we zijn toch maar met z'n tweetjes (en de rodekool ligt in de vriezer), maar ik vind het een beetje eng, temeer daar hij COPD heeft. Ik hou het in de gaten en voer hem water. 
OT: als hij vanavond niks hoeft, troost ik me wel met instant noodles, ook al weer drie jaar geleden. Of misschien wel een broodje knakworst, ook al zo'n guilty pleasure. Bij hem probeer ik er dan wel een licht groentesoepje in te krijgen,

Oei, dat klinkt niet fijn Dewi. Hopelijk voelt je echtgenoot zich snel wat beter.

Ik kom weer eens langs, zo druk geweest afgelopen week dat ik vooral uit de vriezer heb opgewarmd
Vandaag wordt het dit: https://www.kokenmetkarin.nl/2021/12/14/wortelsoep-met-knoflook/ met knoflook/koriander naandippers.

Klinkt als hetzelfde virus wat lief te pakken had Dewi. Dat is ie dan wel even zoet mee, dus van mij heeft een week koorts gehad (en uiteindelijk ook antibiotica wegens een ontsteking ergens eroverheen) en nu begint ie op te krabbelen. Maar wel nog steeds hoest. Balen

Ik heb voorbereidingen getroffen voor het stollenfestijn vandaag, nu nog maar duimen dat de mixer het trekt (nog steeds geen vooruitgang in de nieuwe mixer aan de praat krijgen) We gaan het morgen zien. Lief kookt een mexicaansig prutje met lupinebonen. Ik ben benieuwd. 

Beterschap voor je echtgenoot,  Dewi! En Moos, wat een gedoe met die falende apparatuur, veel succes gewenst. 

Wij eten vanavond pasta met spekjes, snijbonen, broccoli en pesto. 

Mogelijk lunch ik met gewokte groene aspergetips met roerei: de AH had die bezorgd voor de kerstdagen maar zo lang zijn ze niet houdbaar. Irritant, want ik hoopte die drukte niet meer in te hoeven, maar nu moet ik volgende week toch nog een keer voor die krengen terug. Het lunchen met asperges is dan weer minder irritant, wel een beetje exorbitant... 

Beterschap voor je man Dewi!

Iedereen maakt vandaag een gang; de verliefden samen:

Kaassoep
Pide met cima di rape , feta , rode peper
Aardappelpuree Met Trüffel en een gefrituurd eigeel
Ravioli met paddestoelen in Salbei boter
Mini iskender
En een toetje, gemaakt door Zoon en vriendin..en dat mogen we nog niet weten.

Vanavond wordt het hier witlof met ham en kaas. Daar had ik opeens zin in. 

Beterschap voor je man Dewi.

Wij eten de rest van de erwtensoep en een omelet of zo.

omelet, rijst, spinazie al a creme en fruitsalade, appelmoes.rauwkostsalade

Wat ik er van eet weet ik niet. Lig sinds gisteren met 38.5 graden koorts op bed

Beterschap voor je man DewiSri! Klinkt niet prettig nee, de hele dag in bed is niet best...
Naminokurashi, jij ook beterschap gewenst.
En yette veel plezier in het natuurhuisje, wat een leuke verrassing!

Wij gingen vandaag met frut II naar het Muiderslot, even lekker de onverdeelde aandacht van beide ouders. Vanavond maak ik zoervleisj, met geroosterde pompoen en frietjes. Er komt daarna een oppas en lief en ik gaan lekker bandjes luisteren en (hopelijk) dansen.

Echtgenoot gaat alweer wat beter, maar we zijn er nog niet. Vanmiddag kwam vriendin wat noodzakelijke boodschappen brengen (heerlijk, dat naoberschap op het Franse platteland) en ze bracht gelijk een stuk 'délice au chocola à la crème de marrons' mee, die haar vriend gisteren gebakken had. Chocoladetaart met kastanjevulling dus. Vriend was gisteren al even komen kijken of hier alles wel goed ging, want 'ze zijn daar zo alleen'. De schat.
Zo nodig gooi ik gewoon het kerstdiner om, zo belangrijk is het nou ook weer niet.

Nami, lig je nog steeds in het ziekenhuis? Ik wens je heel veel sterkte, leuk is anders. Ik denk veel aan je, mijn eigen ziekenhuisperiode indachtig, die de laatste tijd weer vaak de kop komt opsteken.

Teig, doet de bil weer normaal en begin je weer te ontkleuren? Waardeloos hè, zo'n klap! Lief dat de frutten zo meeleven. Maar als je weer wil dansen, denk ik dat je de goede kant weer op gaat.

Heel veel plezier, Yette, in jullie natuurhuisje.

Dewi, ja lig nog steeds in ziekenhuis. Weet ook niet voor hoe lang. De belangrijkste updates plaats ik in mijn topic: hartfalen en wat er toe heeft geleid dat ik nu in ziekenhuis lig.

Beterschap aan iedereen die het nodig heeft. Mijn lief is ook nog niet beter. Uit de kweek is helaas niets gebleken 
We hopen dat hij kerst kan gaan vieren.

Hij ging gisteravond ook niet mee naar onze vrienden.  Er was Thais besteld en we hebben spelletjes gedaan. Het werd laat 

Vandaag linzensoep met een broodje erbij. 

Wij hebben echt de hele dag stilgezeten. Een unicum voor ons. Zeker voor mij. Eten koken waren we dan ook niet van plan. Ik kreeg zin in mosterdsoep, toen bleek die soep in het Fins met aardappels, zalm en prei samen te gaan en zijn we naar de supermarkt gewandeld en hebben de soep opgeFinsd. Het was toen net even zonnig.

yette

yette

22-12-2025 om 06:47 Topicstarter

Gisteren maakte ik rode kool met gekarameliseerde appelblokjes en aardappelpuree. De Vader bakte er cordonbleu en kaasschnitzels bij. 

Vandaag verwerk ik wat kaasrestjes en groenten die op moeten en/of geen duidelijke bestemming hebben tot kaassaus voor bij verse tagliatelle en gemengde groenten met wat pesto (broccoli, boontjes, prei, courgette) 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.