Eten
anijsblokje
08-01-2026 om 22:27
Hier niet-volkoren tagliatelle, broccoli en een stukje gegrilde lamsbout. Vooraf gebakken peer met blauwe kaas, veldsla, rucola en walnoten.
Nikki1973
09-01-2026 om 10:23
ik heb nog kip in de vriezer en ik zag dat er in de kast nog een pakje wraps ligt en een blikje kidneybonen. Dus dat worden gevulde wraps. Er is nog paprika, ui, knoflook en kaas dus dat gaat lukken. Geen zin om de deur uit te gaan voor boodschappen….
Dolfje
09-01-2026 om 10:25
Net rijst gekookt voor Nasi zoals bij de Chinees, had ik gisteren willen doen maar vergeten. In de diepvries hadden we nog saté dus dat erbij en verder komkommer en augurk en pindasaus. En eigenlijk hoort er kroepoek bij maar in het geval van ff op de lijn letten laat ik dat even weg.
Smulkruimel
09-01-2026 om 10:27
Vanavond Albondiga's (Spaanse gehaktballetjes) in tomatensaus met gebakken aardappeltjes en appel-peer moes.
Maak meteen 5 bakjes gehaktballetjes met saus voor de vriezer, kunnen we er vaker van eten. Ik hou echt van voorraad 😊
afrodite05
09-01-2026 om 10:41
Dolfje schreef op 09-01-2026 om 10:25:
Net rijst gekookt voor Nasi zoals bij de Chinees, had ik gisteren willen doen maar vergeten. In de diepvries hadden we nog saté dus dat erbij en verder komkommer en augurk en pindasaus. En eigenlijk hoort er kroepoek bij maar in het geval van ff op de lijn letten laat ik dat even weg.
Oh dat is een goed idee voor op mijn lijstje!
Wij eten vanavond gekookte aardappelen met tuinbonen en een braadworstje. Ik maak er nog wat extra broccoli bij, voor het geval de tuinbonen niet worden goedgekeurd.
Ik heb net ook groentesoep met ballen gemaakt, lekker om straks even een kommetje van te nemen.
irmaladouce
09-01-2026 om 11:20
Ik denk dat wij vanavond bij yette aanschuiven...
Mmmm, goed idee Ted, polenta met gorgonzola. Mss dit week-end maken en dan iets italiaanserigs stoofvlezerigs erbij.
MijnNaamIsHaas73
09-01-2026 om 12:02
Wij gaan vanavond uit eten ivm een jarige dit weekend. Vanwege de gladheid wordt het de plaatselijke Griek op loopafstand
Chiquita
09-01-2026 om 12:15
Vanavond plots 2 volwassenen en 2 kinderen te eten (leuk!). Ik maak mijn bekende recept, pollo al chilendron met rijst. En als toetje custard vla, met voor de kinderen gekleurde rijst snoepjes erin
Nikki1973
09-01-2026 om 12:23
Chiquita schreef op 09-01-2026 om 12:15:
Vanavond plots 2 volwassenen en 2 kinderen te eten (leuk!). Ik maak mijn bekende recept, pollo al chilendron met rijst. En als toetje custard vla, met voor de kinderen gekleurde rijst snoepjes erin
Dat heb ik even opgezocht, wat een heerlijk kiprecept.
Ted68
09-01-2026 om 13:15
Man en ik eten samen. Hij heeft zin in kalfschnitzel met citroen saus. Kook er een paar papperdellen bij. En wat salade.
Teigera
09-01-2026 om 14:09
Lief is jarig vandaag, hij kiest voor roti. Die heb ik zojuist alvast afgehaald bij "de" afhaaltent hier in de stad, want die is het lekkerst.
MijnnaamisHaas, alvast gefeliciteerd met de jarige dit weekend!
ToetieToover
09-01-2026 om 16:26
Van de groenten/bonenresten maak ik soep: potje bouillon en pureren maar, ik waardeer mijn staafmixer ♥️. Beetje specerijenmix erdoor uit Duitsland iets met ‘paars’ in de naam: purple curry!💜
En verder vanavond laat nog iets, we verwachten om 20:00 uur weer thuis te kunnen zijn. Ik had geen zin om onderweg-eten te fiksen. Ik heb niks uit de vriezer getrokken, dus we fietsen via de buurtsuper naar huis en we zien wel.
MijnNaamIsHaas73
09-01-2026 om 16:31
Teigera schreef op 09-01-2026 om 14:09:
Lief is jarig vandaag, hij kiest voor roti. Die heb ik zojuist alvast afgehaald bij "de" afhaaltent hier in de stad, want die is het lekkerst.
MijnnaamisHaas, alvast gefeliciteerd met de jarige dit weekend!
Dankjewel Teigera, jij gefeliciteerd met je lief!