Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Man zorgt op vrijdag voor het eten. We aten parelcouscous salade met gebakken courgette, haloumi, kruiden en een citroen dressing 

yette

yette

21-03-2026 om 04:50 Topicstarter

Krieltjes uit de oven, gepaneerde plak komijnekaas, salade met geroosterde mais, tomaat en rucola

Teigera schreef op 20-03-2026 om 17:45:

[..]

Same! Maar waarom pannenkoek "natuurlijk"?

Hier met spek, kaas, spek+kaas, rozijnen & naturel. Appel krijg ik niet lekker voor elkaar, gaat altijd stuk.

Omdat het nationale pannenkoekdag was. Wij doen de appel en rozijnen er apart bij. Dus niet meebakken, maar opwarmen in de magnetron.

Had gisteren een tosti; we hadden geen zin om te koken. Vanavond eten we een entrecote, witte asperges en ik maak nog een paar Ravioli gevuld met ricotta en wilde knoflook. Sausje met citroen erbij.

Aha, dankjulliewel, ik had nog niet gehoord van pannenkoekendag. Wél van Sint Pannenkoek, in november, daar doen we dan weer wel aan hier in huis! Lekker selectief . Hier geen versierde tafelkleden en ook geen pannenkoekenmix uit de winkel, gewoon eigen manier. Het smaakte goed.
Vanavond chicken katsu curry, met noedels, wortel, sperziebonen en erwtjes. Toe mochi uit de vriezer (vinden de kinderen lekker).

Wij kwamen eergister op kaasfondue uit en gisteren at ik een’tacoschotel’, eigenlijk gewoon nacho’s grande, met gelukkig ook best wat groenten en genoeg kaas. Dat is toch wel het enige nadeel van het eiland, er is veel leuke horeca maar qua eten is het of supertraditioneel café-eten (carpaccio biefstuk salade geitenkaas) of sjiek/prijzig/verplicht 3 gangen. Volgens mij zou een Thai of Indiaas restaurant hier roaring business zijn. 
Vanavond gaan we tapas eten. Maar eerst handschoenen kopen want op de fiets (ik heb zowaar lief aan het fietsen gekregen, voor het eerst weer sinds ie ziek was ) krijg je toch wel verrekte koude handen nog hier. 

Oh wat klinkt het heerlijk Moos, fietsen op een eiland! Nog even wachten voor ons, half juni zijn wij weer aan de beurt. Nu al zo'n zin in weer.

Ik wil vandaag de " viral" ovenschotel met gyoza maken denk ik.
https://ohmyfoodness.nl/gyoza-bake-met-paksoi/

Ik heb biefstuk en aardappelgratin op de planning staan. Erbij een salade van in elk geval sla, tomaat en komkommer. Ik weet nog niet goed of we zoon daar een plezier mee doen, hij vond aardappelgratin niet lekker de vorige keer, dus mogelijk krijgt hij gewoon een restje pasta met spinazie en spekjes. 

Hier iets met (volkoren natuurlijk) couscous, courgette, gedroogde tomaat en feta.

Het was vandaag ook wel wat frisser dan de dagen ervoor. Ik snap de handschoenen. 

Dinsdag gingen we tapas eten, met favorieten zoals pulpo a la gallega, boquerones, pimientos de padron, patatas bravas, endivas con queso azul en brood met teveel alioli (dus slechte nacht, maar was 't waard)
Woensdag maakten Brown en ik een lange wandeling (met terrassen tussendoor). Daarna hadden we beiden zin in salade, vanwege het goede weer. Het werd een salade van spinazie met gegrilde courgetten en geroosterde paprika, tomaat, feta & walnoten. Broodje erbij. 
Donderdag was ik laat thuis en had ik daarna de kascommissie van mijn VVE. Dus snel een spinazie/courgette aardappel soepje geflanst en dat gegeten met een broodje. 
Gisteren ging ik uit eten met mijn moeder bij de tent waar Brown werkt. Ik had gegrilde zalmfilet met mosterdsaus. Er was een beetje groente bij en friet. 
Zonet heb ik nog een beetje van de soep van donderdag gegeten. k had wel boodschappen gedaan, maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin om nog verder iets te koken. Dus ik laat het hierbij. En als ik nog trek krijg eet ik wel een paar crackers. 

Iets van noedels met kastanje champignons en taugé in elk geval. Met kip denk ik.

We gaan bij vrienden eten….

ik maak voor vanavond een ovenschotel die wij kennen als Hollandse ratjetoe. Het is eigenlijk een ovenschotel met gehakt, krieltjes, sour cream en kaas. Je zou het een veredelde aardappelgratin kunnen noemen. Anyway, ik kook er sperziebonen bij. En uiteraard komt er komkommer en tomaat op tafel, "on the side".

Oh en als ik m'n handen vrij heb, maak ik ook een schaal custardpudding. Nu kan ik er eindelijk ook van eten.

Flammkuchen met mozzarella, tomaat en courgette. 

frietjes met snacks 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.