Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

klinkt goed Toetie.
En dank voor de uitleg 

Ik heb gisteren met een vriendin gewandeld en lunchte in het restaurant van Moos. Helaas was ze er niet. We hadden lekkere preisoep. En een goddelijke chocolade/sinasaappeltaart toe. En een heerlijk versgebakken brood gekocht.
‘s Avonds aten we op de huid gebakken zalm en groene asperges en wortel uit de oven.

Vandaag een mooie tentoonstelling in Den Bosch bezocht. Daarna lekkere terryaki kip poke bowl met quinoa gegeten. Was zoveel over dat ik maar een doggy bag heb gevraagd.  Lekker morgen als lunch.

Lief zou koken maar had geen zin dus we hebben net pizza Parma besteld 

Goede reis Dewi!

Wij aten asperges met ham en ei en krieltjes. Voor de lussiknies spinazie a la crème opgewarmd. Was heerlijk! Net nog een soepje gemaakt van de schillen en het kookvocht. 

Vandaag beiden nog een grote kom kippensoep en een pasteitje van de toko uit de diepvries.

ik ga vanavond pannekoeken bakken.

Ik moet even kijken welke zak wokgroente als eerste op moet: de Chinese of de Italiaanse. Chinees gaat met rijst, kip, prei en chilisaus, Italiaans met prei, tortellini en spekjes. Hetgeen wat we vanavond niet eten, schuift door naar morgen. 

Oh en ik ga met zoon kleine appelflapjes bakken. Toen ik hem daarover vertelde gisteren bij het naar bed gaan, zei hij dat er ook een worstje in moest, dus ik vrees dat we straks ook weer croissantjes met een knakworst erin moeten maken. Oh well...

Wat een leuke dagen Koreveen! 
Vanavond maak ik courgettesoep, een paar cevapcici (wat Sloveense kruiden opmaken), rauwkost en fetaflapjes. Erbij stokbrood met olijfolie om te dippen.

oh lekker, courgettesoep ♥️

Wij gaan tortellini eten, dat kan ik nergens vinden en de glutenvrije webshop had het. Yay. Ik heb nog geen idee hoe, ik denk dat ik het in de bouillon leg en het als soep ga eten. Qua groenten snijd ik nog wat eetbaar blad uit de tuin. Neem ik meteen wat kruiden mee, rozemarijn in ieder geval. Ik heb burrata van de Aldi, die nam manlief op mijn verzoek mee (plus op eigen initiatief een lading chocola maar dat probeer ik te negeren). Die burrata gaat erbij. 

Teigera schreef op 26-03-2026 om 10:30:

Interessant anijs! Ben benieuwd naar je 'recensie'.

Mijn review van het Shiz Andaz-expriment is "hands down 5/5". Het is echt heel lekker en ook leuk want anders dan anders. Ik had geen granaatappelmelasse in huis en vond het ook niet nodig dat hiervoor aan te schaffen, ik heb dat vervangen door een beetje zoete balsamico die ik eigenlijk nooit gebruik want te zoet, maar dat was hiervoor prima. 

Vanavond zuurkool (THT 2 maanden geleden, kan natuurlijk prima), met appel en rozijnen en rookworst. Voor wat betreft dat laatste ben ik waarschijnlijk geïnfluenced door Afro's influencer.

Dewi, ik hoop dat jullie toch een bon vogage hebben gehad. En dat een beetje eten ook weer lukt, ook al is de Hollandse pot daar niet echt een uitnodiging voor.

@Toetie: Wat een fascinerende Kesbeke pot, die ben ik nog nergens tegen gekomen.

Ik moest Shiz Andaz even googelen Anijs.  Ziet er spannend uit! Lijkt me ook lekker, maar ik ben niet zo avontuurlijk om een gerecht te maken waarvan ik geen idee heb hoe het zou moeten smaken haha.

Ik maakte vanavond tzatziki bowl, allemaal bakjes op tafel en iedereen mocht zijn eigen bordje maken, de basis was quinoa, met gebakken kip, zelfgemaakte tzatziki,  tomaat, komkommer,  paprika,  feta, rode ui en olijven. 
Ook alvast voor morgen gekookt want dan moeten we om 18.30 bij de muziekuitvoering van jongste zijn. Ik maakte een pan tom kha kai, ruikt al heerlijk met kaffir lime blaadjes. 

Gisteren werd het de Chinese wokgroente, alleen niet met chilisaus maar met ketjap en kruiden (o.a. Laos ketoembar djahe) waardoor het meer Indisch werd. Vanavond dus de Italiaanse wokgroente. 

De Kesbeke Dutchies zijn exclusief voor ah, las ik toen ik de glutencheck deed. Het is een soort verdunde vorm van chutney. Kan ik toch lekkerder zelf, zoals met zoveel dingen 

Lekker Tom Kha, manlief verzucht dat hij wel een liter kan drinken dus ik moet nodig weer eens bouillon, kokosmelk en lime blaadjes samen in een pan doen. Beetje spicy maken en dan is die alweer blij. 

Vandaag moeten de allerlaatste aardperen heel dringend op. Ik heb ze gisterenavond al geschild (wat een werk), geraspt en ingezouten + karnemelk. Die gaan in een ovenbaksel. Met overgebleven eiwitten, karnemelk en rode linzenmeel. Knoflook, uien. En spek en kaas. Met die laatste vier maak je een steen nog lekker, dus dat gaat vast prima smaken. 

De shiz andaz klinkt echt héel lekker anijs, dankjewel. Ik heb het linkje opgeslagen, klinkt wel als iets dat ik zou willen proberen.
Vanavond eten we roti kip, lief kookt en wij verheugen ons er nu al op .

Hier wordt het pittige falafel met een couscoussalade met komkommer en tomaat en rucola. En we eten een kom champignonsoep ( uit zak).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.