Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

We eten gefrituurde Witte asperges met aioli, en daarbij een Forelle.

Hier wordt het een focaccia broodje wat we nog in de diepvries hadden met shoarma. Moet nog sla en tomaten halen en knoflooksaus maken.

Zoon heeft gekozen voor gele rijst "Dat is gek, mama!" Ik maak er een soort "paella" van, hoewel er een nieuwe Spaanse oorlog zal uitbreken als ze horen dat ik dit paella noem: gele rijst dus met chorizo, garnalen, paprika en erwtjes. Man mag de garnalen eruit vissen en die naar onze borden werpen. 

Nikki1973 schreef op 23-04-2026 om 18:29:

[..]

Oh dat klinkt heel lekker. Heb je een linkje naar een recept?

Hier is man iets op bbq aan het maken, gevuld gehakt. We eten er brood en salade bij.

Euhh, nee, eigenlijk niet... ik improviseer maar wat. Je werd/wordt op sociale media doodgegooid met allerlei variaties op deze ovenschotel. 

Het komt erop neer dat je currypasta (maar ik gebruikte gochujang) mengt met kokosmelk, sojasaus en wat je verder nog lekker vindt.  Daar mix je groenten naar wens door (pak soy, spinazie, whatever - ik deed er bimi en paprika in deze keer). Op dit mengsel vlij je het gewenste aantal gyoza. Daarover sprenkel je eventueel wat sesamolie. Alufolie erover en 20-30 minuten op 200 graden in de oven. Ik haal de folie de laatste 5 minuten eraf en zet de gril nog even aan. Als het gerecht uit de oven komt, doe ik er nog gesnipperde lenteui en sesamzaadjes overheen.

Man is gisteren tot midden in de nacht met stoofvlees in de weer geweest. Daar wil hij vanavond polenta bij maken. En gemengde sla.

Het gaat dus nog niet beter met eten, Dewi ? Wat naar ! Hebben de onderzoeken ook nog geen duidelijkheid gegeven ? Veel sterkte !

irmaladouce schreef op 24-04-2026 om 10:00:

[..]

Euhh, nee, eigenlijk niet... ik improviseer maar wat. Je werd/wordt op sociale media doodgegooid met allerlei variaties op deze ovenschotel.

Het komt erop neer dat je currypasta (maar ik gebruikte gochujang) mengt met kokosmelk, sojasaus en wat je verder nog lekker vindt. Daar mix je groenten naar wens door (pak soy, spinazie, whatever - ik deed er bimi en paprika in deze keer). Op dit mengsel vlij je het gewenste aantal gyoza. Daarover sprenkel je eventueel wat sesamolie. Alufolie erover en 20-30 minuten op 200 graden in de oven. Ik haal de folie de laatste 5 minuten eraf en zet de gril nog even aan. Als het gerecht uit de oven komt, doe ik er nog gesnipperde lenteui en sesamzaadjes overheen.

Dank je wel! Ken dit niet maar ga ik zeker een keer maken. Helemaal mijn smaken.

Nee, ze hebben nog steeds geen flauw idee wat er aan de hand is. Ik ben het goed zat, hoewel het natuurlijk wel een wondermiddel voor de lijn is .
Voor vanavond staat er weer iets heel lichts op het programma: bouillon met kip, broccoli, udon, jeruk purut, sereh, limoen, soja en wat ik er nog bij kan verzinnen. Daar eet ik dan een peuterbeetje van. Verder heb ik bijvoeding, want mijn huisarts hier vond dat ik ondervoed ben. We doen het er maar mee.

Dewi, wat naar voor je...en raar dat er niets,gevonden word....

Ik heb ook een keer een gyoza ovenschotel gemaakt, dacht dat ik toen ook een link gepost had.
Komt ongeveer hier op neer allemaal, alles kun je aanpassen naar je eigen smaak.
https://ohmyfoodness.nl/gyoza-bake-met-paksoi/

Ted68 schreef op 24-04-2026 om 10:39:

Dewi, wat naar voor je...en raar dat er niets,gevonden word....

Nou inderdaad! Sterkte ermee!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.