Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten de rest van de noedelsoep met een extra gekookt eitje erin. En verder maak ik een hartige “grieksachtige” yoghurtbowl, dus met komkommer, rode ui en tomaat en feta en wat olijven.

Haha heb ik je geinfluenced Toetie? Voor ons is Duitsland echt een end rijden. Dus leuk om daar naar de supermarkt te gaan voor een keer (en de DM, en tanken natuurlijk). Verder vooral genoten van de groene heuvelachtige omgeving, was fijn er even uit te zijn met z'n vieren. De kinderen reizen gelukkig gezellig mee, mopperen niet snel (al vinden ze zo'n wandeling standaard te lang). Ze zijn meestal benieuwd naar nieuwe dingen om te eten, heel leuk vind ik dat. Snoepjes en koekjes natuurlijk, maar ook andere dingen: Reibekuchen vonden ze zo lekker dat we vandaag nieuwe hebben gehaald voor thuis.

ToetieToover schreef op 04-05-2026 om 15:19:

[..]

Thanks Moos! Ik hoorde dat die beugelpotten kunnen ontploffen, dat vond ik geen goed plan. Ik ga eerst maar eens de YouTube bekijken van Weij, die had ik al gevonden.

Wij zijn vrij vandaag en morgen en dachten “even naar Duitsland voor de boodschappen” dat kwam door die reibekuchen hier natuurlijk Ik heb weer een emmertje deeg, diverse bratwurst en kartoffelsalat en krullenspullen van de DM. Half Nederland ook, trouwens! Drukte zeg. Misschien waren er nog meer mensen vrij pffffff .

Als het niet regent, eten we vanavond worstjes gegaard boven een houtskoolvuurtje.

Je moet wel ronde potten nemen en geen vierkante, maar volgens mij gaat er dan weinig mis hoor. 

Hier in feeststemming, de laatste kijkers zijn vandaag geweest (met als klapstuk een uurtje open huis waarin volgens de schatting van de makelaar 65 man binnen zijn geweest 😱) en de eerste biedingen zijn al binnen. Waaronder al 1 waar we erg tevreden mee zouden kunnen zijn. Maar men heeft nog tot donderdag 12 u om te bieden, dus wie weet wat er nog gebeurt. Daarbij belde er vanochtend ook nog een makelaar uit onze beoogde woonplaats dat er een huis in ons favoriete buurtje in de verkoop gaat. Kans is wel groot dat dat net boven budget is, wegens hoekhuis en net wat meer grond dan de gemiddelde huizen in die buurt, maar wie weet. Met een beetje mazzel trekt het budget ook nog wat meer op de komende dagen

Bij feeststemming hoort feesteten: asperges met gerookte zalm en sinaasappel-dillesaus. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.