Eten
Ted68
21-06-2026 om 12:19
Vanavond doen we een vuurtje stocken, en eten we kip, kalfsvlees, en een salade . Vanmiddag maak ik nog een focaccia
ToetieToover
21-06-2026 om 12:34
MijnNaamIsHaas73 schreef op 21-06-2026 om 11:55:
Beterschap Dolf!
Wij hebben een feestje thuis, ik maak (naast de borrelhapjes) een caprese salade, griekse salade en aardappelsalade. Verder hebben we afbak stokbrood en wat spiesjes en worstjes voor op de bbq. Fingers crossed dat het droog blijft want deze verjaardag is berucht voor regen (echt heel irritant als het juni is)
Ha, zo zat ik laatst ook: hopend op feesttuinwaardig weer. Uiteindelijk kwam dat goed. Hopelijk voor jou ook. Gefeliciteerd met de jarige!
MijnNaamIsHaas73
21-06-2026 om 13:00
Dank voor de felicitaties. Inmiddels is het hier blauw dus ik denk dat het hier ook goed komt
Dewi-Sri2
21-06-2026 om 18:17
Gefeliciteerd Haas en beterschap Dolf!
Ik snap je helemaal Toetie, mijn eetlust zakt met dit weer ook tot onder het vriespunt. Bbq, brrrr. Hier worden het dus ook springrolls, maar alleen met simpele rauwe ingredienten: ijsbergsla, wortel (uit de keukenmachine want ik ben te lui om met de mandoline te snijden), garnalen, fijngestampte pinda's en wat ik nog meer vind. Ik ga pas los bij de dipsausjes.
Teigera
21-06-2026 om 21:14
Gefeliciteerd Haas!
LWK, dat is afgeleid van LWP, dat was de luie-wijven-patat van irmaladouce toch? Of heb ik dat nou helemaal raar onthouden en er in mijn hoofd iets van gemaakt... in ieder geval doe ik met dit warme weer dus aan luie-wijven-koken. Als er maar íets fatsoenlijks op tafel staat vind ik het goed. Lief kookte vandaag, hij maakte ovenpatat, smashburgers en een side van rauwkost.
Moosey
22-06-2026 om 08:12
Lief kookte gister, een hele frisse salade van springroll-resten en een soort geslowkookte babi ketjap met rijst. Was echt ontzettend lekker en paste goed bij het weer.
Er is nog rijst en babi ketjap over dus ik denk dat we vanavond nog zoiets eten
irmaladouce
22-06-2026 om 08:42
LWP = luie wijven piepers (aardappeltjes in de schil uit de oven met wat kruiderij - geen enkele voorbereiding behalve afschrobben en doorsnijden en verder ook geen omkijken naar). En ik begreep het LWK dan ook meteen
Zaterdag improviseerde ik een pork bulgogi met rijst. Lekker pittig gaat er altijd wel in met dit achterlijke warme weer. Gisteren maakte ik met JV smashburgers van de gril (from scratch), op maisbroodjes, met zelfgemaakte Big Mac saus, gekarameliseerde uien, bacon en cheddar. Daar kwamen K&K dikke frieten bij en sla/rauwkost. JV zit nog volop in de examens en blokt zich een end in het rond, dus die moest verwend worden.
Vanavond nog geen idee. Iets wat buiten bereid kan worden of iets kouds - geen zin in nog meer warmte in huis...
Teigera
22-06-2026 om 09:04
Ah gelukkig, had ik het (bijna) goed onthouden irma! Je uitdrukking is bij ons thuis een gevleugelde uitdrukking geworden dus 
Vanavond geroosterde gnocchi met vijgen-prei-tomatensaus, met runderchipolata en verse basilicum.
Ted68
22-06-2026 om 09:10
Vanavond word het makkelijk....een nais pintobonen feta paprika salade, met een forelle uit de oven.
Vind er niets aan om met die hitte te koken😂😂😂
irmaladouce
22-06-2026 om 09:45
Teigera schreef op 22-06-2026 om 09:04:
Ah gelukkig, had ik het (bijna) goed onthouden irma! Je uitdrukking is bij ons thuis een gevleugelde uitdrukking geworden dus
Vanavond geroosterde gnocchi met vijgen-prei-tomatensaus, met runderchipolata en verse basilicum.
Ik wil me overigens niets toeeigenen... die LWP heb ik (als ik me goed herinner) van iemand gepikt op het libelleforum destijds - toen de dieren nog spreken konden...
ToetieToover
22-06-2026 om 15:26
Luie wijven piepers zijn hier alles met aardappelen wat door manlief wordt gekookt
Eten, ik heb er geen zin in en ben nog niet verder gekomen dan ijs en cappuccino. Er moet toch dringend iets gezonds komen van mijn gezonde verstand. Dat is wel gezond hoor, maar even minder creatief en het worden dus maar weer springrolls.
Manlief is van plan om 22:00 uur de houtskooltjes aan te steken en worst te garen, ik weet niet of ik ga meedoen of ga slapen.
Dolfje
22-06-2026 om 15:51
Uit de airfryer vegetarische krokante " kip" stukjes met een salade. Misschien nog een rösti rondje erbij.