Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Straks nog een keer meloensalade en voor echtgenoot een k&k-maaltijd: poulet basquaise. Heeft de lieverd tenminste toch wat warms in z'n maag 

hier chaos alom, maar vanavond hadden we wraps met krokante kipburger uit de airfryer, sla, maïs, komkommer en tomaat en daarbij chilisaus 

Ik dacht wat is chaos alom nu voor gerecht, ik ken het niet voor ik echt last wat we staat

Dolfje schreef op 23-06-2026 om 20:29:

Ik dacht wat is chaos alom nu voor gerecht, ik ken het niet voor ik echt last wat we staat

🤣

Ik heb met je te doen Dewi! Hopelijk is de gevel gauw weer dicht! 

Er werd vandaag macaroni voor ons gekookt

Nou ik typ ook wel flink met vauten zie ik

Dolfje schreef op 23-06-2026 om 22:55:

Nou ik typ ook wel flink met vauten zie ik

Zal wel aan de warmte liggen

Sterkte Dewi! Ik ben de hele dag naar een cursus; op mijn vrije dag, en op een uur afstand ….Zie er zo tegen op….
Kook vanvond niet; want eet daar warm; dus iedereen die thuis is kan een eitje bakken.

Orzo met courgette en hamblokjes.

Vanavond wordt het gegratineerde pasta in chipotlesaus met pesto | delicious.magazine. Ik kon echter geen grote schelpenpasta vinden in de AH, dus dan maar met kleinere pasta. Zal ook wel smaken, pasta gaat er altijd wel in. Ik gooi er nog een courgette in blokjes door.

Vanavond eten wij "thaise" biefstuk salade met mango

Gisteren kon ik lekker alles buiten koken. Rijst in de ricecooker buiten en babi ketjap in de wok op een inductieplaat buiten. En het was nog lekker ook !

Vandaag mag man iets verzinnen, ik ben inspiratieloos. Het wordt wsch iets (semi) K&K wat hij nog even opleukt met het een en ander. Ik vind het prima.

Hè hè, de ayam pedis staat te pruttelen. Vanmiddag de sg boontjes nog, met wat tempeh voor de vulling, en dan zijn we er wel vandaag.

Nog steeds chaos alom 

Maar op tafel komt vanavond "Thaise" nasi: kip met nasigroente, rijst en een paar scheppen pindakaas. Met uiteraard nog wat kruiderij. Komkommer erbij en er ligt nog een restje kroepoek, daar zal zoon wel blij van worden.

De sg boontjes is ook klaar, en ik heb het klaargespeeld om er een uur over te doen 🙄. Snijwerk... 10 minuutjes naar de slaapkamer waar de airco aan staat. Bumbu maken... 10 minuutjes enz. Wat moeten mijn voormoederen moedige (en vermoeide!) vrouwen zijn geweest om bij die temperaturen sambal te zitten stampen, complete rituele rijsttafels te koken waarvan ze niet eens zelf mochten mee-eten en verder alle huishoudelijke klussen uitvoeren zonder moderne apparatuur. Als ik daaraan denk, schaam ik me een beetje. Een beetje veel, eigenlijk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.