Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Moosey schreef op 25-06-2026 om 22:43:

ik denk dat Tine de afkorting K&K niet kende en dacht dat het een merknaam was

Dit inderdaad 

Moosey schreef op 25-06-2026 om 22:44:

Hoe maak je rice crispy Anijs?

Dat weet ik niet, want puberkind van vriendin had dat gemaakt. Maar volgens mij is het een TikTokhype, gewoon koude rijst uitspreiden over een bakplaat en in de oven gooien. Er zat iets van edamame, wortel, rode ui, chilipeper en sojasaus doorheen. Het was prima strand-avondeten! Aan de voorgeschreven hoeveelheid groente werk ik morgen wel weer.

Zou best kunnen, die k&k-uitleg, klinkt heel plausibel, dankjewel voor de opheldering. Misschien is de zon naar mijn hoofd gestegen. Over de sg boontjes van Dewi hoefde ik nu helemaal niet meer na te denken! 

Ik heb een tijdje terug ook crispy rice gemaakt, inderdaad gekookte rijst in de oven met smaakmakers.

Helaas is vandaag de opvang van zoon gesloten. Daar was airco en daar kon hij lekkerder spelen dan thuis. Dus even bedenken hoe ik hem toch kan vermaken in de bloedhitte. Man moet werken, dus hij kan niet bijspringen. De baby is ook uit z'n doen door de hitte en heeft dus ook al extra aandacht nodig...

Vanavond eten we pizza. Ik heb diepvries margerita's gehaald, daar mag zoon courgette, salami en voor mij artisjokken overheen gooien. Mini-activiteit voor vanmiddag dus. Pfff. 

Sterkte allemaal met de hitte! Nog even doorbijten tot maandag!

Ik ben alleen vanavond. Ik denk dat ik iets héél "fouts" zal eten. Kapsalon ofzo. Of frieten met een snack zónder excuussla of nacho grande met extra kaas en véél salsa, of macaroni met ham en kaas en ketchup, of, of, of...

Ik weet het ook nog niet. De picnic bestelling  die vanmiddag zou komen is geannuleerd dus moet sowieso dadelijk ff op pad.

Het wordt gazpacho en stokbrood met brie en hot honey en fruitsalade na.

hier heel simpele aardappeltjes uit de oven (zodat ik er niet uit hoef om friet te halen), met een salade van watermeloen, komkommer, feta en pecannoten, dressing van olijfolie en limoen. Dessert = ijs of affogato

Het dessert wordt panna cotta, staat al op te stijven in de koelkast. Ga in de slowcooker https://www.bbcgoodfood.com/recipes/chicken-arrabbiata-stew-parmesan-dumplings maken. Maar dan cheddar ipv Parmezaan. 
Dit recept lijkt veel werk en dus te warm nu, maar de slowcooker doet het meeste werk en dan verblijf ik lekker niet in de keuken

Er is nog salade niçoise, dus dat ga ik eten vanavond.

TineWinkel schreef op 25-06-2026 om 22:55:

[..]

Dit inderdaad

Excuus Tine  als je de daadwerkelijke productnamen nog wilt, hoor ik het wel. Die kwamen van Crisp. 

Vandaag ga ik niet eens buiten koken. Wat een verzengende hitte. Na lang wikken en wegen heb ik mijn sportles afgelast, er wilden mensen vanuit Amsterdam naar de les in het oosten komen. Alleen daarom al geen goed plan. Ook al heeft mijn auto en de dojo airco. Die lekt de zaal in, zag ik net van mensen die dicht in de buurt wonen en daar aan het afkoelen zijn.  

Ik kookte -binnen in huis dus- zoet-zure tomatensoep met kip en eet dat straks weer. Met zadencrackers met kaas. 

Hier Word het een linzensalade, met een kip uit de oven.

Wij eten pitabroodjes met shoarma, gebakken ui/champ/paprika en rauwkost.  En knoflooksaus uiteraard. Man staat te koken

Ted68 schreef op 26-06-2026 om 17:44:

Hier Word het een linzensalade, met een kip uit de oven.

Wat gaat er in n linzensalade?

Salade van watermeloen met zwarte peper, munt en feta. Erbij een merguez. Paar sneedjes brioche-toast. En morgenavond nog een keer eten bij onze nieuwe favoriet, heerlijk! Extra pittig, zoals het hoort bij deze temperaturen, al weet ik van tevoren dat mijn maag als een malle gaat protesteren. Ik neem wel wat extra maagbeschermers.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.