Eten
MijnNaamIsHaas73
19-11-2022 om 19:03
Grr, ik maakte vandaag stoofvlees. En dat lukt nooit naar tevredenheid. Ik blijf het proberen maar elke keer is er wat. Deze keer te nat en te flauw. Dat laatste kan je natuurlijk oplossen door er zout en peper bij te doen, maar toch is het niet de smaak waar ik op hoopte.
We aten er frietjes en een salade bij.
Gisteren bestelden we Vietnamees. Dat was lekker. Vooral de sate met veel kokos erdoor en de groene papaja salade.
afrodite05
20-11-2022 om 08:49
Ik heb laatst veel aardappelen gekocht, was eigenlijk een inschattingsfoutje. 1+1 gratis op zakken van 3 kg. Ik dacht dat dat kleine zakken waren. Met z'n tweeën is dat best een uitdaging, haha. Dat wordt veel aardappelen eten de komende tijd. Dus vanavond maak ik spruitjesstamppot en daar gaat een gemarineerd varkensfiletlapje uit de diepvries bij. Stiekem wil ik nog naar de winkel om lekker ijs of chocolademousse ofzo te halen, ik heb daar elke avond zo'n zin in. Nouja, eerst maar ontbijt regelen.
Jynta1981
20-11-2022 om 10:02
Lekker halen Afrodite! Dat verdien je wel en ik zou er zeker gebruik van maken als je lichaam daar om vraagt met al die misselijkheid.
Ik kom net uit de sportschool. Voor vanavond staan er kippenpoten op het menu. Ik ga ze zo alvast in de marinade zetten. Ik denk met chilisaus en gember. Vanavond erbij een salade, doperwten en worteltjes en patat uit de airfryer.
JtM
20-11-2022 om 10:48
Afrodite, wij hebben gisteren als toetje bij vrienden de chocolade mousse van Delicieux van de Lidl gegeten, die was echt hemels! Dus als je een lekkere kant en klare mousse zoekt is dat een aanrader!
Ik ga straks preisoep maken. Hoeven we na de verjaardag alleen nog even warm te maken.
afrodite05
20-11-2022 om 11:00
JtM schreef op 20-11-2022 om 10:48:
Afrodite, wij hebben gisteren als toetje bij vrienden de chocolade mousse van Delicieux van de Lidl gegeten, die was echt hemels! Dus als je een lekkere kant en klare mousse zoekt is dat een aanrader!
Ik ga straks preisoep maken. Hoeven we na de verjaardag alleen nog even warm te maken.
Oooh de lidl, dat is een goede tip! Is wel een stukje rijden voor ons, we waren er toevallig van de week, maar ivm andere afspraken konden we toen geen gekoelde of bevroren dingen meenemen. Daar zouden we sowieso nog een keer voor teruggaan. Man maar even lief aankijken vandaag (ik mag door bijwerkingen niet autorijden).
Dolfje
20-11-2022 om 12:08
https://www.jumbo.com/recepten/klassieke-captains-dinner-503823
Dit eten wij vandaag.
RoosOpJeHoed
20-11-2022 om 13:30
Wij eten zelfgemaakte erwtensoep. Vanavond alleen opwarmen en een rookworst erdoor.
Binnenkort de slowcooker maar eens afstoffen. Ik roep altijd dat ik dat ding ook rustig gebruik in de zomer, maar uiteindelijk gebruik ik 'm alleen als het buiten koud en guur is 
Elmie
20-11-2022 om 13:38
Ik heb bleekselderij en peultjes over van gisteren dus dat eten we met aardappelen en een Kipschnitzel. Erbij komkommersalade.
Dolfje
20-11-2022 om 13:54
RoosOpJeHoed schreef op 20-11-2022 om 13:30:
Wij eten zelfgemaakte erwtensoep. Vanavond alleen opwarmen en een rookworst erdoor.
Binnenkort de slowcooker maar eens afstoffen. Ik roep altijd dat ik dat ding ook rustig gebruik in de zomer, maar uiteindelijk gebruik ik 'm alleen als het buiten koud en guur is
Ik ook, ook al tijden niet gebruikt dus.
Teigera
20-11-2022 om 17:31
Heel herkenbaar RoosopjeHoed! De slowcooker kwam vandaag weer lekker op gang: de massaman curry zit er al sinds een uur of elf in. Erbij sperziebonen en rijst.
Jynta1981
20-11-2022 om 18:15
Hier gebruik ik de slowcooker ook weinig de laatste tijd. Gebruik hem wel geregeld voor pastasaus voorraad. Pas stoofvlees erin gemaakt. En Hemelse kip ook pas. Ook en gestoofde kip vorige week nog. Toch vaker dan ik dacht eigenlijk ![]()
Jynta1981
20-11-2022 om 18:16
Hier is het wachten op de patat, want toen ik na 7 minuten de patat om ging schudden bleek hij niet aan te staan...