Financiën en recht
Dromertje
25-11-2025 om 13:42
Zorgverzekering 2026
Wie is er ook al overgestapt naar een nieuwe zorgverzekeraar? En wie denkt er nog over na of blijft lekker zitten waar hij zit?
Ik ben zelf, na een aantal jaar verzekerd te zijn geweest bij FBTO, overgestapt naar Nationale Nederlanden. Ik was wel tevreden over FBTO en Nationale Nederlanden is maar een paar euro goedkoper, maar wat mij over de streep heeft getrokken is dat Nationale Nederlanden net wat meer vergoed ( 80% in plaats van 75% bij een tandartsverzekering tot € 250 en 70% in plaats van 65% bij een niet-gecontracteerde zorgverlener). Daarnaast krijg je bij Nationale Nederlanden gratis een tandongevallenverzekering en jaarlijks een gratis gezondheidscheck.
anoniememoeder
21-12-2025 om 13:40
Eerlijk gezegd ben ik hier niet meer mee bezig, die paar euro's die ik mogelijk bespaar zijn het niet waard. Van de week zag ik in de trein een reclame voor een zorgverzekering: 5 euro korting per maand als je het maximale eigen risico afneemt. Nou joepie, 60 euro besparen met het risico dat je ruim 500 euro meer moet betalen als je in het ziekenhuis belandt.
Ginevra
21-12-2025 om 14:02
ik vind overstappen om een paar euro de moeite niet, zeker niet omdat ik mijn eigen risico toch wel opmaak.
Wat ik wel de moeite waard zou vinden is iets betere service en klantvriendelijkheid en minder paarse krokodillen. Helaas heb ik geen tekenen gezien dat het elders beter is dan waar ik nu zit.
Neweve
21-12-2025 om 22:09
Ginevra schreef op 21-12-2025 om 14:02:
ik vind overstappen om een paar euro de moeite niet, zeker niet omdat ik mijn eigen risico toch wel opmaak.
Wat ik wel de moeite waard zou vinden is iets betere service en klantvriendelijkheid en minder paarse krokodillen. Helaas heb ik geen tekenen gezien dat het elders beter is dan waar ik nu zit.
Ik kijk naar een mix.
Vanuit werk ervaring met meerdere zorgverzekeraars en mede daardoor wint zilveren kruis (Achmea) het van vgz. Die eerste vind ik meer toekomstvisie hebben.
Dit jaar zat ik zelf bij asr. Gekozen vanwege de brede keuze en goede prijs. Die vind ik qua afhandeling en indienen declaraties fijner dan wat ik vorig jaar had (ik dacht cz). Uiteindelijk wel terug overgestapt naar cz want 200 euro per jaar vond ik een best significant bedrag.