Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
31-12-2025 om 11:22
lientje69 schreef op 30-12-2025 om 20:41:
[..]
Dat doet het helaas al sinds de kerst dus ik hoop eigenlijk dat hij snel over gaat
![]()
Het wordt nu nog erger idd. Beetje bang dat het richting bronchitis of longontsteking gaat. Fingers crossed dat mijn lijf dit zelf gaat opruimen. Naast dst oudjaar/ nieuwjaar niet het moment is voor de HA of HAP, vind ik dat ik dit er niet meer bij kan of hoef te hebben. Mijn lichaam heeft het al zwaar genoeg.
Miekje6
31-12-2025 om 13:17
lientje69 schreef op 31-12-2025 om 11:22:
[..]
Het wordt nu nog erger idd. Beetje bang dat het richting bronchitis of longontsteking gaat. Fingers crossed dat mijn lijf dit zelf gaat opruimen. Naast dst oudjaar/ nieuwjaar niet het moment is voor de HA of HAP, vind ik dat ik dit er niet meer bij kan of hoef te hebben. Mijn lichaam heeft het al zwaar genoeg.
Bel voor de zekerheid de huisarts gewoon, je maakt je zorgen en dan is het fijn dat er iemand even mee kan denken of het nodig is dat je gezien wordt. In jouw geval is het verstandig tijdig aan de bel trekken voor overleg.
lientje69
31-12-2025 om 13:20
Miekje6 schreef op 31-12-2025 om 13:17:
[..]
Bel voor de zekerheid de huisarts gewoon, je maakt je zorgen en dan is het fijn dat er iemand even mee kan denken of het nodig is dat je gezien wordt. In jouw geval is het verstandig tijdig aan de bel trekken voor overleg.
Mijn huisarts gaat zeer zeker zeggen dat het vanzelf overgaat. Zette me met een hersenbloeding op de wachtlijst voor de neuroloog. Dus heb daar weinig vertrouwen in.
Alcedo
31-12-2025 om 17:07
Picunia schreef op 30-12-2025 om 12:23:
Wat jammer dat de operatie net tijdens jullie reis is gepland. Voordeel is inderdaad, wat Lientje zegt, dat er meer tijd is om e.e.a. te plannen met de arts van jouw keuze.
Waar gaan jullie naar toe?
Dat is nog geen operatie hoor, alleen consult.
Ik stuur je een pb met andere info ![]()
Alcedo
31-12-2025 om 17:07
Fijne en veilige jaarwisseling allemaal, en alvast de allerbeste wensen voor 2026!
Dikke
voor iedereen hier.
lientje69
01-01-2026 om 11:25
Ik wens iedereen een zo ver als mogelijk is een gezond , gezellig, liefdevol, uitdagend, avontuurlijk , humorvol , fantastisch, baanbrekend 2026 zonder verdriet , pijn en met alleen maar mooie dagen.
lientje69
01-01-2026 om 11:34
Voel me iets beter gelukkig, begin op te knappen. Het wordt vandaag de derde dag op rij dat ik op de bank doorbreng, vanaf morgen ga ik weer proberen wat actiever te worden. Als het lukt , ga ik morgen ook weer voor de eerste keer alleen om boodschappen. Deze met mijn moeder. Kijken of ik deze mantelzorgtaak ( die ik niet zo zie want ik doe dan gelijk ook mijn eigen boodschappen ) weer op kan pakken. Verder doe ik uiteraard nog niets qua mantelzorg , heb dat zelf nog een beetje nodig.
Maar je moet ergens mee beginnen en zonder proberen weet je niet wat gaat. Komende week wordt een drukke week. Fysio , ergo , poh, neuroloog en gesprek op mijn werk over start reïntegreren. Weet nog niet helemaal wat ik er verder van moet denken. Enerzijds denk ik dat heel laagdrempelig starten ( 2 x 1 uur per week) me goed gaat doen. Zowel geestelijk als lichamelijk. Anderzijds zie ik er tegenop. Mijn lijf reageert zó wisselend , dat ik er geen peil op kan trekken. Vrees wel dat dit meer tijd gaat kosten dan ik wil. Maargoed, heb geen keus. Go with the flow in 2026.
Picunia
01-01-2026 om 18:33
Dat weet ook niemand, als je er niet mee te maken hebt, dat ziek of beperkt zijn heel veel afspraken vraagt met hulpverleners. En dat dat heel vermoeiend is. Sterkte Lientje, hopelijk hebben deze afspraken positieve effecten.
Picunia
01-01-2026 om 18:34
En nu vergeet ik iedereen een goed 2026 te wensen. Hopelijk gaan we er allemaal qua gezondheid vooruit
Alcedo
01-01-2026 om 19:56
De beste wensen voor 2026 allemaal! Ik pas Picunia's wens toch iets aan en hoop vooral dat we niet achteruit gaan.
lientje69
03-01-2026 om 09:26
Gisteren voor het eerst alleen de weekboodschappen gehaald. Met moeder ( stukje mantelzorg ) dus eerst daarheen rijden , moeder ophalen, naar winkel, moeder terugbrengen en weer naar huis rijden. Normaal ga ik nog met haar langs een andere winkel, pinnen, help ik met boodschappen opruimen, doe een koppie koffie en vraag of er verder nog iets gedaan moet worden. Die laatste dingen heb ik laten zitten. Puur alleen de boodschappen deze keer om te kijken hoe het ging. Dat was het dan ook idd. Het ging. Maar daar was het wel mee gezegd. Andere winkel dus andere prikkels. Boel was weer veranderd in de 2,5 maand dat ik niet geweest was dus zoeken. Viel niet helemaal mee. Maar goed. Blij dat het überhaupt weer gaat.
lientje69
03-01-2026 om 09:32
Las ook nog een artikel over NAH. Een ding raakte me wat ik las. Herstel bij NAH gaat niet om wilskracht maar om hoe je brein ( op dat moment ) reageert. Ik ben gewend dingen altijd op wilskracht te doen. Dat werkt dus op dit moment niet.. De ene dag wel, de andere niet. Ben er ook een beetje mee aan. Over 1,5 week weer proberen een uurtje te werken. Enerzijds denk ik dat het mij en mijn herstel goed zal doen. Anderzijds zie ik er vreselijk tegenop
Dat laatste is natuurlijk geen reden om het niet te proberen. Maar het liefst zou ik met een deken over me heen wegkruipen en er pas weer onderuit komen als ik weer helemaal beter ben en alles weer kan. Voorzover dat überhaupt mogelijk is, schrijf natuurlijk niet voor niets op dit topic mee. Het valt me niet mee allemaal. Heb mijn herstel heel erg onderschat. 
Leatje
03-01-2026 om 09:47
Het valt niet mee voor je lientje, maar wel duidelijk dat gewoon door doen niet de oplossing is. Alles met mate en kijken hoe je je per dag voelt. Fijn dat het boodschappen doen is gelukt. Ook al is dat misschien het enige war je hebt gedaan...hopelijk zie je daarin straks vooruitgang. Uiteindelijk zou je dit een paar weken terug niet hebben gedaan lijkt me? Spannend het werken...lijkt me best vlot eigenlijk...maar uitproberen kan altijd natuurlijk.
Hier nu een poosje vrij genomen van de sollicitatiedingen. Maandag weer aan de slag. Ik heb komende week een gesprek voor vrijwilligerswerk. We gaan zien of dat iets zou kunnen zijn. Mijn schouder gaat de verkeerde kant op. Ik wil mijn verdenking hier niet typen ivm herkenbaarheid...maar verwacht er niet veel goeds van en dat ze dan ook niet kunnen opereren voorlopig. Zou wel weer passen bij alles wat zich afwisselt bij mij qua gezondheid...nouja proberen er maar het beste van te maken..