Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
15-02-2026 om 09:56
Hier heb ik zó weinig energie. Douchen kost al te veel lepels zeg maar. Nu kom ik een eind met een washandje maar het wordt echt hoog tijd voor een uitgebreide douche. Dus lig nu in pyjama op de bank moed te verzamelen. Ik kom al bekaf mijn bed uit, terwijl ik toch echt wel redelijk heb geslapen. Heb gisteren wat in het huishouden gedaan ( 2x 20 minuten) . Het is niet veel maar misschien ook al weer teveel. Maar wil ook niet alles op man zijn schouders laten komen , en mezelf ook wel eens niet zo nutteloos voelen. Baal er zo van. Ben echt vooral aan het overleven in plaats van leven momenteel en er is niet echt zicht op ( veel ) verbetering.
lientje69
15-02-2026 om 11:14
Heb gedoucht en lig weer op de bank.
Hopelijk krijg ik straks nog wat puf om een stukje te lopen. En anders moet ik mezelf maar weer even een schop onder mijn kont geven. Voor mijn spierkracht is het belangrijk in beweging te blijven, hoe zwaar dat sommige dagen ook is. In hoeverre dit nog effect gaat hebben op mijn herstel , daar begin ik enigzins mijn twijfels over te hebben. Maar rust roest is een zekere waarheid. Dus als ik wat bijgekomen ben en mijn koffie op heb, toch maar even naar buiten. Het is fris maar wel een zonnetje hier. Ik kijk uit naar het voorjaar, hopelijk gaat dat me ook wat goed doen qua energie en herstel.
Alcedo
15-02-2026 om 12:19
Dank jullie wel.
Ik merk dat de antibiotica wel aanslaat. Ik voel me al wat minder ziek en de koorts is gezakt. Moet wel veel hoesten maar dat is juist positief. Ik ben nog wel erg snel buiten adem, maar dat hoort er dan weer bij helaas. En ik ben mijn stem kwijt. Maar al met al ben ik wel optimistisch. In het vliegtuig heb ik bovendien gedwongen rust, dus dat scheelt ook 
lientje69
16-02-2026 om 10:12
Gisteren met man een heel klein stukje het strand op geweest. Zwaar maar toch leuk weer even de zee te zien. Grappig dat ik vanmorgen precies kon zien dat rechts slechter is dan links , het zand aan de rechterstok zat een stuk hoger dan links ( dus meer geleund )
Ik had een slechte nacht. Heb mezelf vanmorgen naar buiten gedwongen voor een wandeling maar de rechterkant wilde niet fijn meedoen. Het werd dus korter dan ik wilde. En terug lopend ( nou ja schuifelen/ strompelen) realiseerde ik me echt: dat werken, dat kan gewoon écht niet. Ik kan de bewoners zo écht niet goed helpen. Pijnlijk momentje. Kwam hard aan. 
Picunia
16-02-2026 om 11:05
Lientje, dat werken kan nú echt niet. Dat besef zal inderdaad moeilijk zijn. Maar je kunt vast nog wel meer herstellen. Ik lijk wel een gebroken langspeelplaat, maar geef het tijd! Nu je niet meer hoeft te focussen op werk, kun je je focussen op herstel. Iedere stapje is er één.
Picunia
16-02-2026 om 11:06
Alcedo, ik hoop dat je inmiddels bent vertrokken en dat je je beter genoeg voelt.
Goede reis!
Picunia
16-02-2026 om 11:09
Vanmorgen naar de Personal Trainer geweest. De training ging prima ( nu spierpijn 😢), maar de reis van en naar huis was niet prettig. Er lag veel sneeuw en het was hier en daar heel glibberig. Straks ga ik appelmoes maken voor bij de capucijners, dus ik hoef er niet meer uit.
lientje69
16-02-2026 om 11:12
Picunia schreef op 16-02-2026 om 11:09:
Vanmorgen naar de Personal Trainer geweest. De training ging prima ( nu spierpijn 😢), maar de reis van en naar huis was niet prettig. Er lag veel sneeuw en het was hier en daar heel glibberig. Straks ga ik appelmoes maken voor bij de capucijners, dus ik hoef er niet meer uit.
Dan woon je niet bij mij in de buurt Picunia. Hier regen en geen spatje sneeuw meer te bekennen.
Alcedo, een hele voorspoedige reis en een geweldige vakantie gewenst!
lientje69
16-02-2026 om 11:13
Picunia schreef op 16-02-2026 om 11:05:
Lientje, dat werken kan nú echt niet. Dat besef zal inderdaad moeilijk zijn. Maar je kunt vast nog wel meer herstellen. Ik lijk wel een gebroken langspeelplaat, maar geef het tijd! Nu je niet meer hoeft te focussen op werk, kun je je focussen op herstel. Iedere stapje is er één.
Ik geloof echt wel dat ik nog iets beter gaat worden dan nu. Dat hoop ik ook echt , want ben niet heel gelukkig nu met mijn leven. Maar zoveel vooruitgang dat ik weer kan werken, daar begin ik behoorlijk aan te twijfelen. En dat baart me stevig zorgen.
Alcedo
16-02-2026 om 14:57
Het heeft helaas tijd nodig Lientje 
@Tijgeroog: ja hoor
@Picunia, we vertrekken vanavond. Nu de laatste dingen controleren en in de tas proppen. En dan hopen dat het in de auto past 
lientje69
17-02-2026 om 18:18
Vanmorgen fysio. Iets lichter getraind omdat ik een redelijk slapeloze nacht had met veel pijn. Daarna nog even naar de winkel. En ach , nu ik er toch ben, ook even gauw naar de Etos en Action. Zit allemaal bij elkaar. Is dat slim ? Neeeeeee. Vanmiddag veel op de bank gelegen en alleen maar eten gemaakt. Hoop dat ik vannacht niet weer veel pijn krijg.
Morgen heb ik gelukkig geen afspraken , dat scheelt.
Picunia
18-02-2026 om 17:28
Lientje, hopelijk heb je een goede nacht gehad en heb je vandaag kunnen uitrusten.
Alcedo, ik hoop dat je een goede reis hebt (gehad). Fijne vakantie!
lientje69
18-02-2026 om 18:25
Picunia schreef op 18-02-2026 om 17:28:
Lientje, hopelijk heb je een goede nacht gehad en heb je vandaag kunnen uitrusten.
Alcedo, ik hoop dat je een goede reis hebt (gehad). Fijne vakantie!
Ik had een goede nacht maar desondanks toch een matige nacht. En bovenop dat ook nog eens mijn hoofd gestoten
en nu heb ik hoofdpijn. Grrr.
lientje69
19-02-2026 om 16:07
Een matige dag gisteren bedoelde ik. Ook vandaag weer een slechte dag. Er gaat veel veranderen hier. Man heeft besloten te stoppen met zijn bedrijf en in vaste dienst te gaan. In het komende jaar zal hij dus heel veel spullen moeten opruimen. Naast zijn werk. Gaat druk worden en zowel lichamelijk als geestelijk zwaar denk ik zo. Afscheid van een tijdperk.