Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Nou, ik denk dat je die inschatting aan kosten wel mag verdubbelen.. Verbazend dat er nog iemand woont (hoe weet je dat?) als het gebouw zo onveilig is dat er bouwhekken omheen zijn geplaatst. Maar ik heb geen idee in hoeverre een gemeente iemand uit zn huis kan verwijderen uit veiligheidsoverwegingen..

Moosey schreef op 27-12-2025 om 13:05:

Nou, ik denk dat je die inschatting aan kosten wel mag verdubbelen.. Verbazend dat er nog iemand woont (hoe weet je dat?) als het gebouw zo onveilig is dat er bouwhekken omheen zijn geplaatst. Maar ik heb geen idee in hoeverre een gemeente iemand uit zn huis kan verwijderen uit veiligheidsoverwegingen..

Die inschatting van de kosten komt van de makelaar, ik denk zelf dat die ook hoger zijn gezien de staat van het huis. 

Volgens de makelaar moet je zeker drie ton aan klusbudget rekenen om alles op orde te krijgen.

ik weet zelfs hoe de man heet en hoe oud hij is 

Toch wordt het huis op Boulevard Antverpia op dit moment nog steeds bewoond. Door meneer Fortuin (78), een kunstverzamelaar die kleiner wil gaan wonen. “Het is een ontzettend lieve man met veel liefde voor het pand”, vertelt de makelaar. “

“Als er een nieuwe eigenaar komt, moet dat van de gemeente verplicht gerenoveerd worden. Want veiligheid staat voorop.”
Meneer Fortuin wil van zijn enorme villa af: ‘Maar alles moet gebeuren’ - Omroep Brabant: het laatste nieuws uit Brabant, sport en informatie uit jouw regio.

Thanks voor het artikel Echt ongelooflijk dat die man daar nog in woont.. Ik zie wel meer oude mensen in verkommerende huizen, maar zo heb ik t nog niet eerder gezien..

Moosey schreef op 27-12-2025 om 16:48:

Thanks voor het artikel Echt ongelooflijk dat die man daar nog in woont.. Ik zie wel meer oude mensen in verkommerende huizen, maar zo heb ik t nog niet eerder gezien..

Erg hé, kan me niet voorstellen dat je daar kan wonen. Overal vocht schimmel, en vuil, hoe koud moet het er nu zijn? Bij onderstaande foto dacht ik, zou die man daar vaak voor het raam zitten, in deze troosteloze kamer? 

cmV2aXNpb25zLzQ4MTAwMTMtMS5qcGc_c2U9MjA0NS0wMS0wMVQxMCUzQTQwJTNBMDBaJnNpZz15S1lNaXFEZTA5M0I0MkQ2MDAyM3Z6R05veVp1MWp5dGl6QlolMkIyM0VXY2clM0Qmc3A9ciZzcHI9aHR0cHMmc3I9YiZzdD0yMDI1LTAxLTAxVDEwJTNBNDAlM0EwMFomc3Y9MjAyMC0xMC0wMg==

Yumi schreef op 27-12-2025 om 20:37:

[..]

Erg hé, kan me niet voorstellen dat je daar kan wonen. Overal vocht schimmel, en vuil, hoe koud moet het er nu zijn? Bij onderstaande foto dacht ik, zou die man daar vaak voor het raam zitten, in deze troosteloze kamer?

cmV2aXNpb25zLzQ4MTAwMTMtMS5qcGc_c2U9MjA0NS0wMS0wMVQxMCUzQTQwJTNBMDBaJnNpZz15S1lNaXFEZTA5M0I0MkQ2MDAyM3Z6R05veVp1MWp5dGl6QlolMkIyM0VXY2clM0Qmc3A9ciZzcHI9aHR0cHMmc3I9YiZzdD0yMDI1LTAxLTAxVDEwJTNBNDAlM0EwMFomc3Y9MjAyMC0xMC0wMg==

Waarschijnlijk maakt hij nog maar gebruik van enkele ruimtes en is de rest daardoor zo verslechterd.

ja er wonen nog echt mensen in zulke slechte omstandigheden.. schimmel is echt niet gezond

April2021 schreef op 27-12-2025 om 22:40:

[..]

Waarschijnlijk maakt hij nog maar gebruik van enkele ruimtes en is de rest daardoor zo verslechterd.

De rest? De makelaar geeft aan, dat alles aangepakt moet worden vanwege vocht in muren en plafonds, en dak.

Heb jij een ruimte gezien die er bewoonbaar uitzag, tussen die foto's? 

Kijk naar die keuken en woonkamer triest, dat iemand zo moet leven.

Gaaf huis maar het buurhuis heeft ook een ontzettend mooie gevel 😁

839.jpg?options=width=2160

Het voordeel van een totale renovatie; je kunt gelijk goed isoleren. 

Yumi schreef op 27-12-2025 om 22:55:

[..]

De rest? De makelaar geeft aan, dat alles aangepakt moet worden vanwege vocht in muren en plafonds, en dak.

Heb jij een ruimte gezien die er bewoonbaar uitzag, tussen die foto's?

Kijk naar die keuken en woonkamer triest, dat iemand zo moet leven.

Ik zie in de omschrijving alleen dat het hele pand moet worden aangepakt. Maar niet dat alle ruimtes onder de schimmel en het vocht zitten. Of lees ik daar overheen? 
Op zich zijn die meeste ruimtes met de paarse vloerbedekking nog wel bewoonbaar. Vast koud met enkel glas, maar die woonkamer en keuken gaan nog. Net als de ruimte waar de wasmachine staat. En die man wil natuurlijk niet voor niks weg. Dit is gewoon een klus di hij zelf niet meer aan kan, maar compleet onbewoonbaar vind ik het niet.

Ik vraag me trouwens wel af hoe die container ooit op zolder is gekomen 😁 via dat trapje omhoog gesleept? Wat een gedoe haha!

Ik vind het huis er, voor zo'n onwaarschijnlijk verwaarloosd huis,  op zich best netjes opgeruimd uitzien.  Maar dan kom je bij foto 14 en dan vermoed ik dat er heel wat werk verzet is voordat deze foto's gemaakt konden worden.

Yumi schreef op 27-12-2025 om 13:12:

[..]

Die inschatting van de kosten komt van de makelaar, ik denk zelf dat die ook hoger zijn gezien de staat van het huis.

Volgens de makelaar moet je zeker drie ton aan klusbudget rekenen om alles op orde te krijgen.

ik weet zelfs hoe de man heet en hoe oud hij is

Toch wordt het huis op Boulevard Antverpia op dit moment nog steeds bewoond. Door meneer Fortuin (78), een kunstverzamelaar die kleiner wil gaan wonen. “Het is een ontzettend lieve man met veel liefde voor het pand”, vertelt de makelaar. “

“Als er een nieuwe eigenaar komt, moet dat van de gemeente verplicht gerenoveerd worden. Want veiligheid staat voorop.”
Meneer Fortuin wil van zijn enorme villa af: ‘Maar alles moet gebeuren’ - Omroep Brabant: het laatste nieuws uit Brabant, sport en informatie uit jouw regio.

Zie de vloer:

cmV2aXNpb25zLzQ4MTAwNDMtMS5qcGc_c2U9MjA0NS0wMS0wMVQxMCUzQTQwJTNBMDBaJnNpZz12bGc1RHpXYlplWWlBcTVFdGElMkI4c2dCbUlveWF3MHlvREhnYThmV3RCMzAlM0Qmc3A9ciZzcHI9aHR0cHMmc3I9YiZzdD0yMDI1LTAxLTAxVDEwJTNBNDAlM0EwMFomc3Y9MjAyMC0xMC0wMg==

Daar ligt de handdoek precies hetzelfde als op de badkamer:

cmV2aXNpb25zLzQ4MTAwNDUtMS5qcGc_c2U9MjA0NS0wMS0wMVQxMCUzQTQwJTNBMDBaJnNpZz1YczJXcm1NU0I0ZTFHRUljZU1oUUViaHVlZFpxdVE3SkJSWUlFZGclMkJRYzQlM0Qmc3A9ciZzcHI9aHR0cHMmc3I9YiZzdD0yMDI1LTAxLTAxVDEwJTNBNDAlM0EwMFomc3Y9MjAyMC0xMC0wMg==

Fleurtje_5 schreef op 28-12-2025 om 06:30:

[..]

Zie de vloer:

cmV2aXNpb25zLzQ4MTAwNDMtMS5qcGc_c2U9MjA0NS0wMS0wMVQxMCUzQTQwJTNBMDBaJnNpZz12bGc1RHpXYlplWWlBcTVFdGElMkI4c2dCbUlveWF3MHlvREhnYThmV3RCMzAlM0Qmc3A9ciZzcHI9aHR0cHMmc3I9YiZzdD0yMDI1LTAxLTAxVDEwJTNBNDAlM0EwMFomc3Y9MjAyMC0xMC0wMg==

Daar ligt de handdoek precies hetzelfde als op de badkamer:

cmV2aXNpb25zLzQ4MTAwNDUtMS5qcGc_c2U9MjA0NS0wMS0wMVQxMCUzQTQwJTNBMDBaJnNpZz1YczJXcm1NU0I0ZTFHRUljZU1oUUViaHVlZFpxdVE3SkJSWUlFZGclMkJRYzQlM0Qmc3A9ciZzcHI9aHR0cHMmc3I9YiZzdD0yMDI1LTAxLTAxVDEwJTNBNDAlM0EwMFomc3Y9MjAyMC0xMC0wMg==

Er klopt iets niet met de wc foto. De tegelvloer en handdoek zijn van de badkamer. Je ziet ook de zwarte rand van de douchebak op de wc foto; een schuine lijn naar de pot. Alsof de douchefoto in watermerk over de wc heen ligt.

Meesje schreef op 28-12-2025 om 08:07:

[..]

Er klopt iets niet met de wc foto. De tegelvloer en handdoek zijn van de badkamer. Je ziet ook de zwarte rand van de douchebak op de wc foto; een schuine lijn naar de pot. Alsof de douchefoto in watermerk over de wc heen ligt.

Scherp! Ik vond die tegels al zo raar lopen.

[..]

Precies, dat is wat ik bedoelde. Die foto is bewerkt. Op de foto van het toilet hebben ze de vloer van de badkamer geplempt. Met handdoek en al. Maar dan vraag ik me af hoe slecht de toiletvloer zal zijn als ze zo'n slechte bewerking er van hebben gemaakt.

[..]

Heel raar inderdaad. Aan de linkerkant zie je ook die oranje slang/buis doorschemeren.

Wat een bouwval, ik denk ook dat je op meer dan 3 ton uitkomt om het naar de standaarden van deze tijd te krijgen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.