Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Schemerlampje schreef op 08-03-2026 om 00:41:

[..]

Waren die opkamers zo klein dan? Je hebt links en rechts van de trap een stukje, dat kun je toch nauwelijks een kamer noemen?

Klopt, sommige zoals bij mijn oma waren klein, zoals de rest van het huis.  

Ik heb drie zoekopdrachten uitstaan bij Funda, filter locatie: mijn woonplaats+ 15 km. Ik filter in (1) de prijsklasse van mijn zoon die een koopwoning zoekt, (2) eentje voor mijn man en mezelf, als we naar een levensloop-bestendige woning willen, en (3) het filter "alles meer dan een miljoen" voor pareltjes om hier te posten.
Geregeld krijg ik veel meer miljoen woningen aangeboden dan voor de ander filters! Misschien moet ik die laatste filter ophogen, want een woning vanaf een miljoen is geen bijzonderheid meer.

Tjonge, dat ze hier geen miljoen voor vragen, zou daar een reden voor zijn? 

397.jpg?options=width=1440

Fijne trap ook

404.jpg?options=width=1440

En handige indeling

448.jpg?options=width=1440

https://www.funda.nl/detail/koop/delft/huis-straat-van-ormoes-145/43362427/

Mijn hemel, leuk als kantoorpand maar wat een kille bende als huis zeg! Hier is ook niks warms van te maken. Ik krijg het al koud bij alleen de foto’s.

Auwereel schreef op 13-03-2026 om 14:38:

Fijne trap ook

404.jpg?options=width=1440

En handige indeling

448.jpg?options=width=1440

https://www.funda.nl/detail/koop/delft/huis-straat-van-ormoes-145/43362427/

Ik volg een interieur designer op youtube die indelingen van architecten corrigeert. Dit huis is nog erger dan de meeste in de video. 

Wat zou je doen met dat puntige hoekje achter de keuken?

wel een mooi uitzicht 

Neweve schreef op 13-03-2026 om 15:09:

[..]

Ik volg een interieur designer op youtube die indelingen van architecten corrigeert. Dit huis is nog erger dan de meeste in de video.

Wat zou je doen met dat puntige hoekje achter de keuken?

Bezemkast

Auwereel schreef op 13-03-2026 om 14:38:

Wat een heerlijk huis! En gezellige keuken!

mut

mut

13-03-2026 om 17:51

Er zou zo maar een opname gemaakt kunnen worden van Silent Witness ofzo, daar waar ze onderzoeken van de lichamen. In de keuken dan.

Ach wat een fijn en sfeervol huis 😳😉

Zal vast heel hol klinken binnen, alle geluid wordt weerkaatst.

Widajo schreef op 13-03-2026 om 16:22:

[..]

Wat een heerlijk huis! En gezellige keuken!

Deze (of de buren) heb ik al eens eerder voorbij zien komen. Dat "rolluik" in de slaapkamer blijf ik fascinerend vinden..

mut

mut

14-03-2026 om 11:25

Geen foto van de wijnkelder, het luik ernaartoe is wel te zien onder de trap. Ik zie ook bijna geen gordijnen of iets wat kan zorgen voor geen inkijk/ verduistering in de slaapkamers. Klopt veel raampartijen, veel uitzicht, maar die zullen ook wel eens gelapt moeten worden.

En een spiegelende glazen wand (?) in de WC en badkamer?

432.jpg?options=width=2160

405.jpg?options=width=2160

Het enige positieve aan dat huis in Delft vind ik het uitzicht. Verder valt er niets van te maken. In de meeste huizen kan je met een andere keuken en vloeren al best een eind komen maar hier zie ik geen mogelijkheden voor een prettig leefbaar huis.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.