Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Broadway schreef op 20-04-2026 om 11:43:

[..]

ik verbaas me niet, maar verwacht wel nét dat beetje extra.

dus hou me aub voor de gek en doe dat kant en klare flesje aperol spritz in mijn glas en zet het niet naast een leeg glas als je mij 7.50 rekent.

wil je 3,75 voor een thee? dan wil ik een kwalitatief goed óf mooi theezakje, geen pickwick.

en 5 euro voor frisdrank is in alle gevallen geschift

En graag goede service. Niet dat het drinken met een onverschillig gezicht op tafel gezet wordt. En dat ze om de 5 minuten vragen of je nog wat wil drinken. Maar als je wilt afrekenen dan is de bediening in geen velden of wegen te bekennen. 

Broadway schreef op 20-04-2026 om 11:43:

[..]

ik verbaas me niet, maar verwacht wel nét dat beetje extra.

dus hou me aub voor de gek en doe dat kant en klare flesje aperol spritz in mijn glas en zet het niet naast een leeg glas als je mij 7.50 rekent.

wil je 3,75 voor een thee? dan wil ik een kwalitatief goed óf mooi theezakje, geen pickwick.

en 5 euro voor frisdrank is in alle gevallen geschift

Ik schenk liever zelf mijn glas in eigenlijk.

Verder met je eens

Groentetuin schreef op 20-04-2026 om 15:33:

[..]

Ik schenk liever zelf mijn glas in eigenlijk.

Verder met je eens

snap ik met frisdrank. een aperol van meer dan 5 euro wil ik op locatie gemixt hebben en geen flesje

Grindelwald schreef op 20-04-2026 om 15:11:

[..]

En graag goede service. Niet dat het drinken met een onverschillig gezicht op tafel gezet wordt. En dat ze om de 5 vragen of je nog wat wil drinken. Maar als je wilt afrekenen dan is de bediening in geen velden of wegen te bekennen.

wat ik echt bizar vind! want als ik afreken komt de tafel vrij voor nieuwe betalers. zouden ze dat echt niet snappen?

Broadway schreef op 20-04-2026 om 15:48:

[..]

snap ik met frisdrank. een aperol van meer dan 5 euro wil ik op locatie gemixt hebben en geen flesje

[..]

wat ik echt bizar vind! want als ik afreken komt de tafel vrij voor nieuwe betalers. zouden ze dat echt niet snappen?

Je zou denken van wel maar ik betwijfel het.

[..]

[..]

Ja en als je eindelijk iemand ziet, blijkt die niet over het afrekenen te gaan, maar zijn collega wel. Maar die is nog even bezig.

Ooit op een terrasje gezeten en toen we nadat we onze lunch hadden gekregen gelijk wilden afrekenen, heeft het bijna 3 kwartier geduurd voordat we konden betalen. We waren echt in staat om eerder weg te gaan.

Broodjebrie schreef op 20-04-2026 om 16:00:

[..]

Ja en als je eindelijk iemand ziet, blijkt die niet over het afrekenen te gaan, maar zijn collega wel. Maar die is nog even bezig.

Ooit op een terrasje gezeten en toen we nadat we onze lunch hadden gekregen gelijk wilden afrekenen, heeft het bijna 3 kwartier geduurd voordat we konden betalen. We waren echt in staat om eerder weg te gaan.

Dat heb ik jaren geleden een keer gedaan ergens in Zandvoort ofzo. Na 3x vragen en wachten waren we er wel klaar mee. Twee tientjes neergelegd en weggegaan. 

Nikki1973 schreef op 20-04-2026 om 16:31:

[..]

Dat heb ik jaren geleden een keer gedaan ergens in Zandvoort ofzo. Na 3x vragen en wachten waren we er wel klaar mee. Twee tientjes neergelegd en weggegaan.

Groot gelijk. 

[..]

Bij een gin tonic doen wij alles in het glas, behalve de tonic zodat mensen zelf kunnen bepalen hoe ze de verhouding willen hebben. Dus dan krijg je er inderdaad een flesje tonic bij dat je er zelf bij mag schenken. Maar als je het mijn collega's vraagt, doen ze dat vast voor je als je dat liever hebt 😉. Het is in ieder geval een keuze waarover is nagedacht om mixdrankjes zo uit te serveren. 

We hebben een nieuwe partij, DNA genaamd. Wil Nederland weer voor de Nederlanders als ik het goed begrijp. De oprichter komt uit: Israël. Ik zal wel te dom zijn om dit allemaal te begrijpen.

Broodjebrie schreef op 20-04-2026 om 11:40:

[..]

Nee hoor, ik vind dit zeker niet goedkoop. En ja ik weet dat de prijzen bij evenementen etc wat hoger liggen.

Dat niet alleen. Het bier is sowieso zwaar verdund. Festivalbier noemen ze dat. Je betaalt de hoofdprijs maar dan heb je ook niets.

Netherfield schreef op 20-04-2026 om 21:08:

We hebben een nieuwe partij, DNA genaamd. Wil Nederland weer voor de Nederlanders als ik het goed begrijp. De oprichter komt uit: Israël. Ik zal wel te dom zijn om dit allemaal te begrijpen.

Op dit moment begrijpen nog maar weinig mensen de politiek. Wat begrijp je precies niet?

Thora schreef op 21-04-2026 om 14:51:

[..]

Dat niet alleen. Het bier is sowieso zwaar verdund. Festivalbier noemen ze dat. Je betaalt de hoofdprijs maar dan heb je ook niets.

Dat schijnt dus een broodje aap te zijn (misschien wel lekker bij dat bier) 

"Festivalbier" (of evenementenbier) is de hardnekkige mythe dat er op festivals bewust zwakker bier (met minder alcohol) of met water aangelengd bier wordt geschonken. Het idee is dat bezoekers rustiger blijven en minder snel dronken worden. Volgens brouwers en kwaliteitscontroles is dit een fabel; er wordt gewoon pils (±5%) geschonken.

Bierbeleving +3Kernfeiten over festivalbier:

• Geen aangelengd bier: Als er pils op de tap staat, moet dit wettelijk voldoen aan de biernormen (met maximaal 0,5% afwijking). Bier wordt niet aangelengd met water, tenzij specifiek gevraagd (een 'spa-bier' of 'watje').
  • Waarom smaakt het anders? De beleving dat festivalbier "slapper" is, komt vaak door omstandigheden: het bier wordt ijskoud geserveerd (minder smaak), zit vaak in slappe plastic bekers, of wordt uit enorme tanks geschonken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.