Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Wieder
18-07-2026 om 16:33
Ik douche iedere avond. Ik vind het in mijn geval echt onhygiënisch om mijn bed in te stappen zonder te douchen, want ik sta 's avonds poep te scheppen in de stallen en doe nog even een rondje moestuin. Ik was ook iedere dag mijn haar en gebruik altijd een washandje, om lekker te schuren. Er is ook weleens de discussie of je je benen wast en dat vind ik een rare discussie want onderweg naar je voeten kom je sowieso je benen tegen dus waarom zou je die overslaan? Ik vind het in het algemeen helemaal niet onhygiënisch om niet iedere dag te douchen, ik vind alleen met een washandje aan de wastafel vele malen omslachtiger dan even onder de douche maar da's persoonlijk, maar voor mijzelf vind ik een dagelijkse douchebeurt wel noodzakelijk.
Insmeren daarentegen doe ik nooit. Ik gebruik geen bodylotion of dag- of nachtcrème, heb altijd het gevoel dat dat niet intrekt en een vervelend laagje over mijn huid legt waar ik de hele dag last van heb. Ik gebruik ook geen zonnebrandcreme vanwege hetzelfde gevoel. Zou ik wel moeten doen maar ik hou ook niet van me in de zon te begeven dus doe dat ook niet meer dan strikt noodzakelijk. Ik heb geen droge huid en verbrand nooit, dus ik hoop dat ik nog lang met mijn cremeloze bestaan wegkom 😉
Marty1984
18-07-2026 om 16:44
MMcGonagall schreef op 18-07-2026 om 16:21:
Over cultuurgebonden hygiëne. Ik las laatst dat je meer bacteriën verspreidt door het wassen van kip, al dan niet met azijn, dan wanneer je ongewassen kip bereidt.
Ben ik de enige die nog nooit een kip gewassen heeft?
Ik snij de kipfilet in blokjes en die gaat toch echt zonder water gezien te hebben mijn pan in.
Er is toch ook geen mens die zijn biefstukje onder de kraan steekt voor hij dat in de pan legt?
bieb1963
18-07-2026 om 16:53
Marty1984 schreef op 18-07-2026 om 16:44:
[..]
Ben ik de enige die nog nooit een kip gewassen heeft?
Ik snij de kipfilet in blokjes en die gaat toch echt zonder water gezien te hebben mijn pan in.
Er is toch ook geen mens die zijn biefstukje onder de kraan steekt voor hij dat in de pan legt?
Nou,, heb ik ook nog nooit gedaan hoor. Niet eens in me opgekomen en ook nooit van anderen gehoord. Mss cultuur gebonden?
MMcGonagall
18-07-2026 om 16:55
bieb1963 schreef op 18-07-2026 om 16:53:
[..]
Nou,, heb ik ook nog nooit gedaan hoor. Niet eens in me opgekomen en ook nooit van anderen gehoord. Mss cultuur gebonden?
Dat had ik er juist bij gezet, idd cultuurgebonden.
Beterlaat2021!
18-07-2026 om 17:06
Geheel ander onderwerp : een leeftijdsgenoot van mij (dus 70+), heeft vandaag voor het éerst gehoord waar het lied VINCENT van Don McLean over gaat...!!' 
lientje69
18-07-2026 om 17:25
Beterlaat2021! schreef op 18-07-2026 om 17:06:
Geheel ander onderwerp : een leeftijdsgenoot van mij (dus 70+), heeft vandaag voor het éerst gehoord waar het lied VINCENT van Don McLean over gaat...!!'
Ik ben wat jonger maar moest het ook google-en 😅
Wieder
18-07-2026 om 17:31
Grinnik, je zou zeggen dat het niet te missen valt. Dit plaatje werd grijs gedraaid bij ons thuis vroeger, mijn moeder vond het prachtig!
MMcGonagall
18-07-2026 om 17:45
De eerste zin (of de titel) gaf het niet weg?
Of heb ik het gemist en gaat het over iets anders?
Groentetuin
18-07-2026 om 17:49
kip wassen? Waarom?
Nooit gedaan en ik leef nog steeds.
En ik heb nog nooit van Don McLean gehoord ( en Vincent ken ik alleen als jongensnaam)
Raar?
Beterlaat2021!
18-07-2026 om 17:50
Waarschijnlijk heeft ze nooit naar de tekst geluisterd. Vroeger probeerde ik de teksten van liedjes altijd te verstaan en uit te schrijven.
Rogue
18-07-2026 om 17:58
In de Surinaamse/Caraïbische keuken is het wassen van rauwe kip een traditionele gewoonte. Dit gebeurt niet om bacteriën te doden, maar om (bloed)geuren, slijm en losse botrestjes te verwijderen. De kip wordt doorgaans schoongemaakt in een grote schaal met water en een scheutje azijn, limoensap of citroen
I was today years old
Zilver_gray
18-07-2026 om 18:04
Rogue schreef op 18-07-2026 om 17:58:
In de Surinaamse/Caraïbische keuken is het wassen van rauwe kip een traditionele gewoonte. Dit gebeurt niet om bacteriën te doden, maar om (bloed)geuren, slijm en losse botrestjes te verwijderen. De kip wordt doorgaans schoongemaakt in een grote schaal met water en een scheutje azijn, limoensap of citroen
[..]
I was today years old
![]()
Dat doe ik tot op de dag van vandaag nog steeds. Ook andere vleessoorten “was” ik. Uit gewoonte denk ik
madee
18-07-2026 om 18:31
Groentetuin schreef op 18-07-2026 om 17:49:
kip wassen? Waarom?
Nooit gedaan en ik leef nog steeds.
En ik heb nog nooit van Don McLean gehoord ( en Vincent ken ik alleen als jongensnaam)
Raar?
Starry, Starry night… rustig en mooi liedje met alleen zang en gitaar over Vincent van Gogh