Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Is het iets van deze tijd, dat gedoe rondom eiwitten?

Op aanraden van de fysio (ivm long covid)moet ik extra eiwitten binnen krijgen. Ik merk heb veel moeite om zoveel eiwitten binnen te krijgen. 
Via de eetmeter krijg ik meer inzicht, op de dagen dat ik vis of tofu/tempeh eet (pescotarier schiet het omhoog, maar verder zat ik eronder. De afgelopen week lukt het, maar ik heb er last van, voel me zo vol dat ik niet toekom aan dat tussendoortje voor dat aangeraden handjevol nootjes, haha. Ben zelfs n dag de lunch totaal vergeten, omdat ik geen trek had en gisterenavond dacht ik ojee ik moet alweer eten... heb het gedaan, maar was daarna de hele avond misselijk.
Als ik op deze manier blijf eten, dan gaat het op mijn heupen zitten, of val af omdat ik minder eet omdat ik geen honger heb, dat is niet nodig (al jaren 57-58 kilo). Ik heb een afspraak gemaakt met een diëtiste, hopelijk kan die mij helpen.

Yumi schreef op 23-07-2026 om 10:32:

Is het iets van deze tijd, dat gedoe rondom eiwitten?

Op aanraden van de fysio (ivm long covid)moet ik extra eiwitten binnen krijgen. Ik merk heb veel moeite om zoveel eiwitten binnen te krijgen.
Via de eetmeter krijg ik meer inzicht, op de dagen dat ik vis of tofu/tempeh eet (pescotarier schiet het omhoog, maar verder zat ik eronder. De afgelopen week lukt het, maar ik heb er last van, voel me zo vol dat ik niet toekom aan dat tussendoortje voor dat aangeraden handjevol nootjes, haha. Ben zelfs n dag de lunch totaal vergeten, omdat ik geen trek had en gisterenavond dacht ik ojee ik moet alweer eten... heb het gedaan, maar was daarna de hele avond misselijk.
Als ik op deze manier blijf eten, dan gaat het op mijn heupen zitten, of val af omdat ik minder eet omdat ik geen honger heb, dat is niet nodig (al jaren 57-58 kilo). Ik heb een afspraak gemaakt met een diëtiste, hopelijk kan die mij helpen.

Wat een gedoe he. Maar eiwitten leeft momenteel inderdaad heel erg. Men is erachter gekomen dat ze toch niet zo slecht en dikmakend zijn als vaak werd beweerd. Zelf probeer ik ook veel eiwitten binnen te krijgen. Juist om dat volle gevoel langer te houden en omdat ik sport voor de spieropbouw. Misschien dat eiwitpoeder iets voor je is. Maar ja, dat zal de diëtiste wel beter weten dan ik

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.