Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Beterlaat2021! schreef op 10-08-2026 om 15:19:

[..]

Ik heb wel eens in een winkel zien hangen : " Als u in gesprek bent, zullen wij even wachten met u te helpen totdat u uitgesproken bent."

Oh dat doe ik ook gerust, ik zeg dat dan ook gewoon tegen de klant /bezoeker. 

Anna76 schreef op 10-08-2026 om 15:32:

[..]

Provinciaal Waterleidingbedrijf Noord Holland

Zo staat het bij mij nog op m'n bankafschrijving (nou ja, PWN Waterleidingbedrijf Noord Holland om precies te zijn).

O ja dat was het. In elk geval staat er dus nu puur water en natuur op mijn afschrift. 

Broodjebrie schreef op 10-08-2026 om 14:24:

[..]

Dit! Mijn gesprekken houd ik privé. En als ik al (kort) bel, zet ik het nooit op luidspreker.

Alleen thuis, als ik in de wacht moet staan  😜 

Raar : een perssinaasappel met 16  pitjes!   

dat ik net op deze pagina reclame krijg van doodskisten 😱

krulliebollie schreef op 12-08-2026 om 21:44:

Dat gebeurt regelmatig, meerdere forummers zien die reclame. Er loopt een topic over testament opmaken, waarschijnlijk komt het mede daardoor. Ook als er geschreven wordt over een overlijden, komt die reclame voorbij.

krulliebollie schreef op 12-08-2026 om 21:44:

Af en toe komt er een vraag over cookies en je leeftijd voorbij. Als je dan kiest voor opties (en dus niet voor ‘akkoord ik ben onder/boven 24 jaar’) en die opslaat, dan krijg je helemaal geen advertenties op dit forum

Ad blocker en nergens last van.

Yumi schreef op 12-08-2026 om 23:14:

[..]

Dat gebeurt regelmatig, meerdere forummers zien die reclame. Er loopt een topic over testament opmaken, waarschijnlijk komt het mede daardoor. Ook als er geschreven wordt over een overlijden, komt die reclame voorbij.

Ik heb dat topic gelezen. Wellicht daardoor. 

madee schreef op 13-08-2026 om 09:42:

[..]

Af en toe komt er een vraag over cookies en je leeftijd voorbij. Als je dan kiest voor opties (en dus niet voor ‘akkoord ik ben onder/boven 24 jaar’) en die opslaat, dan krijg je helemaal geen advertenties op dit forum

Ja ik geef altijd jonger aan.. en accepteer bijna nooit cookies. Maar het komt wellicht door het testament topic. 

krulliebollie schreef op 13-08-2026 om 14:11:

[..]

Ja ik geef altijd jonger aan.. en accepteer bijna nooit cookies. Maar het komt wellicht door het testament topic.

Als je de volgende keer kiest voor ‘opties’ en die bevestigt, dan krijg je geen advertenties meer te zien. Nou ja, ik althans niet, is mijn ervaring.

Dochter is net terug van vakantie. Een paar dagen terug appte ze vanuit het vakantieland een foto van haar verzwikte enkel. Dikke bult, zag er niet lekker uit maar ze gaf aan er niet veel pijn aan te hebben. Ze vroeg zich af of ze ermee naar de dokter moest gaan of dat dat niet nodig was. Aangezien ik verder geen glazen bol had, ging ik uit van haar verhaal en zei dat ze haar been 's nachts omhoog moest houden, een paracetamolletje moest nemen en aan haar reisgenoten kon vragen of die even langs de apotheek konden (die ik zelfs nog even gegoogled had voor haar) voor een drukverbandje en dat ze gerust naar de dokter kon gaan omdat ze goed verzekerd was maar als het verder niet veel pijn deed, ze het ook kon aankijken als ze geen zin had om een vakantiedag in de wachtkamer van de eerste hulp door te brengen. Zo gezegd, zo gedaan. Paracetamolletje in de mik, volgende dag een brace gehaald bij een andere apotheek en weer verder met je leven. Nog een paar keer gevraagd of het ging met het pootje, foto's van geslonken maar blauw geworden enkel bewonderd en nu is ze weer thuis, niets aan het handje.

Haar reisgenoten hadden het maar vreemd gevonden. Hun moeders (! Van vaders werd niet gerept) zouden meteen gebeld hebben en één van hen zei dat haar moeder een vlucht geboekt zou hebben om langs te komen ofzo, of om dochter naar huis te laten vliegen, da's me niet helemaal duidelijk. 

Maar in het kader van raar, ben ik nu raar en gevoelloos dat als mijn 25 jarige dochter aangeeft dat er niet veel aan de hand is,  dat ik dat gewoon aanneem van haar, en dat ik niet gelijk in paniek schiet? Of reageren de reisgenoten overgevoelig? Dochter vond mijn reactie verder helemaal prima, we zijn niet heel erg van de ach en wee. De enkel zag er wat akelig uit maar om daar nu voor naar een buitenland te vliegen lijkt mij persoonlijk wat overtrokken

Ik vind de reactie van de reisgenoten raar. Maar die van jou niet Wieder. Zou hetzelfde hebben gereageerd.

Wieder schreef op 15-08-2026 om 22:28:

Dochter is net terug van vakantie. Een paar dagen terug appte ze vanuit het vakantieland een foto van haar verzwikte enkel. Dikke bult, zag er niet lekker uit maar ze gaf aan er niet veel pijn aan te hebben. Ze vroeg zich af of ze ermee naar de dokter moest gaan of dat dat niet nodig was. Aangezien ik verder geen glazen bol had, ging ik uit van haar verhaal en zei dat ze haar been 's nachts omhoog moest houden, een paracetamolletje moest nemen en aan haar reisgenoten kon vragen of die even langs de apotheek konden (die ik zelfs nog even gegoogled had voor haar) voor een drukverbandje en dat ze gerust naar de dokter kon gaan omdat ze goed verzekerd was maar als het verder niet veel pijn deed, ze het ook kon aankijken als ze geen zin had om een vakantiedag in de wachtkamer van de eerste hulp door te brengen. Zo gezegd, zo gedaan. Paracetamolletje in de mik, volgende dag een brace gehaald bij een andere apotheek en weer verder met je leven. Nog een paar keer gevraagd of het ging met het pootje, foto's van geslonken maar blauw geworden enkel bewonderd en nu is ze weer thuis, niets aan het handje.

Haar reisgenoten hadden het maar vreemd gevonden. Hun moeders (! Van vaders werd niet gerept) zouden meteen gebeld hebben en één van hen zei dat haar moeder een vlucht geboekt zou hebben om langs te komen ofzo, of om dochter naar huis te laten vliegen, da's me niet helemaal duidelijk.

Maar in het kader van raar, ben ik nu raar en gevoelloos dat als mijn 25 jarige dochter aangeeft dat er niet veel aan de hand is, dat ik dat gewoon aanneem van haar, en dat ik niet gelijk in paniek schiet? Of reageren de reisgenoten overgevoelig? Dochter vond mijn reactie verder helemaal prima, we zijn niet heel erg van de ach en wee. De enkel zag er wat akelig uit maar om daar nu voor naar een buitenland te vliegen lijkt mij persoonlijk wat overtrokken

Hm, ze had reisgenoten, dus ze stond er niet alleen voor, dus ik zou denk ik ook zo gehandeld hebben. Mijn dochter vertelt de griezeligste verhalen pas weer als ze thuis is, dus dan krijg ik er ook minder van mee. 

(Bij welk level van problemen moet je in het vliegtuig stappen naar dochter die naar Nieuw Zeeland is geëmigreerd, maar daar wel schoonfamilie heeft, vraag ik me nu af...)

Ja, da's een lastige Auwereel... als ze zegt dat ze je nodig heeft.  Hebben ze een goede reis gehad,  zijn ze goed aangekomen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.