Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Auwereel schreef op 25-08-2026 om 22:20:

Ik krijg een punthoofd van de ASN bank. Ik moet me opnieuw identificeren, maar dan moet ik inloggen. Het is een spaarrekening waar ik zelden op inlog, dus wachtwoord vergeten. Kan gebeuren. Ik moet een nieuwe toegangsnaam en wachtwoord aanmaken, maar er moet nog een beveiligingscode bij en die krijg je per brief, dus daarop wachten. De brief met de code heb ik na een paar dagen gekregen. Weer inloggen, maar kennelijk heb ik iets fout onthouden van het (voor mij) heel logische wachtwoord. Of misschien een typefout gemaakt in mijn nieuw gemaakte toegangsnaam, maar inloggen lukt niet. Een nieuw wachtwoord aanvragen lukt ook niet, want "dat heeft u pas gedaan en dat moet eerst worden afgerond". Kennelijk kan dat pas als je de code gebruikt hebt, maar die code kan ik niet gebruiken want ik weet mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam niet meer.

ASN zelf of vanuit SNS? 

mijn ervaring met SNS is echt heel fijn. toen wij ernaar overstapten ging het steeds in error omdat ik 700 jaar geleden daar een rekening heb gehad en hij steeds terugpakte op die gegevens, maar die kloppen natuurlijk al lang niet meer. Waar ik dacht dat zo'n servicewinkel helemaal niets toevoegde hebben zowel de telefonische helpdesk als de servicewinkel mij enorm geholpen om het systeem weer op orde te krijgen en alles rond te maken. 

Wat ik best raar vind maar ook weer niet in dit land. We hangen momenteel aan elkaar van crises en men maakt zich druk om een school met 4 leerlingen. 

@Auwereel: wij hadden ook zoiets, en toen hebben ze ons in hun filiaal heel goed geholpen. ID/paspoort mee en ze doen alles voor en met je totdat het werkt. Ik kan je echt aanraden om naar hen toe te gaan.

Thora schreef op 26-08-2026 om 08:45:

Wat ik best raar vind maar ook weer niet in dit land. We hangen momenteel aan elkaar van crises en men maakt zich druk om een school met 4 leerlingen.

Zeg dat wel... zou zomaar kunnen dat onze koning vrij heeft op Prinsjesdag omdat de begroting niet rond te krijgen is. 

Yumi schreef op 26-08-2026 om 11:27:

[..]

Zeg dat wel... zou zomaar kunnen dat onze koning vrij heeft op Prinsjesdag omdat de begroting niet rond te krijgen is.

Ik betwijfel inderdaad of er overeenstemming is met de oppositie voor Prinsjesdag. Maar dat is ook niet nodig om Prinsjesdag door te laten gaan. Daarvoor heb je alleen een begrotingsvoorstel nodig dat gesteund wordt door de ministerraad. Ik kan me niet voorstellen dat dat laatste niet lukt.  (maar mocht dat wel het geval zijn, dan valt het kabinet, dat kan eigenlijk net anders).

Yumi schreef op 26-08-2026 om 11:27:

[..]

Vreemd genoeg hoor ik nu amper iets over dat er niet "geleverd' wordt. 

Thora schreef op 26-08-2026 om 12:23:

[..]

Vreemd genoeg hoor ik nu amper iets over dat er niet "geleverd' wordt.

Omdat dat ook niet zo is. Lees de verslagen van de ministerraad maar. Het belastingplan 2027 is gewoon voor advies verstuurd naar de raad van state, dus daar is de ministerraad het al gewoon over eens.

Yumi schreef op 25-08-2026 om 08:43:

[..]

Oké dat is dan inderdaad handiger voor het overzicht. Wat ik enorm zou missen is de herinnering van de mobiel, zou niet zonder kunnen.

Ik werk onregelmatig,  mijn papieren agenda ligt gewoon open op mijn ontbijttafel.

Ik heb al mijn papieren agenda's nog vanaf 1989

Weet je hoe leuk het is om terug te kijken wat je toen deed.

Iemand die de badkamervloer geschrobt wil hebben met Jif/Cif/nouja, schuurmiddel dus. Dat spul is zowat niet weg te spoelen zo erg schuimt het. Daarnaast een hele verzameling schoonmaakmiddelen van HG in huis. En in de wc moet chloor. Waarom toch

madee schreef op 26-08-2026 om 09:18:

@Auwereel: wij hadden ook zoiets, en toen hebben ze ons in hun filiaal heel goed geholpen. ID/paspoort mee en ze doen alles voor en met je totdat het werkt. Ik kan je echt aanraden om naar hen toe te gaan.

Goed om te weten, er zit een filiaal dichtbij waar ik woon, dus ik ga daarheen!

JanaDana schreef op 26-08-2026 om 12:41:

Iemand die de badkamervloer geschrobt wil hebben met Jif/Cif/nouja, schuurmiddel dus. Dat spul is zowat niet weg te spoelen zo erg schuimt het. Daarnaast een hele verzameling schoonmaakmiddelen van HG in huis. En in de wc moet chloor. Waarom toch

het meeste van wat je zegt vind ik ook heel stom inderdaad. het chloor ding vind ík ook onnodig, maar mijn man vind het alleen met die geur echt schoon ofzo. ondanks dat hij weet dat chloor niet schoonmaakt.

Daglichtlamp schreef op 26-08-2026 om 12:31:

[..]

Omdat dat ook niet zo is. Lees de verslagen van de ministerraad maar. Het belastingplan 2027 is gewoon voor advies verstuurd naar de raad van state, dus daar is de ministerraad het al gewoon over eens.

Dat is dan wel zo maar het gaat mij om het geheel. En ik bedoel het ook in het algemeen. De puinhoop in Nederland is alleen maar groter geworden. Met puinhoop bedoel ik o.a. woningnood, asielwet en stikstofbeleid.

Jif is altijd nog beter dan alles met azijn te moeten schoonmaken  
Mijn ervaring in de wmo is dat de huishoudens met de meeste schoonmaakspullen het minste schoonmaken.

Waar ik eigenlijk voor kwam op dit topic: gisteren onderweg bij Mc Donalds in Duitsland gegeten. Daar zijn de normale menu's die wij kennen kleine menu's. 
Bij een Duits normaal menu krijg je ons grote menu. Inclusief meer keuzes qua drinken en patat.  
Hoe krijg je mensen met overgewicht??? Ik hoop dat dit nog even weg kan blijven uit Nederland.

Evaluna schreef op 26-08-2026 om 14:26:

Jif is altijd nog beter dan alles met azijn te moeten schoonmaken
Mijn ervaring in de wmo is dat de huishoudens met de meeste schoonmaakspullen het minste schoonmaken. 

Wat is er mis met azijn dan? Dat schuimt tenminste niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.