Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Ninoea
06-02-2026 om 19:59
Bailey26 schreef op 06-02-2026 om 10:59:
Vandaag sinds tijden weer eens naar de sportschool geweest. Wilde eigenlijk een rondje eGym doen. Maar ze vroegen of ik mee wilde doen met de boksles.
Heb een half uur meegedaan met de les want het begon wat later als dat ik zelf gepland had. En had erna nog een andere afspraak.
Les was wel leuk en iets wat ik vaker ga doen denk ik. Moet ik wel een andere broek voor kopen want de legging waarin ik normaal sport zakte flink af met springen. En een dikke trui want de les wordt buiten gegeven.
Ik hoop dat ik mij snel mentaal weer een beetje beter ga voelen. Dan gaat het gezonder leven en meer bewegen ook wat makkelijker.
Logisch dat je je mentaal nog ruk voelt. Het is driedubbel verlies wat je hebt geleden/lijdt.
Mij helpt het om het om te draaien en domweg dingen te gaan doen. Dat betekent overigens niet dat ik dat dan ook altijd doe, want weten is niet hetzelfde als ook toepassen. Afleiding en mezelf verwennen met goede dingen (uitjes, iets moois, tijd samen met iemand) hielpen me het beste om niet te diep te zinken toen het allemaal erg zwart en uitzichtloos was. En ook huilen, in bed liggen en veel slapen en letterlijk even niet voelen en me verliezen in langdurige films.
Boksen is een heerlijke sport. Ik ben niet zo van de stootzakken. Heerlijk afwisselende training waarbij je continu in het moment moet zijn. Precies passend bij wat je nodig hebt. Je hebt geen tijd om te piekeren want dan doe je die stoot verkeerd of vang je hem niet goed op.
Ninoea
06-02-2026 om 20:01
Drukke dag. Vanochtend eerst zelf een half uur full body kettlebell. Later op de dag zwemles en daar ook naartoe gefietst. Vervolgens weer een fietstochtje naar het pakketpunt. Tussendoor nog wat gelopen naar de supermarkt en de ondergrondse containers. In en om huis allerlei klusjes gedaan en gekookt.
Bewegen: fietsen, kettlebell, borstcrawl, wandelen en planken.
kcal actief: 1020
Eten: keurig. Extra eiwitten dmv toetje en chocolademelk met eiwit. Water drinken gaat ook goed.
Trail
06-02-2026 om 23:08
Verkouden wakker geworden vanochtend en daardoor mijn dag heel rustig opgestart.
Vanmiddag een paar rondjes op de ijsbaan, stelde niet veel voor qua inspanning.
Vanavond naar het zwembad om alsnog mijn beweging te voltooien. Heb verder wat kleine huishoudelijke klusjes gedaan en mijn eten weer goed opgepakt.
Nikki1973
07-02-2026 om 08:58
Als het lukt met de mist gaan we er op uit voor onze lunchafspraak ( 200km verderop). Daarna weer naar huis en rustig aan. Komende week drukke werkweek, dus ik wil ter ontspanning ook wandelen.
Fijn weekend allen!
Bailey26
07-02-2026 om 09:11
Bedankt Ninoea. Het boksen gaf inderdaad geen ruimte om in je hoofd met andere dingen bezig te zijn.
Mijn energie is op het moment ook gewoon heel laag. Eigenlijk lukt het niet niet om mijn uren op werk te maken (en dat hoeft gelukkig ook niet). Om daarna nog te sporten voelt als een enorme opgave. En eigenlijk voelt alles op dit moment als een grote opgave. Op vrijdagochtend ben ik vrij en is kind op school. Dan lukt het wel om mijzelf naar de sportschool te slepen. Eenmaal daar is het ook gewoon prima.
Bailey26
07-02-2026 om 09:13
Hopelijk lukt het om op familiebezoek te gaan Nikki. Ik heb natuurlijk geen idee waar je woont en welke kant je op moet. Maar hier trekt de mist langzaam op. Hopelijk ook bij jullie.
Nikki1973
07-02-2026 om 09:26
Bailey26 schreef op 07-02-2026 om 09:13:
Hopelijk lukt het om op familiebezoek te gaan Nikki. Ik heb natuurlijk geen idee waar je woont en welke kant je op moet. Maar hier trekt de mist langzaam op. Hopelijk ook bij jullie.
Als ik dat schrijf, ben ik wel heel herkenbaar 😬 Ik hoop het ook. We gaan het proberen. Lukt het niet, dan keer ik om.
Ysenda
07-02-2026 om 09:35
Nikki1973 schreef op 07-02-2026 om 08:58:
Als het lukt met de mist gaan we er op uit voor onze lunchafspraak ( 200km verderop). Daarna weer naar huis en rustig aan. Komende week drukke werkweek, dus ik wil ter ontspanning ook wandelen.
Fijn weekend allen!
Dan woon je niet bij mij in de buurt, ik kijk vanuit de sportschool naar een strak blauwe lucht.
Nikki1973
07-02-2026 om 10:10
ha, nee dat is hier geen sprake van. Ontzettend grijs hier. We gaan het proberen. Vertrouw ik het niet, dan keer ik om. T is maar een lunch.
lientje69
07-02-2026 om 10:43
Ysenda schreef op 07-02-2026 om 09:35:
[..]
Dan woon je niet bij mij in de buurt, ik kijk vanuit de sportschool naar een strak blauwe lucht.
Lekker hoor. Hier zit het ook potdicht van de mist ( kop Noord-Holland )
Ysenda
07-02-2026 om 11:15
lientje69 schreef op 07-02-2026 om 10:43:
[..]
Lekker hoor. Hier zit het ook potdicht van de mist ( kop Noord-Holland )
Vogeltjes fluiten, buren klussen, het lijkt wel lente.
Ninoea
07-02-2026 om 12:11
Hier was er geen mist. Ik heb vanochtend gelopen met de loopgroep. Iets meer dan 12 km. Het was heerlijk, veel getraild.
Netherfield
07-02-2026 om 13:17
Ik ging vooral mis met rijstewafels (alleen de geur al…), rode bietjes, rauwe wortels, cottage cheese. Getver de getver.
Wel eet ik nu vaker fruit, als ik dat doe voordat ik honger heb, snaai ik geen koekjes heb ik gemerkt.
Wel ben ik gisteravond naar de sportschool geweest waar ik goed mijn best heb gedaan. Morgen weer.
Vf_Watervrouw
07-02-2026 om 21:25
Ysenda schreef op 07-02-2026 om 11:15:
[..]
Vogeltjes fluiten, buren klussen, het lijkt wel lente.
Vandaag de eerste jonge nijlganzen gespot.
Code groen-blauw.
Mentaal en hormonaal beetje wiebelig dus doe qua bewegen en eetgewoonten wel wat ik normaal doe maar verplicht mezelf niet om het snel of structureel uit te breiden. Een oud voornemen regel ik waarschijnlijk wel: eieren koken zodat ik regelmatig koud gekookt ei als/bij het ontbijt heb of tussendoor.
Trail
07-02-2026 om 23:02
Ik vanochtend lang in bed gelegen omdat ik mij wat verkouden voelde. Maar uiteindelijk wel opgestaan en naar mijn eerste bootcamples gegaan. Overwinning.
‘s middags heerlijk een uurtje buiten in de zon gewandeld. Door naar een verjaardag (wat ik nog maar weinig doe ivm overprikkeling) en het was super gezellig. En daarna nog even afgeschakeld in de sauna. Gezonde boodschappen in huis. Tevreden over mijn dag.