Jouw lijf
Trail
18-12-2025 om 18:40
Mij lijkt een nieuw topic wel fijn.
Nieuw jaar, schoon blad.
Ik heb gister ochtend warme yoga gedaan. Warmte voelde als een grote overgang, had het zwaar. Even gewandeld met de hond in het bos en begonnen met wat onkruid uittrekken in de tuin. Toen was het tijd om te werk te gaan.
Vf_Watervrouw
19-12-2025 om 12:36
Nieuw topic heeft mijn voorkeur.
Gisteren door concertbezoek niet aanwezig bij de kerstborrel. Wellicht beter voor de lijn toevallig.
Vandaag of morgen wandel ik vast wel naar de kringloop.
Trail
19-12-2025 om 14:40
Leuk de kringloop!
Ik ben gisterochtend uit mijn werk gekomen en daarna echt een hele relaxte dag gehad.
Op de fiets naar het filmhuis en savonds lekker in de sauna. Denk aan kwartaal abbo in het nieuwe jaar
Trail
20-12-2025 om 13:03
Gister geschaatst voor werktijd en het was topdrukte. Allemaal scholen die blijkbaar heen gingen om het jaar af te sluiten. Desondanks best oké geschaatst, ik kon mij redelijk afsluiten.
Ninoea
21-12-2025 om 12:10
Topic voor 2026 gemaakt: https://www.viafora.nl/forum/jouw-lijf/werken-aan-een-gezonde-leefstijl-en-gewicht-in-2026
rionyriony
21-12-2025 om 17:17
Helaas zie ik mezelf toch nog voor wat balansdagen geplaatst in 2025. Ik heb er al drie van achter de rug maar de weegschaal moet nog ietsje naar beneden voordat ik me onbekommerd kan storten op de champignons in roomsaus, de varkenshaas met samouraisaus en last but not least de dubbele portie tiramisú met driedubbel slagroom, en het kaasplankje en de boerenjongens daar tussendoor.

rionyriony
22-12-2025 om 09:58
O kijk, de weegschaal is ineens heel schappelijk geworden vanmorgen, doel onverwachts snel bereikt, dus ik kan verder afhaken en naar "matig" overschakelen.
Pas op de 28ste komt de volgende controle. Of misschien ook niet.
lientje69
22-12-2025 om 10:38
Lekker bezig Riony!
Bij mij het tegendeel, de weegschaal stijgt alleen maar. Te vaak boven de 1500 calorieën momenteel en dan kom ik aan helaas. Emotie eten ook nog eens erbij dus dat schiet niet op.
Wel heb ik mijn eerste wandeling van vandaag erop zitten. Stiekem er 100 meter bijgesmokkeld ondanks restricties van de fysio en ergo.
Ik kan het niet laten.
rionyriony
22-12-2025 om 12:16
@Lientje - ik gebruik helaas ook minder calorieën dan enkele jaren geleden. De tijden van een pannenkoekje 's avonds en een paar handjes noten overdag lijken voorgoed voorbij. Ik heb het niet meer uitgerekend, maar bij mij zal de verbranding ook niet meer zijn dan 1500 kcal per dag. Vroeger was het ook niet meer dan 1800 kcal hoor, toen ik zestien was. Toen hield ik me er al mee bezig. 
Mijn wandeling stel ik uit tot morgen, omdat ik dat moet combineren met een kerstboodschapje, en de winkels momenteel nog niet goed bevoorraad zijn voor de kerst.
Trail
22-12-2025 om 23:45
In dit of het nieuwe topic schrijven? Toch nog maar even hier. De dag begonnen met wat klusjes thuis en een kerst stukje maken. Mijn eerste versiering in huis. ‘s middags met de hond in het bos gewandeld. Daarna komt er een vriendin langs. Ik voelde mij depri en zij gestresst. Samen uiteindelijk wel weer gezellig gehad. Dag afgesloten met een reformer Pilates les en boek uitlezen. Op naar morgen.
rionyriony
30-12-2025 om 08:19
Slank uit de kerst gekomen (had indigestie dus dat scheelt) en ik kan nu vrij zorgeloos dooreten tot na oudjaar. Oliebollen eten naar hartenlust, gevulde eieren (waarbij ik geen nieuwe indigestie moet oplopen) maken en de boerenjongens uit de brandewijn kan eten.
Dus, ik verlaat dit topic op een lijngunstig moment en wens iedereen hetzelfde en vooral veel plezier ongeacht.
Ysenda
30-12-2025 om 09:55
Net voor de laatste keer in 2025 naar de sportschool geweest.
Ik ben op vakantie maar bij deze vestiging kom ik vaker.
En dan wel je sportspullen mee nemen op vakantie maar niet je pyjama 😀
Trail
31-12-2025 om 11:44
Mijn december doelen waren:
Bewegen (vrijwel elke dag gelukt).
Buitenlucht (ook bijna elke dag naar buiten geweest.
Letten op eten (alleen losgelaten tijdens feestdagen en vakantie).
Voldoende slaap (gedaan).
Altijd wel blij als deze maand om is.
Op naar het nieuwe jaar.
Schoondochter
31-12-2025 om 12:07
Ysenda schreef op 30-12-2025 om 09:55:
Net voor de laatste keer in 2025 naar de sportschool geweest.
Ik ben op vakantie maar bij deze vestiging kom ik vaker.
En dan wel je sportspullen mee nemen op vakantie maar niet je pyjama 😀
Gelukkig kun je beter zonder kleren slapen dan sporten
Jorni
31-12-2025 om 18:00
Ik heb al eventjes niet meer iets geschreven hier, maar ik ben het wel nog altijd blijven volgen hier. Al met al kijk ik terug op een goed 2025 en ook wat dit betreft. Ik ben erg tevreden over mijn figuur, ik ben heerlijk fit door het vele bewegen terwijl ik, toen dit jaar begon, vooral veel hing op de bank. Het is door dit topic hier dat mij inspireerde om het bewegen echt aan te pakken en ik heb echt wat gevonden wat bij me past en waar ik veel plezier aan beleef.
Uiteraard was wel december een maand van te veel lekker eren en borrels, maar goed dat hoort erbij. In januari, vanaf morgen dus, gaat weer netjes de rem erop. Bedankt voor alle openheid hier en ik wens jullie allen een fijne jaarwisseling en een geweldig 2026 toe! Hopelijk wordt 2026 weer zo'n fijn jaar