Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Wat een mooie aantallen zeg!!

Ik heb er dit jaar 42 uitgelezen. Ook een paar weggelegd. In mijn goodreads wrap up zie ik vanaf juni de aantallen stijgen. Dat is denk ik het moment dat mijn jongste ging doorslapen en mijn brainfog verdween. Ik heb de afgelopen 6 maanden meer en beter kunnen lezen dan de afgelopen 4,5 jaar 

Met een nieuwe e-reader in de aanslag en een Storytel unlimited abo, wil ik in 2026 mikken op 52 boeken.

Ik zet de Hebban challenge op 52 weer net als altijd. Dit jaar zat ik er overheen maar er zaten wel wat  ebooks tussen met minder dan 200 blz en wat kinderboeken. Maar goed ik tel ze gewoon mee 

Ik heb 106 boeken gelezen/geluisterd. Sinds ik een e reader heb lees ik veel meer.

wow mooie aantallen. Ik kom dit jaar uit op 63 boeken. 20 daarvan geluisterd. 43 gelezen. 

Dolfje schreef op 29-12-2025 om 09:14:

Ik zet de Hebban challenge op 52 weer net als altijd. Dit jaar zat ik er overheen maar er zaten wel wat ebooks tussen met minder dan 200 blz en wat kinderboeken. Maar goed ik tel ze gewoon mee

vind het op Hebban ook wel grappig dat het aantal pagina's wat je gelezen hebt genoemd staat. Dat staat nu op ongeveer 26381 bij mij. Ongeveer want aantal pagina's staat niet bij ieder boek vermeld. Kun je wel zelf bijwerken bij de boekbeschrijving

Ik ben nog in twee boeken bezig, maar die zijn voor het einde van het jaar wel uit en dan heb ik 125 boeken gelezen.
Mijn doel voor volgend jaar is om mijn kindle overzichtelijker te houden en er niet meer dan 25 boeken op te hebben staan en om alle ongelezen boeken in mijn boekenkast te lezen. 

geen idee hoeveel ik dit jaar gelezen heb. Dat hou ik niet bij. 
Heb nog wel een mooie stapel liggen, morgen nog werken en dan weer een paar dagen vrij. 

Net het boek Dwaalspoor van Robert Bryndza uitgelezen en meteen de nieuwste Schaduwzijde/Erika Foster van hem besteld en gedownload: daar ga ik vanavond in beginnen.

Ik heb besloten voor 2026 dat ik geen boeken meer ga uitlezen, die ik niet leuk vind. Dat deed ik afgelopen jaar wel en vind ik zonde van mijn tijd.
Mijn goal staat op 52 boeken: meer is leuk, minder is ook prima.

Loulou39 schreef op 29-12-2025 om 18:45:

Net het boek Dwaalspoor van Robert Bryndza uitgelezen en meteen de nieuwste Schaduwzijde/Erika Foster van hem besteld en gedownload: daar ga ik vanavond in beginnen.

Ik heb besloten voor 2026 dat ik geen boeken meer ga uitlezen, die ik niet leuk vind. Dat deed ik afgelopen jaar wel en vind ik zonde van mijn tijd.
Mijn goal staat op 52 boeken: meer is leuk, minder is ook prima.

Ook een mooi voornemen! Doe ik tegenwoordig ook sneller en dat bevalt mij ook goed 

Nikki1973 schreef op 29-12-2025 om 13:41:

geen idee hoeveel ik dit jaar gelezen heb. Dat hou ik niet bij. 

Ik heb járenlang geen boek kunnen lezen en het maakt me blij  dat het sinds een paar jaar weer gaat. Dus daar ben ik trots op.

Ik heb dit jaar vijf boeken. Viel van de boeken bandwagon door drukte op werk, maar nu eindelijk de rust weer gevonden.

De leukste van dit jaar was A Brief History Of Intelligence van Max Bennett. Echt een fascinerend boek voor een breinleek als ik. Wisten jullie dat octopus intelligentie niet homoloog maar analoog is aan dat van de mens? En dat de neocortex van vogels ook analoog is i.p.v analoog aan dat van de mens? Als in, het is er niet van af geleid maar het is op zichzelf ontwikkeld om grof gezegd dezelfde functie te vullen? Zoals vogelvleugels, vleermuisvleugels en insectenvleugels zeg maar. Ik ben echt gefascineerd.

Op mijn lijstje gelezen boeken staan er nu 66.
Ik ben nog bezig in In een rustige buurt van Seraphina Nova Glass.
Tot nu toe bevalt het maar ik weet niet of deze dit jaar nog uit gaat.
Mijn doel voor volgend jaar zet ik op 60 boeken.

Ik heb eindelijk de Bijensteek uit. Man man man, wat een taaie kluif was dat. Maar uiteindelijk (!) heb ik aan één stuk door ademloos gelezen. Ik ben er zelfs voor opgebleven. Pfff, wat een boek. Dus ja ik ben nu alsnog blij dat ik het gelezen heb.

MildredRatched schreef op 29-12-2025 om 20:49:

[..]

Ook een mooi voornemen! Doe ik tegenwoordig ook sneller en dat bevalt mij ook goed

+1

voegt mij ook te weinig toe om met tegenzin te lezen. Dit jaar 4 (?) boeken tot bijna halverwege gelezen en toen weggelegd.

Rockstar schreef op 29-12-2025 om 23:20:

Ik heb dit jaar vijf boeken. Viel van de boeken bandwagon door drukte op werk, maar nu eindelijk de rust weer gevonden.

De leukste van dit jaar was A Brief History Of Intelligence van Max Bennett. Echt een fascinerend boek voor een breinleek als ik. Wisten jullie dat octopus intelligentie niet homoloog maar analoog is aan dat van de mens? En dat de neocortex van vogels ook analoog is i.p.v analoog aan dat van de mens? Als in, het is er niet van af geleid maar het is op zichzelf ontwikkeld om grof gezegd dezelfde functie te vullen? Zoals vogelvleugels, vleermuisvleugels en insectenvleugels zeg maar. Ik ben echt gefascineerd.

Door jouw enthousiasme wil ik deze nu ook gaan lezen, leuk!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.