Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Maheiden
21-08-2026 om 18:22
Miss_Moneypenny schreef op 21-08-2026 om 12:39:
Ik lees momenteel Home is where the bodies are van Jeneva Rose. Ben op 2/3 maar weet nog niet of ik het nou een leuk boek vind of niet. Ik vind het traag en niet echt spannend. Iemand van jullie dit boek gelezen? Komt er nog een mega plotwending?
Geen nega plotwending, wel een kleine, al zag ik hem wel aankomen. Ik vond het een lekker doorleesboek maar geen topper.
Maheiden
21-08-2026 om 21:09
Ik lees nu ook de laatste vlucht (we kunnen wel een boekclub beginnen met dit boek 😄). Ik vind het lekker lezen, origineel verhaal. En genoeg spanning, in elk geval in het begin toen ze 's nachts dingen regelde voor haar vertrek. Ik was steeds bang dat ze betrapt zou worden.. Stom is dat, genoeg thrillers gelezen met moordenaars maar dit vond ik spannender 😬
Jeetjemina
22-08-2026 om 09:43
Loulou39 schreef op 20-08-2026 om 21:27:
[..]
Wat leuk, die had ik je een paar dagen geleden aangeraden.
Fijn dat je het een goed boek vond 👍🏻. (Vond ik dus ook 😁)
Ah ja, soms weet ik niet meer waar de boekentip vandaan komt haha, dus bedankt nog
.
Maar was zeker een goed boek, moest er wel de aandacht bijhouden, anders dan bijvoorbeeld de boeken van Freida Mcfadden, waar je niet echt bij hoeft op te letten, maar gewoon lekker doorlezen.
Narcis
22-08-2026 om 10:29
Lali schreef op 20-08-2026 om 18:19:
Ik kan het bericht van Narcis zo gauw niet meer terugvinden. Zij tipte het boek Narcis van Judith Fanto. Wat een schitterend boek. Lang geleden dat ik zoiets moois heb gelezen. Ik zit nu op 83% en ik zie er al tegenop dat ik het vanavond uit ga krijgen. Te lezen via Kobo Plus.
Wat leuk om terug te lezen, fijn dat je er ook zo van genoten hebt!
Truusdemier
22-08-2026 om 10:46
Liefde kent veertig regels van Elif Shafak. Bijna uit, leest heerlijk.
Loulou39
22-08-2026 om 11:13
Jeetjemina schreef op 22-08-2026 om 09:43:
[..]
Ah ja, soms weet ik niet meer waar de boekentip vandaan komt haha, dus bedankt nog
.
Maar was zeker een goed boek, moest er wel de aandacht bijhouden, anders dan bijvoorbeeld de boeken van Freida Mcfadden, waar je niet echt bij hoeft op te letten, maar gewoon lekker doorlezen.
Hahaha, maakt toch ook helemaal niet uit: als het maar een leuk boek is!
“De laatste vlucht” is ook een aanrader op dit topic. Heb je die al gelezen? Dan kunnen we een boekenclub beginnen zoals Maheiden voorstelde 😁.
Jeetjemina
22-08-2026 om 12:45
Loulou39 schreef op 22-08-2026 om 11:13:
[..]
Hahaha, maakt toch ook helemaal niet uit: als het maar een leuk boek is!
“De laatste vlucht” is ook een aanrader op dit topic. Heb je die al gelezen? Dan kunnen we een boekenclub beginnen zoals Maheiden voorstelde 😁.
Dat boek heb ik geleend van de bieb en ligt klaar om gelezen te worden!
Maar.... ik ga eerst "De nieuwe moeder" van Julia Crouch lezen. Daar ben ik nog niet in begonnen en die moet binnenkort weer ingeleverd worden. Heb jij die toevallig ook gelezen?
Mick87
22-08-2026 om 20:35
van welke auteur is de laatste vlucht ?
Ik zit helemaal in De Rode Kamer van M.w. Craven. Het 8e deel over Poe en Tilly. Stelt niet teleur. Zo'n leuke boekenreeks
Loulou39
22-08-2026 om 20:59
Mick87 schreef op 22-08-2026 om 20:35:
Julie Clark
lientje69
22-08-2026 om 21:01
Nlies, beterschap.
Ik heb net de Verraadster van Vorden van Rachel van Charante uit. Haar eerste boeken vond ik echt geweldig, deze moest ik even inkomen. Maar uiteindelijk toch weer van genoten, wat een goede schrijfster zeg. Kan niet wachten tot ze meer uitbrengt.
Ben nu in Festival van Suzanne Vermeer begonnen.
Fiorah
22-08-2026 om 21:58
Ik lees De brievenbezorgster van Puglia van Francesca Giannone. Bevalt tot nu toe goed!
Fiorah
22-08-2026 om 21:58
Ik zit helemaal in De Rode Kamer van M.w. Craven. Het 8e deel over Poe en Tilly. Stelt niet teleur. Zo'n leuke boekenreeks
Oh ja ik loop nog achter, volgens mij ben ik bij de Botanist.
Boekenuil
22-08-2026 om 22:51
Ik ook! Goed boek weer!
En heb ben ook begonnen in het nieuwe boek van Ramy el Dardiry (Bouwen,breken), mooie schrijfstijl heeft hij. Zijn debuut vond ik erg goed.
Miss_Moneypenny
23-08-2026 om 11:49
Miss_Moneypenny schreef op 21-08-2026 om 12:39:
Ik lees momenteel Home is where the bodies are van Jeneva Rose. Ben op 2/3 maar weet nog niet of ik het nou een leuk boek vind of niet. Ik vind het traag en niet echt spannend. Iemand van jullie dit boek gelezen? Komt er nog een mega plotwending?
Vanmorgen uitgelezen. Laatste stuk las wel weer snel. Uiteindelijk 3 sterren voor mij.
Nu iets nieuws uitzoeken. Ik moet de bookchoice van augustus nog op mijn ereader zetten, dus even kijken welke ik daar het eerst van ga lezen.
Maheiden
23-08-2026 om 13:40
Maheiden schreef op 21-08-2026 om 21:09:
Ik lees nu ook de laatste vlucht (we kunnen wel een boekclub beginnen met dit boek 😄). Ik vind het lekker lezen, origineel verhaal. En genoeg spanning, in elk geval in het begin toen ze 's nachts dingen regelde voor haar vertrek. Ik was steeds bang dat ze betrapt zou worden.. Stom is dat, genoeg thrillers gelezen met moordenaars maar dit vond ik spannender 😬
En alweer uit. Niet heel spannend verder, wel af en toe een leuke verrassing. Leest lekker weg.