Media en cultuur
Neweve
15-05-2026 om 19:55
madee schreef op 15-05-2026 om 12:51:
Weet iemand hier toevallig hoe lang Het Blok nog duurt?
2e week juni zag ik ergens staan.
Dus denk nog 2 weken woonkamer. 1 week hal, 1 week restjes of zoiets. Al worden de meeste woonkamers al gestuct dus dat gaat best snel.
Mugske
15-05-2026 om 20:09
het open huis was deze week, dus de veiling zal niet heel lang op zich laten wachten.
Neweve
15-05-2026 om 20:14
Mugske schreef op 15-05-2026 om 20:09:
het open huis was deze week, dus de veiling zal niet heel lang op zich laten wachten.
Volgens funda:
"De verkoop vindt plaats middels voorwaarden verkoop bij inschrijving. Je kan een bieding uitbrengen tot en met 29 mei 10:00. "
Dan misschien toch tot eind mei/begin juni? (Ik neem aan dat ze de biedingen niet live delen).
madee
15-05-2026 om 20:33
Ik ben benieuwd of dit programma een voordeel of nadeel is voor de verkoopbaarheid van de appartementen…nu ik zie hoe, waarmee en door wie de verbouwingen zijn gedaan, dan zou ik zelf juist liever niet kopen. Hoe zien jullie dat?
Neweve
15-05-2026 om 20:41
madee schreef op 15-05-2026 om 20:33:
Ik ben benieuwd of dit programma een voordeel of nadeel is voor de verkoopbaarheid van de appartementen…nu ik zie hoe, waarmee en door wie de verbouwingen zijn gedaan, dan zou ik zelf juist liever niet kopen. Hoe zien jullie dat?
Ik zou het zelf ook niet kopen, maar ik ben dan ook van "als je het doet doe het dan goed" en dat doen veel huis-flippers sowieso niet. En dan ook nog de tijd&budget druk, ik denk dat er een hoop dingen slechter zijn gedaan dan als ik zelf iemand had ingehuurd (of het zelf had gedaan). Daarbij kan ik het dan indelen zoals ik wens. Voorbeeld is Kim en Jim die geen hoek keuken hebben genomen zodat je het nog kan open breken om van de 2e kamer een eetkamer te maken. Als ik dat zou willen dan doe ik het liever direct dan na (duur) kopen alsnog te verbouwen.
Ik denk wel dat de bekendheid helpt, er zullen toch mensen zijn die het gaaf vinden in zo'n appartement te wonen.
Als ik zelf aan het blok mee zou doen zou ik zo min mogelijk (dure) meubels kopen. Gevoelsmatig kiezen veel mensen niet het appartement voor de meubels, of het moeten expats zijn oid. Dan kan je beter het budget investeren in klushulp of beter materiaal (of je keuken/badkamer).
madee
19-05-2026 om 11:43
Wat een geneuzel met het elkaar betrappen op het overtreden van de bouwregels…
Neweve
19-05-2026 om 18:31
Ik vond de aflevering van maandag best leuk. Ben benieuwd hoe iedereen nu met het budget omgaat.
Sonja en Hendrik focussen op afmaken en minder op meubels. Zou meer/minder meubels nog impact hebben op de verkoopwaarde?
Widajo
20-05-2026 om 07:51
Neweve schreef op 19-05-2026 om 18:31:
Ik vond de aflevering van maandag best leuk. Ben benieuwd hoe iedereen nu met het budget omgaat.
Sonja en Hendrik focussen op afmaken en minder op meubels. Zou meer/minder meubels nog impact hebben op de verkoopwaarde?
Ik vraag me altijd af of de meubels blijven staan. Is in Nederland niet gebruikelijk, hier koop je meestal een leeg huis. In Amerika wordt het meestal met inboedel en al ge/verkocht...
Vond dat hele budget overzicht vrij onduidelijk. Budget, bouwpas, klusbus...
Ik ben nu wel nieuwsgierig hoe alle huizen eruit zien maar een volgend seizoen kijk ik niet meer denk ik. Het is vooral het gezeur eromheen wat uitgezonden wordt
Mugske
20-05-2026 om 09:15
oh ik vond dat budgetoverzicht niet onduidelijk. Ze kregen aan het begin een bouwbudget en een bouwpas met saldo voor de bouwmarkt. Verbaasde mij dan weer wel dat sommige koppels nog veel geld over hadden bij de bouwmarkt, waar kopen zij dan hun materiaal?
Naast het budget dat ieder koppel nog beschikbaar heeft, kan er geld verdiend worden met de oplevering van de woonkamer en kont er nog 1 ronde klusbus opdrachten waar geld mee verdiend kan worden.
Ze mogen trouwens ook nog maximaal 2000 euro (of zoiets) in de min staan.
Mugske
20-05-2026 om 09:17
Neweve schreef op 19-05-2026 om 18:31:
Denk ik niet veel invloed. Mensen hebben toch hun eigen meubels, maar het is wel fijn voor kopers om een irichting te zien.
Frank en Lotty brengen ook meubels terug, zodat ze genoeg klusbudget hebben.
Op de fundafotos zag je ook niet overal alle meubels staan.
Pooh-Bear
20-05-2026 om 19:07
Ik erger me echt aan dat geklik van vooral Sonja. Die vriendin heeft 1 stoel gehaald niet een hele kamer geverfd. En toen ook nog over die vloer.
Had flink medelijden met Bianca en Sylvio vind het een leuk stel. Jammer dat ze zoveel geld aan meubels hadden uitgegeven anders hadden ze net als Sonja en Hendrik het grootste deel door klushulpen kunnen laten doen.
Neweve
21-05-2026 om 20:56
Ik vind het jammer dat Bianca en Silvio niet tegen zichzelf zijn beschermd en eerder vervangen zijn/uit het spel gezet zijn. Het zijn volgensmij lieve barmhartige mensen, dus ik vond ze wel fijn in de dynamiek.
Ik vind het ook jammer dat er alleen bouwboetes krijgen wanneer er geklikt wordt. Het blok heeft het zelf toch ook dondersgoed door. Ze lieten notabene eerder zien dat ze ook meeluisteren.
Widajo
27-05-2026 om 23:15
ik liep een paar afleveringen achter en inmiddels zijn Hendrik en Sonja ook naar huis. Ik hoop dat de programmamakers hier iets van leren; alleen fitte en handige mensen mee laten doen...