Media en cultuur
Thora
15-05-2026 om 10:12
Ik had al een halfslachtige poging gedaan in een oude topic over het Songfestival 2022. Dit voor het geval er geen reacties zouden komen. Ik ben dus blij dat er dan toch een nieuwe topic is geopend over het Songfestival 2026.
Ik vond het zo leuk dat Vicky Leandros er was. Nog altijd een mooie vrouw.
Mijn favorieten zijn Kroatië echt prachtig, Moldavië en Israël voorlopig. Ik ben heel benieuwd hoe iedereen het gaat doen morgen.
Jammer dat San Marino niet door is. Zo leuk om Boy George weer eens te zien. Voor mij is hij de levende 80er jaren. Mijn favoriete decennium.
0lijfje
15-05-2026 om 10:32
Gisteravond was weer leuk, maar ik vond de nummers van dinsdag meer afwisselend ofzo. En wat waren de presentatoren weer saai zeg, hebben ze echt geen leukere mensen in Oostenrijk voor zoiets als dit?
Mijn favorieten zijn Kroatië, Servië, Noorwegen, Frankrijk en Israël. Oh, en Australië is dit jaar ook heel goed. Haha, er zijn sowieso best heel veel goede liedjes dit jaar.
Kroatië staat bij mij toch wel op nummer 1, dat is een prachtig mooi liedje.
BlairW
15-05-2026 om 10:50
Delta Goodrem was inderdaad erg goed! Zou leuk zijn als Australië een keer wint 😁
Poezenmeisje
15-05-2026 om 11:42
Cute. 😄
Welkom in de jaren...
https://www.facebook.com/share/v/1conwtjqpc/
0lijfje
15-05-2026 om 12:00
BlairW schreef op 15-05-2026 om 10:50:
Delta Goodrem was inderdaad erg goed! Zou leuk zijn als Australië een keer wint 😁
Ja, dat vind ik ook 😁
wild-flower
16-05-2026 om 09:33
Ik kijk al niet meer sinds er een 'muzikale' verschuiving plaatsvond.
Vroeger ( ja ik ben oud ) draaide het songfestival om traditionele luisterliedjes en harmonieuze melodieën.
Tegenwoordig ligt de focus sterk op hypermoderne, elektronische muziek en vreemde excentrieke acts waar ik niets mee heb.
Maar voor een ieder die het wel kan waarderen, veel plezier.
Ik las ergens dat Finland de meeste kans maakt.
BlairW
16-05-2026 om 10:39
wild-flower schreef op 16-05-2026 om 09:33:
Ik kijk al niet meer sinds er een 'muzikale' verschuiving plaatsvond.
Vroeger ( ja ik ben oud ) draaide het songfestival om traditionele luisterliedjes en harmonieuze melodieën.
Tegenwoordig ligt de focus sterk op hypermoderne, elektronische muziek en vreemde excentrieke acts waar ik niets mee heb.
Maar voor een ieder die het wel kan waarderen, veel plezier.
Ik las ergens dat Finland de meeste kans maakt.
Als je kijkt naar wat er de laatste jaren gewonnen heeft, vallen die vreemde en excentrieke acts wel mee hoor. En het lijkt me niet meer dan logisch dat de muziekstijl in al die jaren veranderd is. De muziek uit de jaren 60 is gewoon heel anders dan wat je nu vooral op de radio hoort.
Thora
16-05-2026 om 14:26
Muurbloem1985 schreef op 16-05-2026 om 12:40:
Hopelijk wint Israël!
Die kans is heel reeël aanwezig.
Evaluna
16-05-2026 om 17:17
https://www.ad.nl/show/leven-finse-favoriet-songfestival-20-jaar-lang-verwoest-door-epstein-vriend-winnen-is-ultieme-wraak~af524275/
Liever op haar stemmen! Zij heeft een veel grotere gunfactor dan Israël.
Volgens mij is zij ook de enige die heeft kunnen regelen dat ze live viool speelt.
Rockstar
16-05-2026 om 20:55
Evaluna schreef op 16-05-2026 om 17:17:
https://www.ad.nl/show/leven-finse-favoriet-songfestival-20-jaar-lang-verwoest-door-epstein-vriend-winnen-is-ultieme-wraak~af524275/
Liever op haar stemmen! Zij heeft een veel grotere gunfactor dan Israël.Volgens mij is zij ook de enige die heeft kunnen regelen dat ze live viool speelt.
Slechts gedeeltelijk live. Dat vond ik wel een tegenvaller, om te zien dat ze mid "viool refrein" ineens begon weg te rennen zonder te spelen...En de viool vrolijk door speelde. Maar ik zou het ze wel gunnen! Ik zie nu Australië op 2 en Bulgarije op 3, daar zou ik ook niet boos op zijn. Ik zou nog steeds Griekenland zien winnen, maar denk niet dat het er in zit. We shall see!
CharlieB
16-05-2026 om 21:43
Ik vind de inzending van Israël ook wel degelijk. Voor mij geen top 3, dat niet, ik vind dat er betere inzendingen zijn. Maar goed gezongen, prima lied.