Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

felija schreef op 16-03-2025 om 16:42:

[..]

Je zit tot over je oren in de 'alle Gazanen zijn fout' fuik. En Israël doet niets verkeerd.

Enorm kortzichtig.

Jij juist andersom.

Muurbloem1985 schreef op 16-03-2025 om 16:45:

[..]

Jij juist andersom.

Juist niet, Felija is alles behalve kortzichtig. Zij durft ook de fouten van Hamas te benoemen.

Zilver_gray schreef op 16-03-2025 om 16:43:

[..]

Dat er nog steeds kinderen geboren worden, betekent niet per definitie dat er geen genocide plaatsvindt.

De juridische term ‘genocide’ verwijst naar bepaalde handelingen die worden gepleegd met de bedoeling om een ​​nationale, etnische, raciale of religieuze groep geheel of gedeeltelijk te vernietigen.

(Voordat je wat roept, is het misschien handig om te weten wat het woord inhoud)

Dat gebeurd dus niet in Gaza maar dat is wat Hamas probeerde op 7 Oktober 2023.

Muurbloem1985 schreef op 16-03-2025 om 16:45:

[..]

Jij juist andersom.

Waar beweer ik dat alle Gazanen goed zijn en alle Israëliërs fout? Nergens, zoiets heet nuance. Dus alleen omdat ik niet alle Gazanen over één kam scheer, behoor ik tot het pro-Palestijnenkamp? Bijzonder....

Ik ben pro 'de gewone man die tracht een fatsoenlijk bestaan op te bouwen in vrede en vrijheid' of het nu een jood of Gazaan is, het zijn mensen.

Voor de honderdste keer: niet alle Gazanen zijn wreed, omdat het Gazanen zijn, niet alle Israëliërs deugen, omdat het Israëliërs zijn en dat Hamas een wrede terroristische organisatie is, staat buiten kijf.

Waarom dat hokjesdenken vanuit haat?

Muurbloem1985 schreef op 16-03-2025 om 16:49:

[..]

Dat gebeurd dus niet in Gaza maar dat is wat Hamas probeerde op 7 Oktober 2023.

En Israël “verdedigt” zich alleen maar tegen Hamas 

Zilver_gray schreef op 16-03-2025 om 16:54:

[..]

Dat klopt wat wil je bereiken met deze opmerking?

absor

absor

16-03-2025 om 16:59 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 16-03-2025 om 16:54:

[..]

Israel vecht om zijn mensen die gegijzeld vrij te krijgen ja.  Kan je dat een land kwalijk nemen? ?? Als de gijzelaars vrij zijn dan zijn per direct de bommen gestopt daar hoor. 

verder dit over hoe afgrijselijk israel is:

https://x.com/AzatAlsalim/status/1901259104061944206

Als vrouw moet je allah op je blote of bedekte knieën danken om in israel ipv elk omringend land geboren te worden.   Geldt het ook voor lgbt people

Muurbloem1985 schreef op 16-03-2025 om 16:56:

[..]

Muurbloem1985 schreef op 16-03-2025 om 16:56:

[..]

Moet ik er iets mee bereiken dan?

absor schreef op 16-03-2025 om 16:59:

[..]

Israel vecht om zijn mensen die gegijzeld vrij te krijgen ja. Kan je dat een land kwalijk nemen? ?? Als de gijzelaars vrij zijn dan zijn per direct de bommen gestopt daar hoor.

verder dit over hoe afgrijselijk israel is:

https://x.com/AzatAlsalim/status/1901259104061944206

Als vrouw moet je allah op je blote of bedekte knieën danken om in israel ipv elk omringend land geboren te worden. Geldt het ook voor lgbt people

Voor er überhaupt gijzelaars in het spel waren, was de verhouding tussen dode Palestijnen en Israëliërs al ver te zoeken.

Maar ik hoop dat je gelijk hebt; dat het uitmoorden van de Palestijnen dan echt stopt.

felija schreef op 16-03-2025 om 16:54:

[..]

Waar beweer ik dat alle Gazanen goed zijn en alle Israëliërs fout? Nergens, zoiets heet nuance. Dus alleen omdat ik niet alle Gazanen over één kam scheer, behoor ik tot het pro-Palestijnenkamp? Bijzonder....

Ik ben pro 'de gewone man die tracht een fatsoenlijk bestaan op te bouwen in vrede en vrijheid' of het nu een jood of Gazaan is, het zijn mensen.

Voor de honderdste keer: niet alle Gazanen zijn wreed, omdat het Gazanen zijn, niet alle Israëliërs deugen, omdat het Israëliërs zijn en dat Hamas een wrede terroristische organisatie is, staat buiten kijf.

Waarom dat hokjesdenken vanuit haat?

Ik denk itt jou dat Gazanen wel degelijk verantwoordelijk zijn voor de situatie waarin ze nu zitten, maar ik ga daar nu niet nog een keer verder op in.

Zilver_gray schreef op 16-03-2025 om 17:06:

[..]

Voor er überhaupt gijzelaars in het spel waren, was de verhouding tussen dode Palestijnen en Israëliërs al ver te zoeken.

Maar ik hoop dat je gelijk hebt; dat het uitmoorden van de Palestijnen dan echt stopt.

En van Israëliërs of maakt dat niet uit?

Muurbloem1985 schreef op 16-03-2025 om 17:11:

[..]

Ik denk itt jou dat Gazanen wel degelijk verantwoordelijk zijn voor de situatie waarin ze nu zitten, maar ik ga daar nu niet nog een keer verder op in.

Dat hoeft ook niet, we gaan het toch nooit eens worden.

felija schreef op 16-03-2025 om 17:14:

[..]

Dat hoeft ook niet, we gaan het toch nooit eens worden.

Dat is iets waar we het dan wel over eens zijn

Muurbloem1985 schreef op 16-03-2025 om 17:12:

[..]

En van Israëliërs of maakt dat niet uit?

Leg me geen woorden in de mond.

absor

absor

16-03-2025 om 18:33 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 16-03-2025 om 17:06:

[..]

Ligt er aan welke dode joden je er wel of niet bij optelt natuurlijk 

maar absoluut eens dat voor 7 oktober het ‘bewind’ van Netanyahu absoluut niet door de beugel kon natuurlijk.  En daarvoor het gedrag van de ander niet en daarvoor het gedrag van de ene niet en daarvoor het gedrag van de ander niet en tegelijk het gedrag van beiden niet

Groot verschil is wel hoe de beide overheden met hun eigen burgers omgaan. Denk dat ook jij liever onder seculiere overheid leeft dan onder islamitisch terroristisch waar mensen geen stuiver waard zijn alles voor het grotere doel en dat doel lijkt israel vernietigt. En met israel bedoelen ze de inwoners .   
maar dat er ook afgrijselijke verhalen zijn over wat israelische soldaten doen is absoluut waar dat ontken ik niet

De hele oorlog moet gewoon gestopt

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.