Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Er is niemand die zegt dat wat er in de afgelopen eeuwen het Joodse volk is aangedaan goed is. Er is niemand die zegt dat wat Hezbollah, Hamas, Isis of welke terroristische organisatie dan ook, mensen ( Joden, Christenen of andere  minderheidsgroepen ) goed is. Alleen kun je niet ontkennen dat ook Netanyahu ( lees dat ik niet zeg het Joodse volk) en zijn kornuiten ook hele vieze, foute spelletjes spelen.
ik denk dat iedere vorm van geweld tegen wie dan ook fout is! En met mij denken er hier vele zo over. Tegen Joden of door Joden. Geweld is fout! 

krulliebollie schreef op 12-04-2026 om 17:27:

Er is niemand die zegt dat wat er in de afgelopen eeuwen het Joodse volk is aangedaan goed is. Er is niemand die zegt dat wat Hezbollah, Hamas, Isis of welke terroristische organisatie dan ook, mensen ( Joden, Christenen of andere minderheidsgroepen ) goed is. Alleen kun je niet ontkennen dat ook Netanyahu ( lees dat ik niet zeg het Joodse volk) en zijn kornuiten ook hele vieze, foute spelletjes spelen.
ik denk dat iedere vorm van geweld tegen wie dan ook fout is! En met mij denken er hier vele zo over. Tegen Joden of door Joden. Geweld is fout!

Zo 'simpel' is het, maar dat valt blijkbaar niet te begrijpen. 

MakePeaceNotWar schreef op 12-04-2026 om 16:48:

[..]

Oké ik begrijp het.

Ik had een hele lap text getypt. Maar ik heb het weggehaald; heeft helemaal geen zin om mijn standpunt aan jou proberen duidelijk te maken.

En nee je begrijpt er helemaal niks van. 

Zilver_gray schreef op 12-04-2026 om 19:51:

[..]

Ik had een hele lap text getypt. Maar ik heb het weggehaald; heeft helemaal geen zin om mijn standpunt aan jou proberen duidelijk te maken.

En nee je begrijpt er helemaal niks van.

Er wordt je gewoon doodleuk in de schoenen geschoven dat je antisemitisch bent en je Israël overal de schuld van geeft, alleen maar omdat je zeer terecht kritisch bent op het regime van Netanyahu en de zijnen. Het is echt te gek voor woorden! Het zal je maar gezegd worden. 

Het was ook niet in zijn algemeenheid bedoelt, hij of zij reageerde specifiek op jouw post. Waanzin.

felija schreef op 12-04-2026 om 19:58:

[..]

Er wordt je gewoon doodleuk in de schoenen geschoven dat je antisemitisch bent en je Israël overal de schuld van geeft, alleen maar omdat je zeer terecht kritisch bent op het regime van Netanyahu en de zijnen. Het is echt te gek voor woorden! Het zal je maar gezegd worden.

Het was ook niet in zijn algemeenheid bedoelt, hij of zij reageerde specifiek op jouw post. Waanzin.

Bizar! Die zit zo diep verstopt in haar slachtofferrol dat ze zaken niet meer objectief kan beoordelen. Treurig wel.

krulliebollie schreef op 10-04-2026 om 18:46:

[..]

Wat zeg jij toch een aparte dingen.

Ja apart is het zeker. Dat is wat keer op keer gebeurt is in de geschiedenis. Eeuw na eeuw beschaving na beschaving. Dat gaat tot duizenden jaren terug. 

MakePeaceNotWar schreef op 12-04-2026 om 21:27:

[..]

Ja apart is het zeker. Dat is wat keer op keer gebeurt is in de geschiedenis. Eeuw na eeuw beschaving na beschaving. Dat gaat tot duizenden jaren terug.

Jammer dat dit het enige is waar je op reageert.. 

Ja weet je dit is een topic over Jodenhaat. Althans zo is de titel.
Waar gaat het allemaal over.
De ellende van onschuldige burgers in Gaza, Libanon, Iran. 
De haat die links, rechts, gay, moslims enz te verduren krijgen. 
Israel, Israel en nog eens Israel het grootste gevaar van de wereld. Alles wat Israël fout doet. Enz enz Enz. Ik zou de definities van antisemitisme eens goed doorlezen. 
En dan komt er een jood voorbij in het topic die te diep in een slachtofferrol zit.
Echt serieus in een topic over Jodenhaat. Ongelooflijk dat dit zomaar mag op dit forum. 

felija schreef op 12-04-2026 om 19:58:

[..]

MakePeaceNotWar schreef op 12-04-2026 om 21:59:

Israel, Israel en nog eens Israel het grootste gevaar van de wereld. Alles wat Israël fout doet. Enz enz Enz. Ik zou de definities van antisemitisme eens goed doorlezen.
En dan komt er een jood voorbij in het topic die te diep in een slachtofferrol zit.
Echt serieus in een topic over Jodenhaat. Ongelooflijk dat dit zomaar mag op dit forum.

[..]

Wat jij niet schrijft kan ik niet lezen.

MakePeaceNotWar schreef op 12-04-2026 om 21:59:

[..]

Nog een keer, dat maak jij ervan: niemand hier schrijft dat Israël alles fout doet. Niemand hier schrijft dat Israël het grootste gevaar van de wereld is. Echt he-le-maal niemand. Dat is enkel jouw foutieve interpretatie. 

Ongelofelijk dat we daar volkomen ten onrechte van worden beschuldigd op dit forum. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.