Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
NippyDunlin42
11-09-2022 om 10:44
Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 09:03:
ik heb genoeg fraudeurs gezien in de bijstand. Het is lastig aan te pakken. Vrouwen die zwanger worden, want dan hebben ze geen sollicitatieplicht. Daarvan loopt er 1 bij ons op school. Om de 4 jaar komt er een kind, want dan hoef je niet te werken.
Zo iemand benijd je? Sorry maar dat klinkt als een zwakbegaafde. Ik mag dat misschien niet zeggen maar dan ben je echt gewoon minimaal vreemd bezig.
ZanyHeron88
11-09-2022 om 10:49
Elaine68 schreef op 11-09-2022 om 10:44:
[..]
Zo iemand benijd je? Sorry maar dat klinkt als een zwakbegaafde. Ik mag dat misschien niet zeggen maar dan ben je echt gewoon minimaal vreemd bezig.
Nee hoor, zeker niet zwak begaafd. Een vrij slimme vrouw zelfs, maar blijkbaar geen zin om te werken.
De kinderen zitten bij mijn kinderen in de plusklas. Echt ik ken het gezin. Aan verstand geen gebrek. Ook geen stoornis, lichamelijke afwijking. Gewone en goede gezonde vrouw die elke 4 jaar een kind kan baren en tevreden is met dit leven.
Madeliefjees
11-09-2022 om 10:49
Maar kunnen we nog rondkomen? On topic.
Kocht bij de kaasboer een dipje, eerst 2,50, nu 4,50! Er stond geen prijs op. Achteraf baalde ik van mezelf dat ik het niet terug had gezet. Het is toch pure luxe. Een beetje mosterd is ook lekker.
Vandaag weer een verhaal in de krant van iemand die zich had laten afsluiten van het gas. Haar voorschot werd 700 euro. Ze zei: zo kom ik in de schulden. En je mag het bedrag niet heel veel verlagen van de energiemaatschappij. Dus koken in de magnetron en airfryer, wassen bij de wastafel met een emmertje warm water uit de waterkoker.
Verwarmen ging ze met terracotta potten en waxinelichtjes. Ze kreeg geen zonnepanelen van de woningbouw.
Dit kan toch niet.
Rondstruiner
11-09-2022 om 10:58
Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 10:49:
[..]
Nee hoor, zeker niet zwak begaafd. Een vrij slimme vrouw zelfs, maar blijkbaar geen zin om te werken.
De kinderen zitten bij mijn kinderen in de plusklas. Echt ik ken het gezin. Aan verstand geen gebrek. Ook geen stoornis, lichamelijke afwijking. Gewone en goede gezonde vrouw die elke 4 jaar een kind kan baren en tevreden is met dit leven.
Sorry, ik geloof hier geen woord van.
NippyDunlin42
11-09-2022 om 10:58
Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 10:49:
[..]
Nou ik benijd haar niet.
NippyDunlin42
11-09-2022 om 10:59
Inderdaad Madeliefjes, het moet niet kunnen. Ik snap ook niet helemaal hoe het kan eerlijk gezegd.
Er moet echt ingegrepen worden. Op de vrije markt ofzo.
ZanyHeron88
11-09-2022 om 10:59
Rondstruiner schreef op 11-09-2022 om 10:58:
[..]
Sorry, ik geloof hier geen woord van.
Want het past niet in jouw wereldbeeld? Dus dan moet de ander wel liegen?
LostJellyfish83
11-09-2022 om 11:04
Madeliefjees schreef op 11-09-2022 om 10:49:
Kocht bij de kaasboer een dipje, eerst 2,50, nu 4,50! Er stond geen prijs op. Achteraf baalde ik van mezelf dat ik het niet terug had gezet. Het is toch pure luxe. Een beetje mosterd is ook lekker.
Vandaag weer een verhaal in de krant van iemand die zich had laten afsluiten van het gas. Haar voorschot werd 700 euro. Ze zei: zo kom ik in de schulden. En je mag het bedrag niet heel veel verlagen van de energiemaatschappij. Dus koken in de magnetron en airfryer, wassen bij de wastafel met een emmertje warm water uit de waterkoker.
Verwarmen ging ze met terracotta potten en waxinelichtjes. Ze kreeg geen zonnepanelen van de woningbouw.
Dit kan toch niet.
Ik las het ook. Ik vermoed dat veel mensen zo moeten gaan leven, omdat ze anders dik in de schulden belanden. Vreselijk!
Broodtrommel
11-09-2022 om 11:15
Mischa83 schreef op 10-09-2022 om 16:38:
[..]
Het is natuurlijk veeeeel sappiger om te oreren dat 'de kleine man weer gepakt wordt door links'!
D66 is niet links links. Meer een centrumpartij. En we hebben al een hele lange tijd een rechtse regering. Toch is altijd alles de schuld van links.
Heel wonderlijk.
Poezie
11-09-2022 om 11:15
Madeliefjees schreef op 11-09-2022 om 10:49:
Dit kan toch niet.
Wel fijn voor de kaasboer dat er nog iemand is die bij hem koopt.
redbulletje
11-09-2022 om 11:31
Broodtrommel schreef op 11-09-2022 om 11:15:
[..]
D66 is niet links links. Meer een centrumpartij. En we hebben al een hele lange tijd een rechtse regering. Toch is altijd alles de schuld van links.
Heel wonderlijk.
D66 is de partij die iedereen laat vallen. Zelfs onder VVD/CDA bewind zou het volgens mij niet zo uit de hand gelopen zijn. Voor die globalistische klimaatagenda die D66 nastreeft mag blijkbaar iedereen de rambam krijgen. Hoe armer, hoe meer energie we besparen en hoe minder meuk we kunnen kopen. Allemaal helemaal in het straatje van die enge partij.
alhambra
11-09-2022 om 11:31
De SP bijvoorbeeld is er juist voor mensen met weinig geld. Ze krijgen alleen geen poot aan de grond omdat deze mensen al het vertrouwen verloren zijn en daarom niet stemmen.
De grote groep Nederlanders die het erg goed hebben, hebben jaren VVD + CDA gestemd. De marktwerking floreert en dat is slecht voor de mensen met weinig geld en in slecht verdienende banen.
Madeliefjees
11-09-2022 om 11:32
Poezie schreef op 11-09-2022 om 11:15:
[..]
Wel fijn voor de kaasboer dat er nog iemand is die bij hem koopt.
Ja wij kunnen het wel betalen. Het is meer dat ik dan denk: jeetje wat duur. Idem in de supermarkt, lekker klagen, maar vervolgens gooi ik wel gewoon alles in mn kar.
redbulletje
11-09-2022 om 11:33
alhambra schreef op 11-09-2022 om 11:31:
De SP bijvoorbeeld is er juist voor mensen met weinig geld. Ze krijgen alleen geen poot aan de grond omdat deze mensen al het vertrouwen verloren zijn en daarom niet stemmen.
De grote groep Nederlanders die het erg goed hebben, hebben jaren VVD + CDA gestemd. De marktwerking floreert en dat is slecht voor de mensen met weinig geld en in slecht verdienende banen.
Grote manco van SP is dat ze niet voor een streng asielbeleid zijn. Zelfs de Zweedse SP-achtige partij gaat strenger inzetten op asiel/integratie omdat kiezers het niet meer pikken.
aardbei35
11-09-2022 om 11:35
Broodtrommel schreef op 11-09-2022 om 11:15:
[..]
Heel wonderlijk.
Ja, ik kan me ook verbazen over dat soort opmerkingen. Rutte en zijn kabinetten zitten er nu al 12 jaar. Al 12 jaar lang een rechts beleid. En kijk eens met wat voor giga problemen we intussen hebben. Asielcrisis, energiecrisis, vriendjespolitiek in Den Haag (niet transparant, achterkamertjes), inflatie, gaswinning Groningen, stikstofcrisis, wooncrisis, studieleningen waardoor studeren voor de rijken is, teveel bureaucratie. Dat is mede onder leiding van Rutte ontstaan. En hij kan zo glimlachen en rustig zeggen dat hij ergens géén actieve herinnering aan heeft.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.