Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-09-2022 om 07:32

redbulletje schreef op 12-09-2022 om 07:16:

[..]

Vrijstaand huis, dus wel logisch. Inmiddels de keteltemperatuur omlaag, de circulatiepomp uit, maar daar krijg je de viervoudiging van de prijs niet af. 235 Was een prima te betalen bedrag maar dit niet meer natuurlijk.

Zelf zat ik (ook vrijstaand maar compacter huis) vorig jaar op 185 en nu 200. Engie is gelukkig schappelijker maar ik vrees voor januari.

En hele dagen thuis natuurlijk. Bij mensen die veel van huis zijn door werk is het vast ook lager.

Maar dan woont ze heel groot, en dat is dan mss iets om naar te kijken. En dat is niet meteen een oplossing, maar als je in een groot vrijstaand huis woont, dan heb je meer kosten

Friezinnetje schreef op 12-09-2022 om 07:03:

[..]

maar even een vraagje. Hoe kan je moeder in haar eentje een bedrag van 235 euro hebben? Ik ben dat in mijn eentje lang niet kwijt.

Hier ook alleenstaand, 900m3 gas en 1600kwh was het vorige jaarverbruik.. met 130 euro voorschot kreeg ik 340 euro terug. Dus het daadwerkelijke maandbedrag lag iets hoger dan 100 euro.

Eindafrekening in juni, nieuw voorschot 229 euro, prijzen variabel voor een half jaar vast. Onlangs in de app de melding gekregen dat mijn voorschot verhoogd moet worden tot 419 euro! 

De verwarming staat hier op 17 graden, alle apparatuur is max 3 jaar oud, alles led. Ik weet niet wat ik anders nog zou kunnen doen.

Friezinnetje schreef op 12-09-2022 om 07:32:

[..]

[..]

Maar dan woont ze heel groot, en dat is dan mss iets om naar te kijken. En dat is niet meteen een oplossing, maar als je in een groot vrijstaand huis woont, dan heb je meer kosten

Tegen normaal tarief was het prima te betalen. M'n moeder wil zich terecht niet uit haar huis laten jagen door dit wanbeleid. 

wild-flower

wild-flower

12-09-2022 om 09:06 Topicstarter

Ik verbaas mij zo over de variabele energie maandbedragen die ik hier voorbij zie komen  . Zo verschillend . Hoop wel dat daar controle op is .

ZanyHeron88

ZanyHeron88

12-09-2022 om 09:11

wild-flower schreef op 12-09-2022 om 09:06:

Ik verbaas mij zo over de variabele energie maandbedragen die ik hier voorbij zie komen . Zo verschillend . Hoop wel dat daar controle op is .

Ik zag vorige week nog iemand die een bedrag liet zien van over de 1800 euro  dan valt onze 600 euro nog mee. 

Ik verbaas mij zo over de variabele energie maandbedragen die ik hier voorbij zie komen . Zo verschillend . Hoop wel dat daar controle op is .

Ik vind het absurd en misdadig tarieven op 8 maanden tijd verviervoudigen. Zelf zit ik ook variabel bij engie en die verhoogt niet tussentijd. 

Ze strijken miljarden winsten op, zowel de energiebedrijven als de roverheid. Echt maffiapraktijken. Zeker als ze de BTW ook weer verhogen. 

Volgens mij mogen ze vragen wat ze willen zonder prijsplafond.

Al bestaande klanten met variabel contract zijn beter af dan nieuwe klanten aangezien er voor bestaande klanten al is ingekocht tegen een lage tarief. 

Paracelsus schreef op 12-09-2022 om 09:11:

[..]

Ik zag vorige week nog iemand die een bedrag liet zien van over de 1800 euro dan valt onze 600 euro nog mee.

Dat is toch bizar, ik vraag me echt af wat zij dan verbruiken dat je op zo'n tarief uitkomt. Wij hebben ook het hoogste tarief maar letten enorm op waardoor we nu op E360 zitten met 4 personen in een slecht geïsoleerd jaren 30 huis.

Envelop schreef op 12-09-2022 om 09:26:

[..]

Dat is toch bizar, ik vraag me echt af wat zij dan verbruiken dat je op zo'n tarief uitkomt. Wij hebben ook het hoogste tarief maar letten enorm op waardoor we nu op E360 zitten met 4 personen in een slecht geïsoleerd jaren 30 huis.

Blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die in een vrijstaand huis wonen met enkele ramen en niet geïsoleerd.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

12-09-2022 om 09:56

Envelop schreef op 12-09-2022 om 09:26:

[..]

Het rare is , ons gas verbruik is heel laag , maar ons stroomverbruik is enorm hoog. Dat telt nu ook mee in de kosten, want dat gaat ook omhoog. Maar wij weten dus niet waar het hoge verbruik vandaan komt. 

Gas zit maar op 800 kubieke meter per jaar ( oké we leven ook zuinig en douchen kort en nu ook koud) maar wel een vrijstaande woning met 5 personen.

Maar ons stroom verbruik zit echt ver boven gemiddeld. Ik ga nu maar eens meters kopen om te kijken of we de oorzaak kunnen achterhalen. 

Wat is je stroomverbruik dan? Ik zit rond de 3000, maar dat zal gaan oplopen als ik ook met de airco ga verwarmen om gas uit te sparen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

12-09-2022 om 10:04

redbulletje schreef op 12-09-2022 om 10:01:

Wat is je stroomverbruik dan? Ik zit rond de 3000, maar dat zal gaan oplopen als ik ook met de airco ga verwarmen om gas uit te sparen.

Ik zal het zo even checken bij mijn partner. Hij heeft de app op zijn telefoon. Maar ik weet wel dat het echt ver boven gemiddeld is.

Paracelsus schreef op 12-09-2022 om 09:56:

[..]

Het rare is , ons gas verbruik is heel laag , maar ons stroomverbruik is enorm hoog. Dat telt nu ook mee in de kosten, want dat gaat ook omhoog. Maar wij weten dus niet waar het hoge verbruik vandaan komt.

Gas zit maar op 800 kubieke meter per jaar ( oké we leven ook zuinig en douchen kort en nu ook koud) maar wel een vrijstaande woning met 5 personen.

Maar ons stroom verbruik zit echt ver boven gemiddeld. Ik ga nu maar eens meters kopen om te kijken of we de oorzaak kunnen achterhalen.

Heb je vloerverwarming? De pomp daarvan is een stroomvreter. Wasdroger. Waterbed (heeft iemand dat nog?).

PriceyRook54

PriceyRook54

12-09-2022 om 13:05

Wij wassen elk weekend ons beddegoed en dat, samen met handoeken, zijn drie ladingen. We hebben een droger maar die proberen we niet meer te gebruiken. Het goot van de regen dit weekend.... Dus nu staan er drie volle wasmanden klaar in de keuken tot het droog is 

Ainne schreef op 12-09-2022 om 13:05:

Wij wassen elk weekend ons beddegoed en dat, samen met handoeken, zijn drie ladingen. We hebben een droger maar die proberen we niet meer te gebruiken. Het goot van de regen dit weekend.... Dus nu staan er drie volle wasmanden klaar in de keuken tot het droog is

Wasrekjes in het trapgat? In de badkamer? Misschien een zolder waar een waslijn gespannen kan worden?

Ik heb geen droger en droog altijd op wasrekjes. Bij mooi weer buiten maar anders boven het trapgat en beddengoed over de slaapkamerdeuren heen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.