Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
WickedCurlew89
24-09-2022 om 12:26
Paracelsus schreef op 24-09-2022 om 12:19:
[..]
Als je blijft melken is er melk. Ik geef ook gerust 3 jaar of langer melk
dus zo onnatuurlijk vind ik het niet.
Eerst denk je dat we van de apen afstammen en daarna denk je dat je een koe jarenlang melk kan laten geven?
Een koe moet kalveren wil ze melk gaan produceren. Het is niet voor niets dat een koe elk jaar opnieuw geïnsemineerd wordt.
ZanyHeron88
24-09-2022 om 12:32
Hetvrijewoord schreef op 24-09-2022 om 12:26:
[..]
Eerst denk je dat we van de apen afstammen en daarna denk je dat je een koe jarenlang melk kan laten geven?
Een koe moet kalveren wil ze melk gaan produceren. Het is niet voor niets dat een koe elk jaar opnieuw geïnsemineerd wordt.
Ik ben een creationist, dus het lijkt mij sterk dat ik ooit deze uitspraak heb gedaan.
Ik geef alleen aan dat een koe best lang melk kan geven, dat kan een mens ook. Het zal alleen teruglopen en dat zal waarschijnlijk voor de industrie onwenselijk zijn, waardoor ze weer gaan insemineren. Maar dat een koe lang melk kan geven lijkt mij gewoon een normaal proces, zolang je blijft melken.
Moxxie
24-09-2022 om 12:36
Even een hart onder de riem voor iedereen die het kabinet zat is. Troost je met de gedachte dat het altijd erger kan. Liz Truss, de nieuwe premier van Groot-Brittannië, zet met de steunpakketten in op een trickle-downeconomie. Logica: maak de rijken nog rijker, dat sijpelt dan vanzelf door naar de armen omdat ze meer uit gaan geven. Echt, hoe durft ze 😱.
https://nos.nl/artikel/2445703-miljarden-aan-belastingverlagingen-groot-brittannie-vooral-rijksten-profiteren
WickedCurlew89
24-09-2022 om 12:37
Paracelsus schreef op 24-09-2022 om 12:32:
[..]
Ik ben een creationist, dus het lijkt mij sterk dat ik ooit deze uitspraak heb gedaan.
Ik geef alleen aan dat een koe best lang melk kan geven, dat kan een mens ook. Het zal alleen teruglopen en dat zal waarschijnlijk voor de industrie onwenselijk zijn, waardoor ze weer gaan insemineren. Maar dat een koe lang melk kan geven lijkt mij gewoon een normaal proces, zolang je blijft melken.
Excuus, dat was Friezinnetje!
Ik dacht dat de creationisten inmiddels waren uitgestorven.
WickedCurlew89
24-09-2022 om 12:38
Moxxie schreef op 24-09-2022 om 12:36:
Even een hart onder de riem voor iedereen die het kabinet zat is. Troost je met de gedachte dat het altijd erger kan. Liz Truss, de nieuwe premier van Groot-Brittannië, zet met de steunpakketten in op een trickle-downeconomie. Logica: maak de rijken nog rijker, dat sijpelt dan vanzelf door naar de armen omdat ze meer uit gaan geven. Echt, hoe durft ze 😱.
https://nos.nl/artikel/2445703-miljarden-aan-belastingverlagingen-groot-brittannie-vooral-rijksten-profiteren
Dat heeft nog nooit gewerkt dus dan probeer je het nog een keer. Logisch.
En ik ben niet eens links.
ZanyHeron88
24-09-2022 om 12:40
Wauw.
Opvallend genoeg kwam er ook uit Truss' eigen partij kritiek op dat de regering de plannen niet heeft doorgerekend om te kijken wat het effect op de economie zal zijn
ZanyHeron88
24-09-2022 om 12:42
Hetvrijewoord schreef op 24-09-2022 om 12:37:
[..]
Excuus, dat was Friezinnetje!
Ik dacht dat de creationisten inmiddels waren uitgestorven.
Nee hoor, ze zitten zelfs in de Tweede-Kamer
HerrBlitz
24-09-2022 om 12:52
Coreopsis schreef op 24-09-2022 om 12:17:
[..]
Sorry, ik dwaal inderdaad af zie ik. Al is plantaardig eten veelal wel goedkoper dan dierlijk
.
goed argument
HerrBlitz
24-09-2022 om 12:57
Ai, wat slecht dit!
MidasWolf
24-09-2022 om 13:09
Dit lijkt bijna een artikel van “De Speld” dit verzin je toch bijna niet.
Het verschil is vaak al best groot, een verschil mag er zijn dit stimuleren is echter een niet goed idee. Ik denk ook dat dit een soort proefballon is. Net als hier toen om verschillend te straffen op basis van uit welke (achterstands)wijk je kwam. Zo iets was dat dacht ik.
WickedCurlew89
24-09-2022 om 13:26
MidasWolf schreef op 24-09-2022 om 13:09:
[..]
Dit lijkt bijna een artikel van “De Speld” dit verzin je toch bijna niet.
![]()
Het verschil is vaak al best groot, een verschil mag er zijn dit stimuleren is echter een niet goed idee. Ik denk ook dat dit een soort proefballon is. Net als hier toen om verschillend te straffen op basis van uit welke (achterstands)wijk je kwam. Zo iets was dat dacht ik.
Trickle-down economics is niet nieuw hoor. Maar misschien bedoel je dat niet.
Dorestad
24-09-2022 om 13:28
Coreopsis schreef op 24-09-2022 om 12:17:
[..]
Sorry, ik dwaal inderdaad af zie ik. Al is plantaardig eten veelal wel goedkoper dan dierlijk
.
En, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, is het stoppen met upf en eten wat het seizoen biedt plus diepvriesgroenten niet duur. En soms wel soms niet is het meer werk.
MidasWolf
24-09-2022 om 13:40
Hetvrijewoord schreef op 24-09-2022 om 13:26:
[..]
Trickle-down economics is niet nieuw hoor. Maar misschien bedoel je dat niet.
Ik doelde op lasten verlichting waar vooral rijken van profiteren en het geld wat ze hiermee overhouden door sijpelt in de economie. Dat komt wel in de economie maar niet op plekken waar mensen met lagere inkomens van kunnen mee profiteren. Het kan zeker bestaand beleid zijn, geen beleid wat ik goed zou vinden.
ZanyHeron88
24-09-2022 om 13:45
MidasWolf schreef op 24-09-2022 om 13:40:
[..]
Ik doelde op op lasten verlichting waar vooral rijken van profiteren en het geld wat ze hiermee overhouden door sijpelt in de economie. Dat komt wel in de economie maar niet op plekken waar mensen met lagere inkomens van kunnen mee profiteren. Het kan zeker bestaand beleid zijn, geen beleid wat ik goed zou vinden.
En de armoede is daar volgens mij veel groter dan in Nederland. 1 miljoen mensen schijnen er geen ijskast te hebben. 2 miljoen mensen geen fornuis. En 3 miljoen mensen geen diepvriezer.
Probeer dan ook maar eens gezond te leven.
WickedCurlew89
24-09-2022 om 13:54
MidasWolf schreef op 24-09-2022 om 13:40:
[..]
Ik doelde op op lasten verlichting waar vooral rijken van profiteren en het geld wat ze hiermee overhouden door sijpelt in de economie. Dat komt wel in de economie maar niet op plekken waar mensen met lagere inkomens van kunnen mee profiteren. Het kan zeker bestaand beleid zijn, geen beleid wat ik goed zou vinden.
In de VS zijn veel republikeinen er fan van. Naar mijn weten heeft het nooit echt gewerkt op de manier waarop men het aan de kiezer wil 'verkopen'.

Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.