Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Ik heb net Zembla teruggekeken... tegen zoveel naiviteit en onkunde valt niet tegenaan te werken. En dan blijkt dat Stek Oost pas in 2028 ophoudt te bestaan, dus gewoon nog dik 2 jaar dezelfde problematiek.

Aanbevelingen waar niks mee is gedaan, aangiftes, zorgmeldingen, seksuele misdrijven... hoe dan? 

De verantwoordelijken hiervoor mogen wat mij betreft weleens goed aan de tand worden gevoeld en functie elders. Totaal onbekwaam. Ik word er gewoon boos van. Een mislukt experiment, ontstaan vanuit een vreselijk naief ideaal- en wereldbeeld wat vervolgens de levens van bewoners blijvend negatief veranderd heeft. 

ik heb het daarnet ook gekeken.
Verschrikkelijk wat daar gebeurd is, en nog gebeurd. Ik heb er geen woorden voor.
Los van het feit dat ik zelf nooit en te nimmer zou willen wonen op zo’n plek en deelnemer aan een project zou willen zijn waarbij statushouders zo nadrukkelijk betrokken zijn. Ook niet voordat bekend werd wat daar allemaal aan de hand is.
Uiteraard kunnen deze zaken ook gebeuren tussen Nederlanders onderling.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.