Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Mick87
22-05-2026 om 10:28
Euphoria schreef op 22-05-2026 om 07:48:
[..]
Ik heb een jaar gewerkt voor een organisatie waarbij ik nauwe contacten onderhield met een AZC en zijn inwoners.
Ik vond de contacten regelmatig onprettig. Ik werd als jonge vrouw regelmatig bekeken en bejegend op een manier die ik niet fijn vond. Laten we het er op houden dat het niet mijn droombaan was. Allesbehalve.
Ik heb in het midden oosten gewerkt, gereisd in die contreien én stage gelopen bij het COA. Ik heb dezelfde ervaring als jij. Om die reden ben ik huiverig voor de betrekkelijk hoge aantallen asielzoekers wat hierheen komt. Het wordt allemaal heel politiek correct verwoordt en zo, en we mogen niet over 1 kam scheren. Maar naar mijn mening gaat dit echt verkeerd lopen. Daar kunnen die mensen niets aan doen. Zij zijn immers ook een product van hun cultuur en opvoeding net zoals ik dat ben. Maar één en ander botst wel met elkaar. Ondertussen schilderen wij hier zebrapaden in regenboogkleuren, willen we gelijkheid tussen man en vrouw vergroten etc. Maar dat rijmt imo niet met de hoeveelheid andere cultuur die we nu hier binnen krijgen. Het staat haaks op elkaar. En voor dat ik weer wat forummers over me heen krijg: ja de manosfeer en Andrew Tate achtige taferelen zijn ook gevaarlijk.
Handschoenvrouw
22-05-2026 om 11:27
Poezenmeisje schreef op 22-05-2026 om 08:55:
[..]
Er komt wel ruimte voor woningen en het niet-bestaande stikstofprobleem.
Tegelijkertijd is de klacht van veel mensen dat zuivel en vlees te goedkoop is, dan is dat toch ook weer opgelost?
Ik vind voedsel, zeker nu, helemaal niet "te goedkoop", zeker niet voor mensen met een kleine beurs.
Euphoria
22-05-2026 om 11:37
Mick87 schreef op 22-05-2026 om 10:28:
[..]
Ik heb in het midden oosten gewerkt, gereisd in die contreien én stage gelopen bij het COA. Ik heb dezelfde ervaring als jij. Om die reden ben ik huiverig voor de betrekkelijk hoge aantallen asielzoekers wat hierheen komt. Het wordt allemaal heel politiek correct verwoordt en zo, en we mogen niet over 1 kam scheren. Maar naar mijn mening gaat dit echt verkeerd lopen. Daar kunnen die mensen niets aan doen. Zij zijn immers ook een product van hun cultuur en opvoeding net zoals ik dat ben. Maar één en ander botst wel met elkaar. Ondertussen schilderen wij hier zebrapaden in regenboogkleuren, willen we gelijkheid tussen man en vrouw vergroten etc. Maar dat rijmt imo niet met de hoeveelheid andere cultuur die we nu hier binnen krijgen. Het staat haaks op elkaar. En voor dat ik weer wat forummers over me heen krijg: ja de manosfeer en Andrew Tate achtige taferelen zijn ook gevaarlijk.
Je raakt de kern wat mij betreft wederom. Ik ben het vaak met jou eens, nu wederom heb je in mijn ogen gelijk.
Ik wil zeggen dat je gelijk hebt, maar merk dat ik andere woorden kies (je hebt in mijn ogen gelijk) omdat ik weet dat dat door enkelen opnieuw zal worden opgevat als een schop tegen een zere plek.
wat mij betreft is het echter de harde en rauwe realiteit. En in het belang van mijn nu nog jonge dochter (en eventuele kleinkinderen ooit) steek ik die mening niet onder stoelen en banken.
krulliebollie
22-05-2026 om 11:48
Euphoria schreef op 22-05-2026 om 07:48:
[..]
Ik heb een jaar gewerkt voor een organisatie waarbij ik nauwe contacten onderhield met een AZC en zijn inwoners.
Ik vond de contacten regelmatig onprettig. Ik werd als jonge vrouw regelmatig bekeken en bejegend op een manier die ik niet fijn vond. Laten we het er op houden dat het niet mijn droombaan was. Allesbehalve.
Wat een vervelende ervaring. Ik heb, wellicht omdat ik al 50 ben, hele andere ervaringen. Nou zit er in mijn ervaring wel een groot verschil tussen de verschillende asielzoekers. Mensen uit Afghanistan waren anders als mensen uit Eritrea etc , vrouwen, mannen en kinderen weer anders.
krulliebollie
22-05-2026 om 11:49
Handschoenvrouw schreef op 22-05-2026 om 08:17:
[..]
Op zich een goed idee, dan kunnen de boerderijen, aspergekwekerijen en de rest van de primaire sector ook naar het "oostblok". Moeten al die boeren en tuinders alleen wel eerst onteigent worden. Vlees en zuivel worden wel een flink slukje duurder, dat wel.
Laat de BBB en boeren aanhangers het niet horen. Ik roep al heel lang dat wij als klein landje niet in de top 3 van de wereld hoeven staan. Maar riepen heel snel zonder boeren geen eten.. zucht.
Handschoenvrouw
22-05-2026 om 11:55
krulliebollie schreef op 22-05-2026 om 11:49:
[..]
Laat de BBB en boeren aanhangers het niet horen. Ik roep al heel lang dat wij als klein landje niet in de top 3 van de wereld hoeven staan. Maar riepen heel snel zonder boeren geen eten.. zucht.
"Vreten"
Mick87
22-05-2026 om 11:56
Handschoenvrouw schreef op 22-05-2026 om 11:27:
[..]
Ik vind voedsel, zeker nu, helemaal niet "te goedkoop", zeker niet voor mensen met een kleine beurs.
Ik vind bepaalde dierlijke producten wel veel te goedkoop als je het afzet hoeveel dierenleed en milieuvervuiling er achter schuil gaat. Helaas is onze miniset nog steeds dat we vooral naar onze eigen belangen kijken ipv naar het grotere geheel. Alleen het eigen korte termijn belang.
Thora
22-05-2026 om 12:10
Handschoenvrouw schreef op 21-05-2026 om 22:16:
[..]
Inderdaad, in Nederland krijg je alleen maar AOW, pensioen, thuiszorg en een plaats in een verpleeghuis als de tijd daar is. Je hebt helemaal geen kinderen nodig in Nederland, maar in arme landen crepeer je als je niet meer kunt werken zonder steun van familie.
Als dat echt zo zou zijn gaat die reden dat er daardoor minder kinderen geboren worden compleet mank.
Pensioen moet je zelf voor sparen en krijgt lang niet iedereen. En AOW krijg je pas als je op sterven na dood bent als het zo doorgaat.
Thora
22-05-2026 om 12:12
felija schreef op 21-05-2026 om 23:04:
[..]
Arbeidsmigranten bedoel je?
Ooohhhhh het zijn arbeidsmigranten in de AZC's. Die indruk krijg ik niet. Maar als jij het zegt zal het wel zo zijn.
Thora
22-05-2026 om 12:15
Handschoenvrouw schreef op 21-05-2026 om 23:22:
[..]
Oh ja, die mensen die welkom zijn om onderbetaald onze tomaten te plukken, karkassen uit te benen en pakjes te bezorgen, maar nergens mogen wonen, geen druk op de medische zorg mogen leggen en al helemaal geen uitkering mogen ontvangen.
Oh dus dat is wat ze doen. En dan ook nog tijd om dorpen te terroriseren en buschauffeurste mishandelen? Ze hebben het er maar druk mee. Ook had ik de indruk dat ze kosteloos voor zorg verzekerd zijn. Maar niet dus.
Handschoenvrouw
22-05-2026 om 12:25
Thora schreef op 22-05-2026 om 12:15:
[..]
Oh dus dat is wat ze doen. En dan ook nog tijd om dorpen te terroriseren en buschauffeurste mishandelen? Ze hebben het er maar druk mee. Ook had ik de indruk dat ze kosteloos voor zorg verzekerd zijn. Maar niet dus.
Die ellende wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door een kleine groep veiligelanders, en dat weet je best. En ja, ze zijn vanuit de overheid voor zorg verzekerd want ze mogen niet werken en kunnen dus de premie niet bij elkaar verdienen. Is dat een logische verklaring?
Yumi
22-05-2026 om 12:36
Mick87 schreef op 22-05-2026 om 11:56:
[..]
Ik vind bepaalde dierlijke producten wel veel te goedkoop als je het afzet hoeveel dierenleed en milieuvervuiling er achter schuil gaat. Helaas is onze miniset nog steeds dat we vooral naar onze eigen belangen kijken ipv naar het grotere geheel. Alleen het eigen korte termijn belang.
Dit
Bovendien roepen we dat de vervuiler moet betalen? Een eerlijke prijs zorgt ervoor dat er meer kan worden gedaan aan milieubeschermende maatregelingen, betaald door de consument van het product.
De landbouwsector, en met name de veehouderij, blijkt de grootste veroorzaker van gezondheidsschade door luchtvervuiling in Nederland. Door de grote hoeveelheid ammoniakuitstoot zorgt de rundveesector in zijn eentje al voor 3 miljard euro aan schade - meer dan de 2,4 miljard euro schade door uitlaatgassen van wegverkeer.
Ongezonde lucht kost Nederland 18 miljard: landbouw grootste boosdoener | Pointer | KRO-NCRV
PensioNada
22-05-2026 om 13:05
Mick87 schreef op 22-05-2026 om 10:28:
[..]
Je gaat er hierbij vanuit dat mensen die hier jaren wonen niet veranderen. Voor sommigen zal dat zeker gelden, maar voor grote groepen ook niet. Sommigen komen zelfs hierheen om aan de groepsdruk in hun geboorteland te ontkomen. Daarom is integratie ook zo belangrijk. Zodat ze in hun werkkring , op school, om hen heen zien dat sommige dingen in Nederland heel anders gaan, zullen velen daar anders over gaan denken. Ik heb in het verleden met islamitische collega's een gesprek gehad over euthanasie. Dat eindigde met respect voor mijn collega die vrij had vanwege euthanasie bij een familielid, maar wel met de opmerking "van mijn geloof mag het niet". Als ik dat zelfde gesprek gevoerd had met een streng christelijk-gereformeerde collega, was het niet veel anders verlopen.
Thora
22-05-2026 om 13:27
Handschoenvrouw schreef op 22-05-2026 om 12:25:
[..]
Die ellende wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door een kleine groep veiligelanders, en dat weet je best. En ja, ze zijn vanuit de overheid voor zorg verzekerd want ze mogen niet werken en kunnen dus de premie niet bij elkaar verdienen. Is dat een logische verklaring?
Dat kleine kunnen we inmiddels wel weg laten.
En dan bedoelde ik dus niet de arbeidsmigranten. Is dat een antwoord op je eerdere vraag?
Handschoenvrouw
22-05-2026 om 13:46
Thora schreef op 22-05-2026 om 13:27:
[..]
Dat kleine kunnen we inmiddels wel weg laten.
En dan bedoelde ik dus niet de arbeidsmigranten. Is dat een antwoord op je eerdere vraag?
Dus het gaat je niet om arbeidsmigranten, maar om een zekere groep asielzoekers uit hoofdzakelijk veilige landen die problemen veroorzaken? Nou, daar ben ik inderdaad ook tegen.