Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Adventskalender 2026

Ik weet dat het nog een paar maanden duurt en nog zomer is maar ik zag de eerste vandaag al voorbij komen.

Dus bij deze vast een topic. 

Heb jij al een idee wat voor adventskalender jij dit jaar wil als je er 1 koopt?

Ik zag deze: 
https://getpottd.eu/nl-nl/products/christmas-advent-calendar-mug-bundle en ben wel enthousiast

Sssssst, ik wil eeerst nog genieten van de zomer.

Maar er is elk jaar genoeg  enthousiasme, je gaat vast veel medestanders treffen. 

meld zich voor ideen ik heb de eerste ook al voorbij zien komen. 

Ik heb voor mijzelf de adventskalender van Art by Marlene besteld. En die van Studio Light 

Ik haal altijd wel een kalender van milka, kinder of zoiets in Duitsland. Daar hebben ze zo ontzettend veel keus. Alleen kom ik tegenwoordig minder vaak in Duitsland, dus moet even kijken of het er nog in zit ergens om die 1 te halen. Ga wel naar NY in oktober, dus wie weet kom ik daar nog wat leuks tegen!

Ja die adventskalenders...daar was vorig jaar ook al een topic over. Ik heb daar nou helemaal niks mee. Ik dacht altijd dat dit alleen speelde bij katholieken? Of is dat niet meer zo?

CreaBea schreef op 23-08-2026 om 09:19:

Ik heb voor mijzelf de adventskalender van Art by Marlene besteld. En die van Studio Light

Die van art by Marlene is elk jaar geweldig ik miste die vorig jaar echt. 
Ik heb die van studio light al gehaald die van ABM komt als het goed is eind van de week uit. 

Herfstappeltaart schreef op 23-08-2026 om 09:44:

Ja die adventskalenders...daar was vorig jaar ook al een topic over. Ik heb daar nou helemaal niks mee. Ik dacht altijd dat dit alleen speelde bij katholieken? Of is dat niet meer zo?

Uh nee, is gewoon tot aan kerst elk dag een klein cadeautje uitpakken

toen de kinderen tieners waren heb ik jarenlang voor iedereen een adventkalender gekocht. De laatste jaren maken we ze zelf,, 24 kleine kadootjes. de kinderen maken er een voor mijn man en een voor mij, en wij maken ze voor de kinderen. Van mini-badbruisbal tot lippencreme een grappige kerstbal of iets typisch voor dat kind, we zijn het hele jaar kleine kadootjes aan het verzamelen. Erg leuk om te doen en heel persoonlijk.  

we geven dit op sinterklaas, en daarnaast doen we op sinterklaas nog een activiteit (bv escaperoom). 

ik neem me elk jaar voor een adventskalender te kopen maar vind  het toch elke keer weer duur.. misschien dit jaar toch maar doen 😅

Krijg er elk jaar één van De Bijenkorf of Skins, zou zelf nooit zulke dure producten kopen maar wel super om te krijgen! 

Herfstappeltaart schreef op 23-08-2026 om 09:44:

Wij hadden vroeger een adventskrans waar vanaf 4 weken voor kerst een extra kaarsje werd aangestoken, en dat was het. geen cadeautjes. Zag trouwens vorige maand al van 999games een advertentie over de kalender

ik kijk meestal wel even, maar heb er nog maar 1x een gekocht. Die was van parfumerie.nl 
Maar als ik soms zie wat er in zit, dan doe ik met de helft niets, en waarom zal ik hem dan kopen? 

Nick90 schreef op 23-08-2026 om 10:08:

[..]

Uh nee, is gewoon tot aan kerst elk dag een klein cadeautje uitpakken

Ja ik weet wel wat het is, maar advent werd toch alleen in katholieke kringen aandacht aan besteed?

Herfstappeltaart schreef op 23-08-2026 om 12:32:

[..]

Ja ik weet wel wat het is, maar advent werd toch alleen in katholieke kringen aandacht aan besteed?

Nee hoor, protestantse ook (wellicht net iets andere manier, losse adventskaarsen ipv krans bijvoorbeeld). Maar hoe het het laatste decennium gaat met adventskalenders, heeft inderdaad met geen enkel geloof nog wat te maken 😊.

Azalea747 schreef op 23-08-2026 om 13:43:

[..]

Nee hoor, protestantse ook (wellicht net iets andere manier, losse adventskaarsen ipv krans bijvoorbeeld). Maar hoe het het laatste decennium gaat met adventskalenders, heeft inderdaad met geen enkel geloof nog wat te maken 😊.

Ah dank voor de uitleg.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.