Huiskamer
AggressiveReindeer87
09-02-2022 om 18:25
Blooper en Moppertopic
Het idee van het klaagtopic op Viev maar dan wat luchtiger/grappiger:
TO begint; gebeurt vaker, net weer; pan op fornuis, boter erin, je na een paar minuten afvragen waarom de
boter nog niet heet is en er vervolgens achter komt dat je de pan op de verkeerde pit hebt gezet ipv de pit met vuur
En herinner me er net toevallig 1 toen ik nog klein was, moeder zusje en ik waren in de badkamer ons klaar aan het maken voor bed. Mijn moeder vroeg aan mij of ik tandpasta op de borstels van zusje en mij wilde doen. Prima, kleine moeite. Was mijn moeder begonnen met tanden poetsen bij zusje, kwam die erachter dat ik scheerschuim op de borstels had gedaan ipv tandpasta
, die tube had dezelfde vorm als die van de tandpasta, oeps
(Ze heeft die blunder van mij overleeft hoor)
Ik ben vast niet de enige die af en toe een beetje onhandig is, brand los zou ik zeggen!
Thora
20-07-2026 om 09:10
MissHolmes schreef op 19-07-2026 om 13:37:
Mopper; heb al 2 dagen Kabouter Plop in m'n hoofd..
![]()
![]()
![]()
Zo leuk; cadeaukinderen..![]()
![]()
Lientje; herkenbaar. Ook NAH trouwens..
Dat heb ik steeds met Die with a smile van Bruno Mars en Lady Gaga. Ik heb een hekel aan het nummer maar het hoeft maar ergens voorbij te komen en het is weer raak. Omdat ik de hele dag radio luister is de kans reëel aanwezig dat dit gebeurt.
Beterlaat2021!
20-07-2026 om 11:02
Mopper, niet op mezelf. De afgelopen weken hebben de straatmakers zich rond mijn huis bewogen. Ze kunnen goed bestraten.. Maar verder....
Bij voorbeeld :
* Eén invalidenparkeerplaats was tijdelijk onbereikbaar. De gemeente had keurig een ander vak gereserveerd met het bord en het kenteken. Daar legden de mannen dus de lege pallets neer.
* Twee oplaadplekken werden ook volgelegd met materiaal.
* Hun busje stond soms stil met motor en lichten aan, zonder dat er iemand in zat en dat minuten lang.
* Het busje staat nu weer verder op, scheef geparkeerd, twee oplaadplaatsen blokkerend...
Ik begrijp zoiets niet. 
oudmaarnognietkoud
20-07-2026 om 11:21
Mopper. Ik was verse spinazie aan het wokken. Ik bak eerst 50gr spekblokjes met een scheutje olijfolie uit en wok dan daar de spinazie in.
Al een paar keer gehad dat die wok net niet omkiepte, het is een lichte pan.
Eergisteren ging het dus echt fout. Wok op de grond en de spekjes met de olie dus ook. Lekker vette zooi
.
Gisteren gelijk een nieuwe wok gekocht, deze is een stuk zwaarder en het platte gedeelte onderaan de pan is ook groter. Die staat een stuk steviger en is ook pfas-vrij.
Broadway
20-07-2026 om 11:23
Thora schreef op 20-07-2026 om 09:10:
[..]
Dat heb ik steeds met Die with a smile van Bruno Mars en Lady Gaga. Ik heb een hekel aan het nummer maar het hoeft maar ergens voorbij te komen en het is weer raak. Omdat ik de hele dag radio luister is de kans reëel aanwezig dat dit gebeurt.
ik heb 2 weken door oostenrijk gehiked waarbij minstens 1x per dag ik ineens aan het lopen was op de maat van "ik heb de zon zien zakken in de zee" ik ken dat liedje verder niet. kan dus ook niet verder zingen dan dat, maar het bleef maar in mijn hoofd!!!
nlies
20-07-2026 om 11:39
Broadway schreef op 20-07-2026 om 11:23:
[..]
ik heb 2 weken door oostenrijk gehiked waarbij minstens 1x per dag ik ineens aan het lopen was op de maat van "ik heb de zon zien zakken in de zee" ik ken dat liedje verder niet. kan dus ook niet verder zingen dan dat, maar het bleef maar in mijn hoofd!!!
Er valt ook weinig aan verder te zingen want dat is er niet
Ik heb de zon zien zakken in de zee, ik heb de zon zien zakken in de zee
ik heb de zon zien zakken, de zon zien zakken, de zon zien zakken in de zee
En dan de volgende coupletten: ik heb de zee zien zakken in de zon, en ik heb de zak zien zonnen in de zee, en alle variaties die je kon bedenken . geen hoogstaande tekst dus, maar we deden het ermee
En nu zit ik me af te vragen waarom ik nu met "Mn tante uit Marokko" in mijn hoofd zit. Is dus dezelfde melodie
Thora
20-07-2026 om 12:38
Broadway schreef op 20-07-2026 om 11:23:
[..]
Zeker naar de herhaling van "De Pfaffs" gekeken?
Broadway
20-07-2026 om 12:56
Thora schreef op 20-07-2026 om 12:38:
[..]
Zeker naar de herhaling van "De Pfaffs" gekeken?
![]()
oh shit. dat zou zomaar eens kunnen kloppen. was dat het ja? damn...
Auwereel
20-07-2026 om 13:15
oudmaarnognietkoud schreef op 20-07-2026 om 11:21:
Mopper. Ik was verse spinazie aan het wokken. Ik bak eerst 50gr spekblokjes met een scheutje olijfolie uit en wok dan daar de spinazie in.
Eergisteren ging het dus echt fout. Wok op de grond en de spekjes met de olie dus ook. Lekker vette zooi.
Gisteren gelijk een nieuwe wok gekocht, deze is een stuk zwaarder en het platte gedeelte onderaan de pan is ook groter. Die staat een stuk steviger en is ook pfas-vrij.
Dat probleem heb ik ook, gelukkig is het tot nu toe goed gegaan bij mij. Welke nieuwe wok heb je gekocht?
Thora
20-07-2026 om 13:33
Broadway schreef op 20-07-2026 om 12:56:
[..]
oh shit. dat zou zomaar eens kunnen kloppen. was dat het ja? damn...
Het is een van de geweldige creaties van die vreselijke Sam Gooris.
Grindelwald
20-07-2026 om 14:43
Thora schreef op 20-07-2026 om 13:33:
[..]
Het is een van de geweldige creaties van die vreselijke Sam Gooris.
Ha ha echt he? Vergeet zijn hit Laat het gras maar groeien vooral niet 😅
Herfstappeltaart
20-07-2026 om 15:31
Loulou39 schreef op 19-07-2026 om 20:04:
[..]
Oh nee!!! 😱 hahaha, zou mij zo kunnen overkomen.
En wat fijn dat jullie buren met een sleutel hebben 😅. ik moet ook maar eens sleutels bij laten maken 😁.
Dat is zeker heel fijn. We wonen er al veertig jaar naast dus we kennen ze door en door. Heel vertrouwd.
Herfstappeltaart
20-07-2026 om 15:36
oudmaarnognietkoud schreef op 20-07-2026 om 11:21:
Eergisteren ging het dus echt fout. Wok op de grond en de spekjes met de olie dus ook. Lekker vette zooi.
Iets soortgelijks heb ik vorige week gehad. Ik had ook spinazie gewokt en dat door de gekookte volkoren penne gedaan. Lekker wat parmezaan erover geraspt, pijnboompitjes erover en op de borden geschept. Ik pakte de borden van het aanrecht, draaide me om om naar de kamer te lopen......toen gleed van 1 bord de helft eraf, op de grond
.
We hebben wat overbleef toen maar gedeeld en een extra grote kom yoghurt toe gegeten
Thora
20-07-2026 om 16:42
Grindelwald schreef op 20-07-2026 om 14:43:
[..]
Ha ha echt he? Vergeet zijn hit Laat het gras maar groeien vooral niet 😅
Haha ook zo erg. Dat muzikale pareltje heeft hij geschreven toen hij te lui was om het gras te maaien. Zoals hij overal te lui voor is. Meer eerlijk is eerlijk. Hij heeft prima voor elkaar.