Huiskamer
Herfstappeltaart
13-05-2024 om 14:37
Broodjebrie schreef op 13-05-2024 om 12:44:
[..]
Dan zou ik de komende dagen de tv en radio maar niet aanzetten want dat gezever blijft nog wel voorlopig.
En ik volg het met belangstelling 😉
Yumi
13-05-2024 om 15:43
amarna schreef op 13-05-2024 om 13:35:
Bij mij in de buurt zijn 6 weken geleden 2 haltes verplaatst van veelgebruikte buslijnen.
Tot nu toe zonder abri's of enige vorm van beschutting bij regen. Ik ben al 2x zeiknat geregend tijdens het wachten op de bus. Passagiers die slecht ter been zijn (zoals mijn echtgenoot) kunnen nergens even gaan zitten.
Heb zowel de gemeente als het vervoersbedrijf gevraagd wanneer de abri's worden geplaatst maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ze verwijzen naar elkaar als verantwoordelijke.
Soepzooitje!
Wat een ergernis kan het ov toch zijn, bij mijn vorige woning hebben ze ook de haltes verplaatst daar is t/m vandaag geen abri geplaatst. De haltes staan naast de rivier en daar sta je dus, juist vol in de wind/regen. Het duurde even... vanaf 2019, maar we weten eindelijk dat er ook geen abri meer komt... het belemmert het uitzicht
JtM
13-05-2024 om 16:02
Bakblik schreef op 13-05-2024 om 13:51:
[..]
Hoe langer je die kinderen als zwembad vasthoudt hoe meer inkomsten! 😉😭 Dus voor die verantwoordelijke geen noodzaak dat jou kind "opschiet" in de lessen. Dat jouw portemonnee daar anders over denkt weet zij niet.
Na een aantal kijklessen ben ik zelf gaan oefenen op het zondagochtend (gratis voor de kinderen) oefenuurtje. Bij de eerstvolgende kijkles heb ik na de les mijn kind de dingen laten doen die ze moest kunnen om een PAAR badjes op te schuiven terwijl ik de verantwoordelijke liet kijken. 3 stickers in een week! En ik ben blijven oefenen om er minder geld aan kwijt te zijn. Beide kinderen hebben het "gat" niet geleerd tijdens de zwemlessen maar van mij.
Zwemles, ik en mijn portemonnee waren blij toen het klaar was. Sterkte ermee en grijp een kijkles aan om eens in gesprek te gaan.
Ik ben hier al meerdere malen over in gesprek geweest. Deze klacht komt namelijk niet uit de lucht vallen. Ik heb al gevraagd of het mogelijk is een paar privelessen te volgen zodat hij op kan voor zijn diploma maar dit is allemaal niet mogelijk zeggen ze. Verder heb ik de verantwoordelijke meerdere keren gevraagd om een update van de voortgang en gevraagd wat we zelf nog kunnen doen om verder te komen.
Tja, als daar allemaal niks mee word gedaan of geen productief antwoord op komt weet ik het ook niet meer. Al met al ben ik helemaal klaar met deze vereniging. Ik heb ze vandaag een mailtje terug gestuurd dat ik zoon per direct van zwemles afhaal daar.
FancyDuck29
13-05-2024 om 16:05
amarna schreef op 13-05-2024 om 13:35:
Bij mij in de buurt zijn 6 weken geleden 2 haltes verplaatst van veelgebruikte buslijnen.
Tot nu toe zonder abri's of enige vorm van beschutting bij regen. Ik ben al 2x zeiknat geregend tijdens het wachten op de bus. Passagiers die slecht ter been zijn (zoals mijn echtgenoot) kunnen nergens even gaan zitten.
Heb zowel de gemeente als het vervoersbedrijf gevraagd wanneer de abri's worden geplaatst maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ze verwijzen naar elkaar als verantwoordelijke.
Soepzooitje!
Doorgaans is een provincie/streek/gemeente (de verlener van de concessie) verantwoordelijk voor het plaatsen van de abri.
De busvervoerder is verantwoordelijk voor de reisinformatie die erin geplaatst wordt, maar is geen eigenaar van de abri. Als je wil kan ik je helpen met uitpluizen & (aantoonbaar) aanwijzen van de verantwoordelijke, laat maar weten 
FancyDuck29
13-05-2024 om 16:06
Mijn irritatie van vandaag: Een garage die met occassions adverteert, maar daar dan handelsprijzen bij zet. Als je als particulier reageert blijkt dat de verkoopprijs 1000,- hoger ligt.
Bakblik
13-05-2024 om 16:08
JtM schreef op 13-05-2024 om 16:02:
[..]
Ik ben hier al meerdere malen over in gesprek geweest. Deze klacht komt namelijk niet uit de lucht vallen. Ik heb al gevraagd of het mogelijk is een paar privelessen te volgen zodat hij op kan voor zijn diploma maar dit is allemaal niet mogelijk zeggen ze. Verder heb ik de verantwoordelijke meerdere keren gevraagd om een update van de voortgang en gevraagd wat we zelf nog kunnen doen om verder te komen.
Tja, als daar allemaal niks mee word gedaan of geen productief antwoord op komt weet ik het ook niet meer. Al met al ben ik helemaal klaar met deze vereniging. Ik heb ze vandaag een mailtje terug gestuurd dat ik zoon per direct van zwemles afhaal daar.
Groot gelijk! Met zo'n club zou ik ook klaar zijn.
amarna
13-05-2024 om 17:25
Lieveheersbeest schreef op 13-05-2024 om 16:05:
[..]
Doorgaans is een provincie/streek/gemeente (de verlener van de concessie) verantwoordelijk voor het plaatsen van de abri.
De busvervoerder is verantwoordelijk voor de reisinformatie die erin geplaatst wordt, maar is geen eigenaar van de abri. Als je wil kan ik je helpen met uitpluizen & (aantoonbaar) aanwijzen van de verantwoordelijke, laat maar weten
Bedankt voor je lieve aanbod!
Volgens een voormalig gemeenteraadslid dat ik ken is de gemeente verantwoordelijk voor de abri's. Echter, de gemeente beweert dat het om tijdelijke haltes gaat. Het vervoersbedrijf spreekt dit tegen. Kortom: miscommunicatie.
Yumi
13-05-2024 om 17:54
Sinds ik overgestapt ben naar Kpn moet ik op omslachtige manier mijn tv aanzetten
Serviceafdeling, u bent nog niet aangesloten en alles loopt nog via u oude provider mevrouw dus daar zal het aan liggen
Ik zei dat ik wel degelijk ben aangesloten, namelijk door 1 van hun monteurs, en ik al de eindafrekening heb van Ziggo. Uiteindelijk wou deze man dat ik versterkers afnam om het probleem te verhelpen....of hij zou mij afmelden en opnieuw aanmelden als klant en dan ging de aansluiting opnieuw in over ongeveer 2 weken. Uiteraard niet akkoord gegaan en ik zou binnen half uur teruggebeld worden, tsja dat is een uur geleden... 
Broodjebrie
13-05-2024 om 19:05
Herfstappeltaart schreef op 13-05-2024 om 14:37:
[..]
En ik volg het met belangstelling 😉
Ik ook!!
rionyriony
13-05-2024 om 19:34
Yumi schreef op 13-05-2024 om 17:54:
Sinds ik overgestapt ben naar Kpn moet ik op omslachtige manier mijn tv aanzetten
Serviceafdeling, u bent nog niet aangesloten en alles loopt nog via u oude provider mevrouw dus daar zal het aan liggenIk zei dat ik wel degelijk ben aangesloten, namelijk door 1 van hun monteurs, en ik al de eindafrekening heb van Ziggo. Uiteindelijk wou deze man dat ik versterkers afnam om het probleem te verhelpen....of hij zou mij afmelden en opnieuw aanmelden als klant en dan ging de aansluiting opnieuw in over ongeveer 2 weken. Uiteraard niet akkoord gegaan en ik zou binnen half uur teruggebeld worden, tsja dat is een uur geleden...
Hopelijk heb je inmiddels een goed antwoord gekregen.
Veel pollen in de lucht.

Yumi
13-05-2024 om 19:50
Vandaar dat ik een kriebelneus en traanogen heb Rionyriony 
Kpn opnieuw gebeld, medewerker was verbaast over het verhaal dat zijn collega heeft opgehangen... Goed dat ik niet akkoord ben gegaan, de instellingen stonden niet goed en dat had dus niks met die versterkers te maken.... Samen met de medewerker 'n uur bezig geweest, maar alles werkt weer zoals het hoort 😅
Broodjebrie
13-05-2024 om 20:01
Yumi schreef op 13-05-2024 om 19:50:
Vandaar dat ik een kriebelneus en traanogen heb Rionyriony
Kpn opnieuw gebeld, medewerker was verbaast over het verhaal dat zijn collega heeft opgehangen... Goed dat ik niet akkoord ben gegaan, de instellingen stonden niet goed en dat had dus niks met die versterkers te maken.... Samen met de medewerker 'n uur bezig geweest, maar alles werkt weer zoals het hoort 😅
Hier is de hooikoorts ook lekker aanwezig helaas.
Fijn dat het met kpn is opgelost, wat een gedoe kan het zijn hé.
Happyapple
13-05-2024 om 20:21
Aan de ouders van een klasgenootje van mijn kind die er steeds (ongevraagd) vanuit gaan dat hun kind wel de hele middag bij ons kan spelen na schooltijd als zij zelf moeten werken. Dan komen de kinderen enthousiast uit school en zeggen ze dat ze willen spelen en dan zeggen die ouders: ja prima hoor als Happyapple het ook goed vindt. En vervolgens weet dat kind eigenlijk al dat het niet bij hen thuis kan en willen ze altijd heel 'spontaan' bij ons spelen. Als dat dus niet kan dan is het 9 vd 10 keer: oh nou dan spreken we een andere keer af. En als de kinderen dan toch een keer met hen meegaan, dan worden ze na max een half uur naar buiten gestuurd en dan staan ze alsnog bij ons thuis voor de deur als ze het buiten beu zijn of als het begint te regenen.
FaithfulDuck87
13-05-2024 om 20:29
Aan de demonstranten bij de universiteiten en dat dan zo'n 'woordvoeder' het heeft over een vreedzaam protest, terwijl er op alle verdiepingen weer vernielingen zijn gepleegd. computers vernield, tv's, overal graffiti.
En dan nog iemand anders over het waarom de demonstranten gezichtsbedekking dragen: Ja, maar dat komt doordat de politie alles filmt en ze dan herkenbaar zijn. Ja duh, als jij je niet gedraagt, dan wordt je gefilmd idd, wat dacht je dan?
Draai het maar om, als jij je gedraagt, dan wordt je niet gefilmd.
Bakblik
13-05-2024 om 20:40
Friezinnetje schreef op 13-05-2024 om 20:29:
Aan de demonstranten bij de universiteiten en dat dan zo'n 'woordvoeder' het heeft over een vreedzaam protest, terwijl er op alle verdiepingen weer vernielingen zijn gepleegd. computers vernield, tv's, overal graffiti.
En dan nog iemand anders over het waarom de demonstranten gezichtsbedekking dragen: Ja, maar dat komt doordat de politie alles filmt en ze dan herkenbaar zijn. Ja duh, als jij je niet gedraagt, dan wordt je gefilmd idd, wat dacht je dan?
Draai het maar om, als jij je gedraagt, dan wordt je niet gefilmd.
Nou dit ja.
Mijn kind studeert aan de UvA. Iedere dag dat ze naar college moet wordt er uitgebreid nieuwssites gekeken of het wel veilig is om te gaan. Kind wil er niks meer te maken hebben maar hett wordt steeds moeilijkerv om zich afzijdig te houden.
Bezorgde familie aan de telefoon die wil weten of kind wel veilig is.