Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Pooh-Bear schreef op 06-01-2026 om 20:32:

[..]

Geen idee. We gaan morgen ook wel even kijken hoeveel het is.
Maar dochter zei al dat ze hoe dan ook gaat omdat het moet als wij haar niet brengen dan maar op de fiets.

Nou succes morgen..

Pooh-Bear schreef op 06-01-2026 om 20:12:

[..]

Ja dacht ik ook maar haar baas denkt daar anders over.

Heeft het ermee te maken dat zonder activiteitenbegeleiding er misschien extra werkdruk op de andere mensen die er werken gaat komen? Zo ja,  dan snap ik het wel.  Zo nee,  dan snap ik het niet. 

Dorestad schreef op 06-01-2026 om 21:40:

[..]

Heeft het ermee te maken dat zonder activiteitenbegeleiding er misschien extra werkdruk op de andere mensen die er werken gaat komen? Zo ja, dan snap ik het wel. Zo nee, dan snap ik het niet.

Mijn dochter denkt dat het te maken heeft dat ze 1 lijn moet trekken. Verzorging kan ook niet thuis blijven. 
Neemt niet weg dat als je niet kan komen houdt het op. 

een activiteitenbegeleider kan wel die ene uitzonderlijke keer dat dit voorkomt gemist worden toch? Werk zelf ook in de zorg. Moet er gelukkig al om 07.00 zijn dus hoop dat het dan nog meevalt. 

Pooh-Bear schreef op 06-01-2026 om 21:45:

[..]

Mijn dochter denkt dat het te maken heeft dat ze 1 lijn moet trekken. Verzorging kan ook niet thuis blijven.
Neemt niet weg dat als je niet kan komen houdt het op.

Niet noodzakelijke zorg zou ik op zo'n dag beperken.  Wanneer het bijvoorbeeld activiteitenbegeleiding is bij mensen met dementie snap ik het wel.  Omdat het misschien onrust en daardoor extra druk geeft op zorgpersoneel.  Maar echt,  terugschakelen naar noodzakelijke zorg is in mijn beleving op zo'n dag absoluut redelijk en verstandig. 

Ik werk in de horeca en bij ons hebben ze in al hun wijsheid besloten dat we gewoon open gaan. Dus ik mag straks eerst ( in het gunstigste geval, maar nu zal het net als gisteren een stuk langer duren) een half uur heen glibberen, een dag wachten op niemand want welke gek komt er vandaag, en dan vanavond weer een half uur terug glibberen. Ik vind het bespottelijk.

Wieder schreef op 07-01-2026 om 06:46:

Ik werk in de horeca en bij ons hebben ze in al hun wijsheid besloten dat we gewoon open gaan. Dus ik mag straks eerst ( in het gunstigste geval, maar nu zal het net als gisteren een stuk langer duren) een half uur heen glibberen, een dag wachten op niemand want welke gek komt er vandaag, en dan vanavond weer een half uur terug glibberen. Ik vind het bespottelijk.

Belachelijk inderdaad. Advies is duidelijk: ga alleen de weg op als het noodzakelijk is. Dus met de klandizie zal het wel meevallen vandaag. Waarom dan ook je medewerkers laten komen met alle risico's van dien ?

Vind dat sommige werkgevers er echt belachelijk mee om gaan. Het is code oranje. Doe alleen wat noodzakelijk is en stel je medewerkers niet onnodig aan risico's bloot.

Vriend zou appen als hij op werk was aangekomen maar nog niets gehad. Hij is al 50 min weg en normaal is het 10/15 minuten met de auto. Hoop dat alles ok is. 

Koettie schreef op 07-01-2026 om 06:52:

Vriend zou appen als hij op werk was aangekomen maar nog niets gehad. Hij is al 50 min weg en normaal is het 10/15 minuten met de auto. Hoop dat alles ok is.

Dat hoop ik ook 

Gisteren belde doktersassistente; over vier weken vrijdag om half negen in de praktijk smorgens bloed prikken. Dan slaap ik al slecht als ik voor half tien ergens moet zijn. En ik slaap sowieso al vaak slecht . Ook met slaappil. Waarom zo vroeg op een winterse dag? 

Wieder schreef op 07-01-2026 om 06:46:

Wat belachelijk zeg!

Jouw baas is zeker het type wat al die weersverwachtingen onzin vindt? 'Het zal wel meevallen vroeger had je ook geen code oranje'

Broodjebrie schreef op 07-01-2026 om 08:34:

[..]

Wat belachelijk zeg!

Jouw baas is zeker het type wat al die weersverwachtingen onzin vindt? 'Het zal wel meevallen vroeger had je ook geen code oranje'

Mijn baas kan er niks aan doen, we vallen onder een groter geheel van restaurants en winkels en het management daarvan vindt het nodig dat al dat personeel risico's gaat nemen. Mijn baas had het zelf ook liever anders gezien, die moet nog veel verder rijden dan ik 😅. Ik hoop dat deze dag ze zoveel geld gaat kosten dat ze een volgende keer zelf kunnen verzinnen dat dichtblijven goedkoper is dan opengaan. 

Wieder schreef op 07-01-2026 om 08:41:

[..]

Mijn baas kan er niks aan doen, we vallen onder een groter geheel van restaurants en winkels en het management daarvan vindt het nodig dat al dat personeel risico's gaat nemen. Mijn baas had het zelf ook liever anders gezien, die moet nog veel verder rijden dan ik 😅. Ik hoop dat deze dag ze zoveel geld gaat kosten dat ze een volgende keer zelf kunnen verzinnen dat dichtblijven goedkoper is dan opengaan.

Nou ik hoop met je mee..

[..]

Wat belachelijk zeg!

Broodjebrie schreef op 07-01-2026 om 08:45:

[..]

Nou ik hoop met je mee..

Ik lees net dat als de locatie dichtgaat,  we óf een vrije dag op moeten nemen,  óf minuren en later de dienst in moeten halen.  Top geregeld wel. 

[..]

Wat belachelijk zeg!

Wij zijn ook gewoon open en geen horeca of onder noodzakelijk iets. Nu hoef ik alleen op kantoor te werken vandaag maar door een verandering  met inloggen kan ik niet thuiswerken dat had ik anders gedaan. Dadelijk nog maar eens mailen of daar al schot in zit om dat te veranderen. Ik ga wel lopen, goed ingepakt dus hopelijk is dat te doen. Nog geen sneeuw trouwens.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.