Huiskamer
Nehalennia
09-01-2026 om 23:23
Skydancer35 schreef op 09-01-2026 om 22:58:
Ik heb nog steeds mijn loon niet ontvangen. 😓
Das wel curieus, wat is er aan de hand?
Jujubee
10-01-2026 om 10:12
Ginevra schreef op 09-01-2026 om 12:31:
[..]
Wat versta je onder brutaler dan? Sommige vrouwen (wat ze in Amerika de Karen noemen zeg maar) gaan dan met een boze en confronterende houding verhaal halen. Dat zou ik zelf niet durven maar ook niet willen.
Mijn ervaring is dat je soms ook een heel eind komt met een vriendelijke aanpak. En dan hoef je niet eens superassertief te zijn. Als ik een lok lelijk geknipt vind dan zou ik daar heen gaan en zeggen "Hoi, daar ben ik weer. Ik zit met een probleempje. Eigenlijk ben ik niet gelukkig met.... En het zit me toch niet lekker. Is dit misschien nog op te lossen?"
Misschien zegt ze wel "o ga maar even zitten en dan lossen we het op". Dan is je probleem opgelost.
Of ze doet moeilijk en zegt dat er niks aan te doen is. Dan ben je net zo ver als dat je nu bent, maar weet je ook dat je een andere kapper kunt zoeken want dat deze je niet verder helpt, en je bent tevreden over jezelf dat je het tenminste geprobeerd hebt.
Nou als er een iemand geen Karen type is ben ik het wel.
Het is meer dat ik niet lastig/kieskeurig wil doen. Want iedereen om me heen vind het mooi staan behalve ik. Dus dan ben ik eigenlijk gewoon gek en zeikerig. Zo zie ik het dan. Ze heeft weinig fout gedaan, behalve bij mijn lok. Daar valt weinig meer aan te doen, dat is gewoon weer aangroeien en de volgende keer anders knippen. Dat de kleur me niet staat zie alleen ik. Ik ben gewoon enorm kieskeurig met mijn haar. Maar ja, het zit er al bijna twee maanden in dus nu nog terug gaan vind ik ook weer onzin eigenlijk. Ik laat het gewoon uitgroeien en gooi er dan een spoeling over heen. Ben ook weer te gierig om het nu alweer te verven want dan gooi ik 180 euro weg.
Ik kreeg gisteren nog complimenten van de buuf hoe mooi blond ik was, dus tja. Wat zeur ik dan?
oudmaarnognietkoud
10-01-2026 om 10:57
Ginevra schreef op 09-01-2026 om 13:28:
Ik erger me aan mezelf dat ik de laatste weken nogal in de koopmodus sta. Ik ben helemaal niet zo vreselijk koperig maar ineens wil ik van alles hebben. Sommige dingen heb ik ook echt nodig, maar lang niet alles. En toch wil ik ineens nieuwe sokken, nieuwe nagellak, nieuw beddengoed......
Dat heb ik vooral als ik niet lekker in mijn vel zit. Dat ga ik dan compenseren door dingen te kopen.
Ik probeer daar wel een beetje op te letten.
Koettie
10-01-2026 om 10:58
oudmaarnognietkoud schreef op 10-01-2026 om 10:57:
[..]
Dat heb ik vooral als ik niet lekker in mijn vel zit. Dat ga ik dan compenseren door dingen te kopen.
Ik probeer daar wel een beetje op te letten.
Ik ook! Als ik ongesteld moet worden vooral. Ik maak nu lijstjes met dingen die ik toch (op korte termijn) nodig heb. Hoeslaken, wandelschoenen, cadeautjes voor vrienden. En als ik zo'n bui heb dan 'mag' ik dat kopen. Helpt best goed!
Skydancer35
10-01-2026 om 12:03
Nehalennia schreef op 09-01-2026 om 23:23:
[..]
Das wel curieus, wat is er aan de hand?
Geen idee, z.s.m. maar even een gesprek over hebben..
Rogue
10-01-2026 om 12:21
pakketen zijn niet geleverd waarschijnlijk komt eentje toch vandaag prima.
maar geen idee wanneer de andere wordt geleverd T&T geeft niks aan
klagen ons scheef over PostNL & DHL maar DPD is ook hoofdpijn..
Wieder
10-01-2026 om 12:36
Fruitvliegjes in huis, doe even normaal! Het is januari, er ligt 3 meter sneeuw en het vriest 40 graden. Ik heb geen nieuwe plant, er ligt momenteel niet eens fruit, ga een ander vervelen...
Poezie
10-01-2026 om 12:44
Ik erger me aan de sneeuw, gladheid de kou en het feit dat ik me sinds 1 januari al niet lekker voel.
Yumi
10-01-2026 om 13:08
Wieder schreef op 10-01-2026 om 12:36:
Fruitvliegjes in huis, doe even normaal! Het is januari, er ligt 3 meter sneeuw en het vriest 40 graden. Ik heb geen nieuwe plant, er ligt momenteel niet eens fruit, ga een ander vervelen...
Hier ook, weet niet waar ze vandaan komen heb er al paar naar het hiernamaals geholpen vandaag.
oudmaarnognietkoud
10-01-2026 om 13:24
Gisteren naar de supermarkt gelopen, die afstand is best te doen. Alleen het voetpad was spekglad en ik ben door de grasstrook naast het voetpad gelopen.
Daar ligt dus heel veel hondenpoep
(ondanks de opruimplicht)
Yumi
10-01-2026 om 13:24
Loulou39 schreef op 10-01-2026 om 13:21:
Verwarming is stuk
Aiiii, dat is niet best met dit weer. Krijg je een storingscode waar je iets mee kan?
Loulou39
10-01-2026 om 13:30
Yumi schreef op 10-01-2026 om 13:24:
[..]
Aiiii, dat is niet best met dit weer. Krijg je een storingscode waar je iets mee kan?
Nee, zo waardeloos dit! Een buurman heeft er verstand van, die is vanmorgen langsgekomen, en die heeft ontdekt dat er een onderdeel stuk is en vervangen moet worden. Ik heb het zo koud dat ik letterlijk sta te rillen (dit is al sinds eergisteravond).
Yumi
10-01-2026 om 13:32
Loulou39 schreef op 10-01-2026 om 13:30:
[..]
Een buurman heeft er verstand van en die heeft ontdekt dat er een onderdeel stuk is en vervangen moet worden. Ik heb het zo koud dat ik letterlijk sta te rillen (dit is al sinds eergisteravond).
Als je huurt mag je de verhuurder in dit geval gewoon bellen. Zou ik ook zeker doen want het is druk bij de storingsdiensten voor cv. Bij koop zou ik ook bellen en kijken of je iemand kunt laten komen. Sterkte en een warme
Loulou39
10-01-2026 om 13:54
Yumi schreef op 10-01-2026 om 13:32:
[..]
Als je huurt mag je de verhuurder in dit geval gewoon bellen. Zou ik ook zeker doen want het is druk bij de storingsdiensten voor cv. Bij koop zou ik ook bellen en kijken of je iemand kunt laten komen. Sterkte en een warme
![]()
Lief, dank je wel! Ik heb nog zo’n klein elektrisch kacheltje, blij dat ik die niet weg heb gedaan in een opruimbui.
Dit is huur, ik heb gebeld maar ze beantwoorden niet, behalve bij levensbedreigende situaties. Ik heb nu een digitale melding gemaakt 🤞🏼