Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Dolfje schreef op 23-03-2026 om 18:45:

[..]

Is Indische niet specifiek juist uit Indonesië? Niet uit India en Pakistan?

Bij ons veel expats ook uit India maar ook hoop andere landen en je merkt inderdaad echt dat ze uit de hoogte doen tegen personeel. Pakken van alles en laten het gewoon liggen zonder op te ruimen.

Mensen uit de VS kunnen er ook wat van trouwens met uit de hoogte doen en vinden dat klant /bezoeker altijd koning is.

Oeps, is dat zo? Had ik Indianen moeten zeggen? 

Ja, in Amerika is de customer king. Ik zou daar echt niet tegen kunnen. Ik ben heel klantvriendelijk, maar ik laat me niet alles zeggen hoor. Laatst stond een man met zijn vingers naar me te knippen. Ik heb hem helemaal niet gezien en ben lekker een andere klant gaan helpen. Zoek het uit. Ik ben je hond niet. 

Indiërs. Niet Indianen.

Indiërs zou je kunnen zeggen, of Indiase mensen. Ik kreeg je verhaal ook al niet echt gerijmd met mensen uit Indonesie, en expats uit Indonesie zijn er ook niet zoveel volgens mij

Dolfje schreef op 23-03-2026 om 18:45:

[..]

Is Indische niet specifiek juist uit Indonesië? Niet uit India en Pakistan?

Bij ons veel expats ook uit India maar ook hoop andere landen en je merkt inderdaad echt dat ze uit de hoogte doen tegen personeel. Pakken van alles en laten het gewoon liggen zonder op te ruimen.

Mensen uit de VS kunnen er ook wat van trouwens met uit de hoogte doen en vinden dat klant /bezoeker altijd koning is.

Moet je eens op zaterdagmiddag door Kranenburg of Kleve lopen. Dan zie je een staaltje arrogantie van Nederlanders. Zou dat aan "in het buitenland zijn" liggen? het gevoel hebben te gast te zijn waardoor iedereen moet kruipen voor je?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.