Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

oh ja en andere onsmakelijke irritatie. Aambeien. Jakkes. Heel vervelend (en pijnlijk) Ik ben een weekje op vakantie geweest en minder gezond gegeten. Dan speelt het meteen op. Vandaag zalf gehaald. 

Mick87 schreef op 19-04-2026 om 20:25:

ik irriteer me aan vuurwerkoverlast in mijn wijk. Net werd er weer flink afgestoken. Vogels vliegen in paniek weg. Zo zielig.

Hier ook net, ik kan daar zo kwaad om worden

Mick87 schreef op 19-04-2026 om 20:27:

oh ja en andere onsmakelijke irritatie. Aambeien. Jakkes. Heel vervelend (en pijnlijk) Ik ben een weekje op vakantie geweest en minder gezond gegeten. Dan speelt het meteen op. Vandaag zalf gehaald.

Hopelijk helpt de zalf snel.

Hele bommen gaan er nu weer af. Onduidelijk waar het vandaan komt maar ga nu toch weer even handhaving bellen. Zo asociaal dit. De jeugd heeft schoolvakantie dus gaat weer lekker los.  

Ik heb last van onrust/zenuwachtig gevoel in mijn lichaam. En ik weet niet waarom. Heel vervelend want ik kom zo ook niet tot werken. 

Bailey26 schreef op 20-04-2026 om 10:16:

Ik heb last van onrust/zenuwachtig gevoel in mijn lichaam. En ik weet niet waarom. Heel vervelend want ik kom zo ook niet tot werken.

Herkenbaar. 

Dat ken ik zo goed, ik heb het nu al twee dagen op en af. Geen idee wat de exacte oorzaak is.

Hopelijk gaat het snel weg bij je.

Ook herkenbaar.

Aan staan noem ik het ook wel . Of er wat gaat gebeuren 

Herkenbaar. Ik heb tegenwoordig ook vaak een melancholisch gevoel, en dan niet gezellig mijmeren maar heimwee naar mijn kindertijd en niet het besef dat mijn ouders echt maar een paar jaar jonger zijn dan bijvoorbeeld Sonja Barend. Het zal de overgang wel weer zijn. Er zijn momenten dat ik me fantastisch voel en dit echt de perfecte leeftijd vind, maar op andere momenten loop ik te labielen als de eerste de beste puber. Ben wel blij dat deze fase in mijn leven niet gelijk loopt met de puberteit van mijn kinderen!

En verder erger ik me aan mijn nieuwe bril die ik met alle ervaringen uit het verleden uitgezocht heb zodat dit de perfecte bril zou moeten zijn. Ik heb -8,5  en -6, dus dikke glazen. Die moeten dus in een kunststof montuur want ze krijgen ze met de beste wil van de wereld niet dun genoeg geslepen voor een mooi metalen modelletje. Zeker dat ene glas, dat steekt veel verder uit het montuur dan het andere, da's geen gezicht. Maar kunststof modellen passen mij niet goed. Ik heb een lage neusbrug en heb daarom van die neusvleugeltjes nodig die doorgaans alleen in een metalen montuur zitten. Maar ik heb nu al twee keer achter elkaar keuze uit één model van kunststof mét neusvleugeltjes. Dat komt op zich best goed uit, want ik kan nooit kiezen dus dat hoeft niet als er geen keus is!

Het vorige model dat ik had zat prima, dus ik had alle vertrouwen in deze bril. Maar bij dit model zijn de neusvleugels wat lager geplaatst en van een hard, glad materiaal, waardoor de bril steeds omlaag glijdt en dan net onder waar mijn neusbot eindigt en de neusvleugels (de mijne, niet die van de bril) beginnen, blijft hangen. Daardoor heb ik de hele tijd het gevoel van een verstopte neus want die bril knijpt mijn neus een tikkie dicht. En ik loop de hele tijd te hijsen, wat bij een gewone kunststof bril ook het geval is en wat ik dus dacht te voorkomen met dit model. 

Kon dit verhaal korter? Vast. Maar het irriteert me en ik moest het even kwijt 🤓

Wieder schreef op 20-04-2026 om 13:29:

[..]

Herkenbaar. Ik heb tegenwoordig ook vaak een melancholisch gevoel, en dan niet gezellig mijmeren maar heimwee naar mijn kindertijd en niet het besef dat mijn ouders echt maar een paar jaar jonger zijn dan bijvoorbeeld Sonja Barend. Het zal de overgang wel weer zijn. Er zijn momenten dat ik me fantastisch voel en dit echt de perfecte leeftijd vind, maar op andere momenten loop ik te labielen als de eerste de beste puber. Ben wel blij dat deze fase in mijn leven niet gelijk loopt met de puberteit van mijn kinderen!

Oja melancholie. Herkenbaar!
mijn ouders zijn overleden en ik ben de volgende. Dat gevoel heb ik ook .

Roos57 schreef op 20-04-2026 om 12:28:

[..]

Ook herkenbaar.

Aan staan noem ik het ook wel . Of er wat gaat gebeuren

Zo voel ik me af en aan al tijden. Heel irritant en bijna nooit echt ontspannen.

Wieder schreef op 20-04-2026 om 13:29:

[..]

Nou ja echt: dit!

zijn wij ook allemaal 50 ers ? 🙃

Als we dat allemaal hebben, dan zal het inderdaad de overgang wel zijn, toch?
Als is: dan gaat dit toch ook vast wel weer een keertje over….

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.