Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Schemerlampje schreef op 02-05-2026 om 15:02:

[..]

Hebben ze alleen de huur opgezegd of ook een ontruimingsaanzegging gedaan. Als ze dat laatste (nog) niet gedaan hebben, hoef je (nog) niet te ontruimen.

Dit vond ik op internet:

"De enkele huuropzegging geldt niet tevens als ontruimingsaanzegging. Als in de opzeggingsbrief geen ontruimingsaanzegging is gedaan, wordt daarmee de verplichting tot ontruiming van de gehuurde ruimte niet gestart. In de brief zal letterlijk dienen te staan dat u het gehuurde tegen het einde van de huurovereenkomst ontruimd dient te hebben.

Twee maanden ontruimingsbescherming

De wet geeft de huurder ontruimingsbescherming over een wettelijke periode van twee maanden na het tijdstip waarop de ontruiming is aangezegd (bijvoorbeeld 28 februari 2007), dus tot en met 30 april 2007. Het gehuurde moet dus ontruimd zijn op 1 mei 2007"

Is wel uit 2019, dus het zou kunnen dat daar nog iets in veranderd is.

Dat zou ik nooit doen, stel dat er iemand anders uit die buurt zijn garage wil verhuren, dan kan Koettie het vergeten... als hij/zij hoort dat ze langer blijft zitten en (nog) niet wil ontruimen. 

Schemerlampje schreef op 02-05-2026 om 15:02:

[..]

Hebben ze alleen de huur opgezegd of ook een ontruimingsaanzegging gedaan. Als ze dat laatste (nog) niet gedaan hebben, hoef je (nog) niet te ontruimen.

Dit vond ik op internet:

"De enkele huuropzegging geldt niet tevens als ontruimingsaanzegging. Als in de opzeggingsbrief geen ontruimingsaanzegging is gedaan, wordt daarmee de verplichting tot ontruiming van de gehuurde ruimte niet gestart. In de brief zal letterlijk dienen te staan dat u het gehuurde tegen het einde van de huurovereenkomst ontruimd dient te hebben.

Twee maanden ontruimingsbescherming

De wet geeft de huurder ontruimingsbescherming over een wettelijke periode van twee maanden na het tijdstip waarop de ontruiming is aangezegd (bijvoorbeeld 28 februari 2007), dus tot en met 30 april 2007. Het gehuurde moet dus ontruimd zijn op 1 mei 2007"

Is wel uit 2019, dus het zou kunnen dat daar nog iets in veranderd is.

Beiden. Moet 31 juli leeg. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.