Huiskamer
Anna76
16-05-2026 om 17:37
Ik denk dat ik misschien een schimmelinfectie heb. Of het is gewoon irritatie, eczeem. In ieder geval heb ik jeuk met een hoofdletter J. Maar wat smeer ik er nu op?! Waarom moet dit nou weer in het weekend, hiervoor ga je niet naar de huisartsenpost.
Wieder
16-05-2026 om 17:54
Mijn jongere collega's, ook degene die cum laude geslaagd is voor het vwo, hadden geen idee wat ik bedoelde met in de aap gelogeerd zijn. Ze bleken veel meer uitdrukkingen en gezegdes niet te kennen. Ze leren mij straattaal en zij vinden het bijzonder grappig om mijn boomer-uitdrukkingen te pas en te onpas te gebruiken 😄
Kampeerder
16-05-2026 om 17:57
Wieder schreef op 16-05-2026 om 17:54:
Mijn jongere collega's, ook degene die cum laude geslaagd is voor het vwo, hadden geen idee wat ik bedoelde met in de aap gelogeerd zijn. Ze bleken veel meer uitdrukkingen en gezegdes niet te kennen. Ze leren mij straattaal en zij vinden het bijzonder grappig om mijn boomer-uitdrukkingen te pas en te onpas te gebruiken 😄
Verkeerde topic?
Kampeerder
16-05-2026 om 18:40
Aan zoon die om elf uur gaat sporten en zegt dat hij vanavond mee-eet. Voor de zekerheid maak ik soep, is namelijk makkelijk als het later wordt. Om vijf uur bericht dat hij wat later is. Dus wij eten om zes uur in plaats van half zes. Zonder zoon. Nu bericht; hij blijft daar en eet daar. Hallo het is hier geen hotel!
Yumi
16-05-2026 om 18:47
Kampeerder schreef op 16-05-2026 om 18:40:
Aan zoon die om elf uur gaat sporten en zegt dat hij vanavond mee-eet. Voor de zekerheid maak ik soep, is namelijk makkelijk als het later wordt. Om vijf uur bericht dat hij wat later is. Dus wij eten om zes uur in plaats van half zes. Zonder zoon. Nu bericht; hij blijft daar en eet daar. Hallo het is hier geen hotel!
Wat antwoorde jij? Bestelde maaltijden worden in rekening gebracht? 
Kampeerder
16-05-2026 om 18:52
Yumi schreef op 16-05-2026 om 18:47:
[..]
Wat antwoorde jij? Bestelde maaltijden worden in rekening gebracht?
Nee, want dit komt niet wekelijks voor. Ik vind dat je op je 24e niet tegen je vrienden hoeft te zeggen dat je niet blijft omdat je moeder met de soep zit te wachten. Ik maak vaak zoiets zodat hij zin gang kan gaan. Vooral het berichtje dat hij later was, was irritant. Op je 24e zou je zelfstandig moeten kunnen wonen. Maar woningtekort, en nu iets gekocht samen met vriendin maar duurt nog een jaar. Dus huren gaat hij nu ook niet meer doen. Sterker nog, zijn studentenkamer heeft hij opgezegd. Sinds hij werkte was hij er te weinig want studentikoos leven paste niet meer zo goed.