Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Miepjecody schreef op 25-05-2026 om 14:08:

en dat is echt niet de reden waarom sommige zaken het niet redden hoor

Nee. In heel veel gevallen is het een gebrek aan personeel en gestegen kosten in combinatie met het moeten terugbetalen van de coronasteun. Wat ik vaak hoor dan van bedrijven  die het niet redden. 

lientje69 schreef op 25-05-2026 om 14:14:

[..]

Nee. In heel veel gevallen is het een gebrek aan personeel en gestegen kosten in combinatie met het moeten terugbetalen van de coronasteun. Wat ik vaak hoor dan van bedrijven die het niet redden.

En de concurrentie.  Je moet wel goed zijn

Half lege schappen in de supermarkt…   Zijn we te verwend geraakt?

Ik heb nooit gerookt en ik vind het ook smerig. Maar lijkt wel of ik er de laatste tijd veel meer last van heb.
Ik baal zelfs als mijn buren in hun tuin naast ons hek zitten te roken. Maar daar kan ik natuurlijk niks van zeggen.
Ik werk in de huishoudelijke thuiszorg en heb meerdere cliënten die roken 2 ook als ik daar ben.
Toen ik 6 jaar geleden begon heb ik aangegeven dat ik het niet erg vond. Maar vind het nu irritant maar wil niet tegen cliënten zeggen dat ze niet mogen roken in hun eigen huis. 
Van 1 cliënt weet ik zeker dat ik daar dan niet meer hoeft te komen. Die kan echt geen 2 uur zonder te roken. 

Ik heb liever dat ze de alcohol verbieden dan de sigaretten. Binnen roken vind ik ook vies, maar buiten roken stoort me niet. Zelf heb ik nooit gerookt.

Vind het ook best raar dat op veel plekken overdreven veel anti rook maatregelen zijn. Maar dat overmatig alcoholgebruik niet aan banden wordt gelegd. Veel mensen worden vervelend van alcohol. Om nog maar te zwijgen van het toenemende drugsgebruik..

Miepjecody schreef op 25-05-2026 om 14:15:

[..]

En de concurrentie. Je moet wel goed zijn

Ook dat idd

Ergernis: man vindt het " zielig " om mij alleen te laten dus blijft vandaag thuis.  Heel lief. Maar in plaats van iets te doen samen , ligt hij nu op de bank te slapen...

kerst schreef op 25-05-2026 om 14:41:

Ik heb liever dat ze de alcohol verbieden dan de sigaretten. Binnen roken vind ik ook vies, maar buiten roken stoort me niet. Zelf heb ik nooit gerookt.

Vind het ook best raar dat op veel plekken overdreven veel anti rook maatregelen zijn. Maar dat overmatig alcoholgebruik niet aan banden wordt gelegd. Veel mensen worden vervelend van alcohol. Om nog maar te zwijgen van het toenemende drugsgebruik..

Ja, ik rook ook maar ik zit liever naast iemand die rookt, dan dat er iemand naast me komt zitten met een alcoholwalm en zeer vervelend gedrag. 

lientje69 schreef op 25-05-2026 om 14:14:

[..]

Nee. In heel veel gevallen is het een gebrek aan personeel en gestegen kosten in combinatie met het moeten terugbetalen van de coronasteun. Wat ik vaak hoor dan van bedrijven die het niet redden.

Dat speelde toen nog niet in het begin van het rookverbod. Ik had het over cafes die toen failliet zijn gegaan.

Miepjecody schreef op 25-05-2026 om 14:07:

[..]

De meerderheid rookt niet hoor.

Het roken neemt weer toe en dan met name vapen. Het is ook zeer verslavend. Zelfs kinderen op de basisschool doen het en komen er daarna maar moeilijk vanaf. Ik vind dat zeer verontrustend. Er komt ook veel meer rook vanaf dan van een sigaret. Er zijn veel mensen die denken dat vapen binnen wel mag. Ze zeggen van ik rook toch geen sigaret. Ik werk achter de bar in een kantine en heb al vaak mensen naar buiten moeten sturen. Een aantal jaren terug zat ik in het vliegtuig waar 2 mensen zaten te vapen. Ze waren helemaal verbaasd toen het hen verboden werd. Ze hadden die dingen juist aangeschaft voor in het vliegtuig.

Ik erger mij er aan dat de vuilnisbakken voor gft afval dit jaar in de "groeimaanden" niet meer iedere week geleegd worden. Dat was 2 jaar een experiment hier in het dorp en met een groene tuin waren wij daar heel blij mee. Nu zit de gft-bak overvol en wordt ivm Pinksteren pas donderdag geleegd. Overal waar ik in de tuin zit ruik ik die bak. 
Heb ook nergens gezien dat het gestopt zou worden dus ik kwam er pas achter toen mei al dik begonnen was en mijn bak vol. 

watertoren schreef op 25-05-2026 om 15:19:

[..]

Een aantal jaren terug zat ik in het vliegtuig waar 2 mensen zaten te vapen. Ze waren helemaal verbaasd toen het hen verboden werd. Ze hadden die dingen juist aangeschaft voor in het vliegtuig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.