Huiskamer
lientje69
24-08-2026 om 19:07
Koettie schreef op 24-08-2026 om 19:00:
[..]
Het verschilt per gemeente. Soms via een buurtteam, soms bij de gemeente zelf of een aangesloten instelling.
https://www.regelhulp.nl/onderwerpen/clientondersteuning/clientondersteuning-via-gemeente
Denk niet dat ik die zomaar even krijg. Onze gemeente is sowieso niet super voor de burgers.
Bailey26
24-08-2026 om 19:22
lientje69 schreef op 24-08-2026 om 19:07:
[..]
Denk niet dat ik die zomaar even krijg. Onze gemeente is sowieso niet super voor de burgers.
Neem even contact op met stichting Mee. Zij kunnen het of zelf bieden of helpen je bij het vinden van cliëntondersteuning in jouw stad.
Koettie
24-08-2026 om 19:36
lientje69 schreef op 24-08-2026 om 19:07:
[..]
Het is verplicht dus ze hoeven het niet leuk te vinden.
Iedere Nederlander heeft recht op onafhankelijke ondersteuning. Dit is in de wet geregeld.
De vorm is echter vrij dus dat kan irritant zijn. Als je hulp wil met zoeken laat maar weten. Zo alleen overal tegenaan boksen is wel heel alleen en er komt al zoveel op je af.
lientje69
24-08-2026 om 20:04
Koettie schreef op 24-08-2026 om 19:36:
[..]
Het is verplicht dus ze hoeven het niet leuk te vinden.
Iedere Nederlander heeft recht op onafhankelijke ondersteuning. Dit is in de wet geregeld.
De vorm is echter vrij dus dat kan irritant zijn. Als je hulp wil met zoeken laat maar weten. Zo alleen overal tegenaan boksen is wel heel alleen en er komt al zoveel op je af.
Ik vind het vooral irritant dat ik overal achteraan moet bellen / mailen enz. Dat beloofde dingen niet geregeld worden. Dat er a wordt gezegd, b gedaan maar dan o nee het is toch c. En als jij dit en dit nu doet misschien toch a. Pfff
lientje69
24-08-2026 om 20:12
En sowieso het gedoe met arbo , contract niet verlengd en ziek uit dienst , gedoe met uitkering, brieven die niet gemaakt of doorgestuurd zijn enz. Ik vind het maar vermoeiend.
En nog 2 enigzins gerelateerde ergernissen: mensen die denken te weten hoe ik me voel en dat ik vast wel beter wordt ( goh waarom voel ik me dan zo kut en ellendig en kan ik nog steeds zo weinig)
En de vele typfouten die ik maak tegenwoordig sinds mijn hersenbloedingen. Dat irriteert me ook mateloos.
lientje69
24-08-2026 om 20:15
Hoe kan jij nu weten hoe ik me voel?😭
Ik kan beter maar niks meer zeggen of vertellen denk.
Neweve
24-08-2026 om 21:04

Recent op een congres een praatje gehad over samenwerken in de zorg en dan het patiënt/cliënt perspectief. 100 keer je verhaal moeten doen, dingen die gemist worden omdat de informatie nog bij de vorige ligt etc.
Er sprake een moeder met een gehandicapte zoon, die had te dealen met 57 verschillende instellingen. Haar verhaal heeft veel indruk op me gemaakt.
We kunnen nog een hoop verbeteren in de zorg. Hopelijk op korte termijn. En het blijft mij motiveren om ook het cliënt/patiënt perspectief mee te nemen en niet alleen de medewerker.