Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Netherfield schreef op 07-02-2026 om 15:59:

We zeiden al heel lang tegen de kinderen, we gaan een keer met jullie met het vliegtuig naar een warm land. Vandaag naar een reisbureau geweest en we gaan tussen eindexamens en uitslag ervan naar Griekenland! 8 dagen vanaf Eelde. Helemaal leuk!

Vanaf Eelde, wat leuk. Is dat rechtstreeks en waar naartoe dan en met welke maatschappij?

Schoondochter schreef op 07-02-2026 om 07:04:

mijn kat was me aan het wakker maken/uit bed aan het lokken vanochtend. Eerst vanaf beneden miauwen, via de trap kwam hij steeds dichterbij en maakte steeds andere geluidjes. Ik was allang wakker en heb liggen wachten tot hij op mijn nachtkastje zat en mijn neus kopjes ging geven. Lief beest.

Leer dat mijn kat ook even, ok normaal vindt mevrouw om 7u al dat ik op moet staan om haar te voederen en water te geven, gister gaf hare majesteit mij al 3 kwartier speling maar zachtzinnig ging het niet, ze kwam bovenop mij en vriend zitten en ging luid miauwen. (Bejaarde dame. Ok grappig is het wel)

Beterlaat2021! schreef op 08-02-2026 om 02:03:

[..]

Vanaf Eelde, wat leuk. Is dat rechtstreeks en waar naartoe dan en met welke maatschappij?

Met Corendon naar Kreta. Voor zover ik weet zonder tussenstop. 

MissHolmes schreef op 08-02-2026 om 08:20:

[..]

Leer dat mijn kat ook even, ok normaal vindt mevrouw om 7u al dat ik op moet staan om haar te voederen en water te geven, gister gaf hare majesteit mij al 3 kwartier speling maar zachtzinnig ging het niet, ze kwam bovenop mij en vriend zitten en ging luid miauwen. (Bejaarde dame. Ok grappig is het wel)

Hmm... Als ik op de kopjes niet gereageerd had was hij wel intenser geworden (favoriet zijn waterfles van het nachtkastje gooien of aan de badkamerdeur gaat krabben, die wiebelt en dat maakt veel geluid. Oh en boeken van de planken duwen). En het was vijf uur toen hij dit deed. Weet je 't zeker? 

Oh pff, ik ben dol op mijn kattenbeest maar dat zou ik wel irritant vinden… Tot en met de kopjes vond ik het lief hoor, mijn kat heeft ook tegelmatig nachtelijke knuffelaanvallen. Maar als ik dan te slaperig ben om te aaien geeft ze gelukkig wel op. 
Heb er wel bij de katten die ik gehad heb altijd een punt van gemaakt om ze niet ‘s ochtends eten te geven, want dan wordt t steeds vroeger. Gelukkig ben ik gezegend met een poesje met goede zelfregulering qua eten, er staan altijd brokjes en ze eet niet teveel of te weinig. 

Moosey schreef op 08-02-2026 om 09:20:

Oh pff, ik ben dol op mijn kattenbeest maar dat zou ik wel irritant vinden… Tot en met de kopjes vond ik het lief hoor, mijn kat heeft ook tegelmatig nachtelijke knuffelaanvallen. Maar als ik dan te slaperig ben om te aaien geeft ze gelukkig wel op.
Heb er wel bij de katten die ik gehad heb altijd een punt van gemaakt om ze niet ‘s ochtends eten te geven, want dan wordt t steeds vroeger. Gelukkig ben ik gezegend met een poesje met goede zelfregulering qua eten, er staan altijd brokjes en ze eet niet teveel of te weinig.

Ja maar dat is met mensen ook hoor. Zowel het knuffelgedrag als het hongergedrag. Soms moet je gewoon op je punt blijven staan anders slaat de balans door naar de verkeerde kant. Vooral als het te lekker wordt gemaakt. 

Netherfield schreef op 08-02-2026 om 08:40:

[..]

Met Corendon naar Kreta. Voor zover ik weet zonder tussenstop.

Kreta is super, ben er in het verleden vaak geweest. Afhankelijk van waar je zit kan het wel heel druk zijn. 

Ben mn kast aan het opruimen. Was halverwege een beetje hopeloos want had geen zin meer maarja, alles lag eruit. Nu gelukkig klaar en kon een hoop weg en een hoop ga ik meenemen als ik met mn zusje op een markt sta. Ruimt lekker op! 

Yumi schreef op 08-02-2026 om 10:30:

[..]

Kreta is super, ben er in het verleden vaak geweest. Afhankelijk van waar je zit kan het wel heel druk zijn.

Wij doen het wel goed op wat reuring. Als ik de mevrouw van het reisbureau goed heb begrepen is ons plaatjes redelijk rustig, als we zin hebben in drukte staan we in een half uur in Chersonissos. Oh oh Cherso zeg maar. Komt goed!

Wij zijn op Malia geweest. Dat bleek wel erg gericht op jeugd en uitgaan. 
Daar moet je na de examenperiode niet echt zijn als volwassene.. Volgens mij was dat dichterbij Chersonissos. Dus verwacht dat het bij jullie wel wat rustiger is. 

Was een weekend met gewijzigde planningen al met al vandaag wel naar speel - en praatsessie van Cesar Zuiderwijk geweest. Erg leuk ook als je geen Hagenaar bent en jong. Signeersessie erbij (tbv ALS, maar je ticket of de al gekochte biografie laten signeren kan ook)

Hij tourt nog een tijdje door 

RavIvaR schreef op 08-02-2026 om 17:35:

Wij zijn op Malia geweest. Dat bleek wel erg gericht op jeugd en uitgaan.
Daar moet je na de examenperiode niet echt zijn als volwassene.. Volgens mij was dat dichterbij Chersonissos. Dus verwacht dat het bij jullie wel wat rustiger is.

Zelfs Cherso heeft rustige buurten.  Malia is inderdaad drukker.

Ik heb als technisch en digitaal rampenplan zojuist zelf (ok met chatgpt) een probleempje met mijn laptop opgelost 😃🙂🙃. Voelt goed!

ik kom er net achter dat ze op 538 de zeros top 1000 draaien, superleuk!! Mijn tienerjaren komen voorbij 

MissHolmes schreef op 09-02-2026 om 13:53:

Ik heb als technisch en digitaal rampenplan zojuist zelf (ok met chatgpt) een probleempje met mijn laptop opgelost 😃🙂🙃. Voelt goed!

💪🏼😁

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.