Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Herfstappeltaart schreef op 12-03-2026 om 13:15:

[..]

Gefeliciteerd Zuster2021!! Je kunt weer opgelucht ademhalen

Dat kan ik zeker, ben zo blij 🥳

oudmaarnognietkoud schreef op 12-03-2026 om 11:58:

[..]

Het is wel een probleemgevalletje maar dat wist ik van tevoren. Het is een voormalige zwerfkat met FIV en hij is nog erg schuw.

Wel heeft hij vannacht gegeten, natvoer en brokjes en hij heeft in de vensterbank gelegen. Toen ik de kamer binnenging schoot hij weer achter de kast.

Geduld dus. Van het asiel heb ik folders meegekregen en de tips die daar worden gegeven ga ik stipt opvolgen. Ik heb goede moed. Hij is gewoon erg bang, gelukkig niet agressief maar ik kan hem nog niet aanraken/benaderen.

Ik denk dat ik mee ga schrijven in het kattentopic.

Als je die via “Ik zoek baas” hebt gevonden, of als hij daar op heeft gestaan, dan weet ik welke kat dat is.

Als het dezelfde is: ik was meteen verliefd! Maar hij kan niet bij andere katten natuurlijk en ik wil niet dat mijn poezenmeisje FIV krijgt.

Ik ben sowieso benieuwd naar al je verhalen, dus hopelijk ga je posten 😁.

oudmaarnognietkoud schreef op 12-03-2026 om 11:58:

[..]

Het is wel een probleemgevalletje maar dat wist ik van tevoren. Het is een voormalige zwerfkat met FIV en hij is nog erg schuw.

Wel heeft hij vannacht gegeten, natvoer en brokjes en hij heeft in de vensterbank gelegen. Toen ik de kamer binnenging schoot hij weer achter de kast.

Geduld dus. Van het asiel heb ik folders meegekregen en de tips die daar worden gegeven ga ik stipt opvolgen. Ik heb goede moed. Hij is gewoon erg bang, gelukkig niet agressief maar ik kan hem nog niet aanraken/benaderen.

Ik denk dat ik mee ga schrijven in het kattentopic.

Oh joh dat je m op dag 1 nog niet kunt benaderen is echt héél normaal hoor, onze extreme knuffelpoes heb ik de eerste drie dagen dat ze bij ons in huis was ook niet gezien. Dus als ie echt schuw is zal het nog wel even duren. Hoop dat jullie hele goeie vriendjes worden 

Gisteren vond ik de film Like Cats en Dogs wel leuk. Ik bleef tenminste kijken. 

Ik moet soms echt zoeken naar iets wat ik wil bekijken en deze keer kon ik gewoon naar de reguliere tv blijven kijken zonder te moeten gaan zoeken naar opgeslagen films e.d.

Net iets uitgesproken tegen een vriendin. Iets wat ik normaal zou laten gaan omdat ik het al gerationaliseerd had en haar kant ook begrijp 'dus' dan zei ik er nooit wat over. Maar vond het gewoon echt niet leuk en zou het volgende keer graag anders zien. Ze begreep het volledig. Klein maar trots. 

Loulou39 schreef op 12-03-2026 om 18:22:

[..]

Als je die via “Ik zoek baas” hebt gevonden, of als hij daar op heeft gestaan, dan weet ik welke kat dat is.

Als het dezelfde is: ik was meteen verliefd! Maar hij kan niet bij andere katten natuurlijk en ik wil niet dat mijn poezenmeisje FIV krijgt.

Ik ben sowieso benieuwd naar al je verhalen, dus hopelijk ga je posten 😁.

Idd via de Dierbescherming. In het asiel hadden zijn hem Pjotr genoemd maar dat vind ik een stomme naam. Dus het is nu Pieter. 

oudmaarnognietkoud schreef op 13-03-2026 om 13:34:

[..]

Idd via de Dierbescherming. In het asiel hadden zijn hem Pjotr genoemd maar dat vind ik een stomme naam. Dus het is nu Pieter.

Die heb ik gezien! (Nou is dat niet zo toevallig, want ik zit bijna dagelijks op die site, hahaha).

Wat fijn dat je hem hebt geadopteerd ❤️. Hoe gaat het nu? Laat hij zich al wat meer zien?

(En Pieter is echt een leuke kattennaam 😁.)

pjotr.jpg?stamp=2602221211&tag=xs

Dit is PJOTR, nu PIETER, (foto uit het asiel).   Ik wens je heel veel plezier met hem, O.M.N.N.K.
Geduld is een schone zaak.   Ga gewoon eens een tijdje op de grond zitten met iets lekkers bij je.

Kreeg gisteren mijn jaarafrekening energie en ik moest precies 1,35 euro bijbetalen. Dus het verbruik was op wat muntgeld na gelijk aan dat van vorig jaar. Nieuw termijnbedrag 62,00 euro. Valt best mee.

Oh ja, die kat ken ik ook! Wat fijn dat hij nu een goed huisje gevonden heeft. Ik kijk vaak op de site van Ikzoekbaas en ik had ook al even zitten twijfelen over hem. Hij ziet er zo lief uit. Ik hoop dat jullie heel happy samen worden. 

Ik werd gisteren heel blij van mijn neefje. Ik vroeg hem wat hij voor zijn verjaardag wilde. Zegt ie: Maakt niet uit hoor, als jij maar komt.  
Zo snoezig. En als ik hem in bed zing, dan pakt hij altijd mijn hand even vast en moet ik hem heel stevig vasthouden. Dat zijn de mooie momenten. Straks (over een jaar of tien) is hij een tiener en moet hij me misschien wel niet meer, dus ik geniet er nog even van.   

@Oudmaarnognietkoud: wat fijn dat Pieter een warm mandje bij jou heeft gevonden! Ik hoop dat hij zich snel thuis voelt en wens jullie veel geluk toe. 

Haha Pieter is beroemd! Wat leuk dat hij een fijn plekje heeft gekregen, daar word ik blij van 

De ontwikkelingen op mijn werk de afgelopen week, en hoe de directie een bepaalde kwestie heeft aangepakt. Ze stonden op een T-splitsing en konden twee kanten op. Gelukkig hebben ze de juiste weg gekozen. Zeker niet de makkelijkste weg, maar wel de goede. Ben best trots op ze

Hinde schreef op 14-03-2026 om 07:35:

@Oudmaarnognietkoud: wat fijn dat Pieter een warm mandje bij jou heeft gevonden! Ik hoop dat hij zich snel thuis voelt en wens jullie veel geluk toe.

Dit! Hopelijk hebben jullie lang plezier van elkaar 😻😻😻

Ik heb wat wilgenkatjes kunnen knippen onderweg.  Bijna te  laat, ze wilden al groen worden.  Als ik ze niet op water zet, heb ik er heel  lang plezier van. Ook een buurvrouw verrast met een paar takken.

close-up-van-de-lentepussy-het-boeket-takken-twigs-wilgenkatjes-146728220.jpg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.