Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag verdrietig van?

Omdat ik verdrietiger ben dan ik passend vind bij het ergenissen-topic, een nieuw topic. Als iemand met een verdrietje zit dat geen eigen topic verdient, maar te verdrietig is voor het ergenissen-topic, huil hier uit.

ik heb een tijd terug bloed laten prikken. Alleen mijn vitamine d was te laag. Dat verklaart de vermoeidheid niet. Ik heb daar nu wel pillen voor. 
Privé speelt er wat. Druk werk, ik loop achter, achter de feiten aan. Het is allemaal even teveel. Tussen mijn vorige berichtje en nu eigenlijk alleen voor mij uit zitten staren en malen, ik weet dat de huisarts nu de goede stap is. Misschien toch maar eens een keer met de poh gaan praten. Nu schop onder mijn kont, van die bank af en naar bed. Huppakee

duizel schreef op 31-03-2026 om 23:43:

ik heb een tijd terug bloed laten prikken. Alleen mijn vitamine d was te laag. Dat verklaart de vermoeidheid niet. Ik heb daar nu wel pillen voor.
Privé speelt er wat. Druk werk, ik loop achter, achter de feiten aan. Het is allemaal even teveel. Tussen mijn vorige berichtje en nu eigenlijk alleen voor mij uit zitten staren en malen, ik weet dat de huisarts nu de goede stap is. Misschien toch maar eens een keer met de poh gaan praten. Nu schop onder mijn kont, van die bank af en naar bed. Huppakee

Denk aan jezelf 

Klinkt niet goed Duizel . Klinkt als burn out klachten. Klinkt als dat je nu stil gaat zitten en voelen je er uit ligt . ❤️‍🩹

Vitamine d tekort kan invloed hebben op vermoeidheid, maar maak die afspraak met je huisarts vandaag. Zoals roos al schrijft je klachten lijken op een burn out.

Bloeddruk ook gemeten?

Ik had een tijdje terug dezelfde klachten; te lage bloeddruk ( terwijl ik al 15 jaar medicatie voor een te hoge bloeddruk slik)

niets anders telt meer van de passion
Kwam binnen 

Van een nieuwsbericht dat ik net lees, de wereld waarin we leven is beangstigend...wetende dat bij sommige de menselijkheid compleet zoek is. 
Ik ben verdrietig en in shock 

Nieuwsbericht geplaatst in verschrikkelijk nieuws. Waarschuwing, zelf had ik het liever niet gelezen. 

Had het gelezen Yumi, vreselijk  verhaal. 

Hier verdrietig doordat ik me de hele week al slecht voel. Vreselijk  duizelig  en niet in staat om  iets functionerls te doen. Mijn herstel staat niet alleen stil maar lijkt zelfs achteruit te gaan. Ik verplaats me van bed naar bank en omgekeerd.  Met tussendoor een broodje smeren en huilbuien.  Inmiddels toch ook maar een mail gestuurd voor de gastroscopie.  Wil dat liever niet en zie er vreselijk tegenop maar moet nu toch dingen gaan uitsluiten.

lientje69 schreef op 03-04-2026 om 11:37:

Had het gelezen Yumi, vreselijk verhaal.

Hier verdrietig doordat ik me de hele week al slecht voel. Vreselijk duizelig en niet in staat om iets functionerls te doen. Mijn herstel staat niet alleen stil maar lijkt zelfs achteruit te gaan. Ik verplaats me van bed naar bank en omgekeerd. Met tussendoor een broodje smeren en huilbuien. Inmiddels toch ook maar een mail gestuurd voor de gastroscopie. Wil dat liever niet en zie er vreselijk tegenop maar moet nu toch dingen gaan uitsluiten.

Achh Lientje, kan me voorstellen dat je verdrietig bent. Hoop dat er betere tijden voor je komen. 

Auwereel

Auwereel

03-04-2026 om 16:24 Topicstarter

Gisteren contact gehad met de administratie van de begraafplaats van mijn ouders. Ik heb met mijn broer afgesproken dat het graf geruimd kan worden na 30 jaar.
Geeft toch een vreemd gevoel, al sta ik helemaal achter het ruimen.
De weemoed blijft, zeker nu in mijn vriendenkring er iemand is van wie een ouder op sterven ligt moet ik weer denken aan die tijd.

Auwereel schreef op 03-04-2026 om 16:24:

Gisteren contact gehad met de administratie van de begraafplaats van mijn ouders. Ik heb met mijn broer afgesproken dat het graf geruimd kan worden na 30 jaar.
Geeft toch een vreemd gevoel, al sta ik helemaal achter het ruimen.
De weemoed blijft, zeker nu in mijn vriendenkring er iemand is van wie een ouder op sterven ligt moet ik weer denken aan die tijd.

Mijn moeder had besloten het graf van ons broertje op te zeggen..  2 jaar later  vonden wij dat erg als broers en zussen. En hebben besloten het opnieuw te verlengen ( graf was niet officieel geruimd , alleen de steen weggehaald) . Steen weer teruggeplaatst  en plantjes neergezet. Ik heb het voor de komende 20 jaar betaald nu.  Geen idee of het dan nogmaals verlengd  wordt , het is dan wellicht aan de kinderen.

Wij hebben het graf van mijn ouders voor een paar jaar terug opgezegd.
Wel in overleg met broers en zussen, maar niemand van ons ging nog naar het kerkhof,het is inmiddels ook geruimd.
Alleen van mijn zus is er nog, die is voor onbepaalde tijd,maar daar komt ook niemand meer.

Ik persoonlijk heb helemaal niks met een graf. Ik zou me dan verplicht voelen om dat graf netjes te houden en om daar naar toe te gaan terwijl ik daar helemaal geen zin in heb. Daarom ben ik blij dat mijn ouders hadden gekozen voor crematie en om hun as uit te laten strooien op een moment dat de familie het niet wist en wij wilden ook niet weten op welke plaats. Dat was bij mijn vader helemaal fout gegaan. Mijn moeder was toen al overleden. Ik kreeg op een gegeven moment een telefoontje dat de as van mijn vader een half uurtje geleden was uitgestrooid op het strooiveld van het crematorium. Ik ben daar best wel een tijd door van slag geweest. Daarna excuses en verder niks. Dat was in 1999. Mijn man is in 2016 overleden en wij hadden dezelfde wensen. Dat is allemaal wel naar wens gegaan. Zowel mijn man en ik en ook mijn zoon wilden geen graf en ook geen as mee naar huis of in een sieraad of wat dan ook. 

dat is dus de reden dat mijn vader zich wil laten cremeren. Eerst wilde hij zich laten begraven maar hij zei tegen ons, ik wil jullie niet opzadelen met de kosten van het graf, en het onderhoud. Hij woont niet in de buurt dus we zouden er dan niet veel naartoe gaan.
Het graf van mijn opa en oma wordt ook geruimd. Niemand van ons komt er nog. 

Mijn ouders liggen in een urnen muur . Ik moet dan niet heen maar mag . Ik vind het prettig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.