Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Wie is de mol 2025

Vanavond begint Wie is de Mol weer. Ik had het bijna gemist, maar zag net een aankondiging langskomen. Gaan jullie ook kijken?
Ik hoefde in de app niet opnieuw een account aan te maken, zoals eerdere jaren. Ook de Viafora-poule staat er nog in, maar wel met de punten van de vorige keer.

afrodite05 schreef op 15-12-2025 om 13:26:

[..]

Nee, er is eerder een seizoen geweest (maar vraag me niet welk seizoen) waarin dat gebeurde. Degene met de meeste goede antwoorden had toen gewonnen, ondanks dat die winnaar op een ander zat.

Is nog nooit gebeurd in widm. De makers hebben ook wel eens verteld dat ze dat ook liever niet willen. Maar ik hoop stiekem dat het nu wel zo is.  

Maheiden schreef op 15-12-2025 om 20:06:

[..]

Is nog nooit gebeurd in widm. De makers hebben ook wel eens verteld dat ze dat ook liever niet willen. Maar ik hoop stiekem dat het nu wel zo is.

Ik dacht toch echt dat ik het ooit had gezien. In de Vlaamse variant dan misschien?

afrodite05 schreef op 15-12-2025 om 20:07:

[..]

Ik dacht toch echt dat ik het ooit had gezien. In de Vlaamse variant dan misschien?

In België wel een keer geweest dat pas in de (verlenging?) van de finaletest iemand is geswitcht naar de goede mol (Lennart). Daarvoor zat iedereen nog op een ander en die ging er toen uit. Ik hoopte gisteren ook dat Merel zou afvallen voor dit schokeffect 🤭

Ik ben echt heel benieuwd vanavond!

Ik ben ook benieuwd 🙂

Mooi dit ♥️. Ik had het wel

Die zag ik even niet aankomen..

Ja!!! ❤️ Leuk!!

Leuke tv met zo'n mol! Vooral in combinatie met Sahil Maar veel mollen heeft hij niet gedaan. Merel meer. Bijzonder hoe dicht Kim er een paar keer bij zat. 

Maheiden schreef op 20-12-2025 om 22:57:

Leuke tv met zo'n mol! Vooral in combinatie met Sahil Maar veel mollen heeft hij niet gedaan. Merel meer. Bijzonder hoe dicht Kim er een paar keer bij zat.

Ja mee eens. Super leuke mol hoor, ik ben heel blij met hem en dat ik het weer goed had vanaf vrij vroeg in het seizoen, maar echt spectaculaire molacties? Neuh, die heb ik weinig gezien eigenlijk. Maar goed, de opdrachten waren ook weinig spannend dit keer en de groep was zo rommelig en gefixeerd op bliksemafleider Merel dat het hem ook niet moeilijk gemaakt werd. 

Bij de laseropdracht hadden ze zo'n goed plan vooraf: we gaan de tassen controleren. Heel slim want toen Nathan als eerste wilde wist ik bijna zeker dat hij het moest zijn. De mol wil dat altijd, zodat hij vast briefjes weg kan gooien en mingeld kan pakken. Dus tas checken, slim! Vervolgens doet niemand het dan weer. Kim dacht er nog even aan, maar neuh, toch maar niet. Even het papiertje omdraaien bij de pastel de Nata(n), nee joh waarom zou je? Er kan ook een joker onder liggen toch? Of iets anders. 

Juist met oud kandidaten en mollen had ik toch wel wat meer achterdocht naar elkaar verwacht en dacht ik dat ze er bovenop zouden zitten. Dat viel dus wel tegen. Nathan was al vroeg mijn mol juist omdat hij altijd op de goede plek stond, fanatiek was maar eigenlijk weinig goed deed en omdat hij per se als eerste wilde met lasergamen. En dat gedoe met de flitser ben ik ook niet vergeten. Welke skeelers gaan er sneller dan een fiets? Kom op zeg, haha. En hij had dus, zoals ik al dacht, verwacht dat die foto met de skateboard niet goed gerekend zou worden. Dat had ik ook verwacht eigenlijk. Bij de port vaten vond ik hem ook al verdacht. Zoals voorspeld stopte hij de rode kaart in de doos en ging de hele pot leeg. Sinaasappels weggooien vind ik dan weer niet zo spannend. Sleutels weggooien had hij beter kunnen doen, want er stond geen tijdslimiet op die opdracht. 

Ik vond hem echt een Jan mol, super fanatiek maar eigenlijk lukte er weinig. Al waren de mol acties van Jan wel echt tien keer gewaagder. 

Fijne vent, hele leuke mol maar geen geweldig seizoen verder. Mede door de groep maar ook door de matige opdrachten en het feit dat er zo weinig afleveringen waren. Knap van Merel dat ze hem toch gevonden had. Het waterpark zal ook wel geholpen hebben daarbij. Nou ja, op naar februari dan maar. 

Jujubee schreef op 21-12-2025 om 06:27:

[..]

Ja mee eens. Super leuke mol hoor, ik ben heel blij met hem en dat ik het weer goed had vanaf vrij vroeg in het seizoen, maar echt spectaculaire molacties? Neuh, die heb ik weinig gezien eigenlijk. Maar goed, de opdrachten waren ook weinig spannend dit keer en de groep was zo rommelig en gefixeerd op bliksemafleider Merel dat het hem ook niet moeilijk gemaakt werd.

Bij de laseropdracht hadden ze zo'n goed plan vooraf: we gaan de tassen controleren. Heel slim want toen Nathan als eerste wilde wist ik bijna zeker dat hij het moest zijn. De mol wil dat altijd, zodat hij vast briefjes weg kan gooien en mingeld kan pakken. Dus tas checken, slim! Vervolgens doet niemand het dan weer. Kim dacht er nog even aan, maar neuh, toch maar niet. Even het papiertje omdraaien bij de pastel de Nata(n), nee joh waarom zou je? Er kan ook een joker onder liggen toch? Of iets anders.

Juist met oud kandidaten en mollen had ik toch wel wat meer achterdocht naar elkaar verwacht en dacht ik dat ze er bovenop zouden zitten. Dat viel dus wel tegen. Nathan was al vroeg mijn mol juist omdat hij altijd op de goede plek stond, fanatiek was maar eigenlijk weinig goed deed en omdat hij per se als eerste wilde met lasergamen. En dat gedoe met de flitser ben ik ook niet vergeten. Welke skeelers gaan er sneller dan een fiets? Kom op zeg, haha. En hij had dus, zoals ik al dacht, verwacht dat die foto met de skateboard niet goed gerekend zou worden. Dat had ik ook verwacht eigenlijk. Bij de port vaten vond ik hem ook al verdacht. Zoals voorspeld stopte hij de rode kaart in de doos en ging de hele pot leeg. Sinaasappels weggooien vind ik dan weer niet zo spannend. Sleutels weggooien had hij beter kunnen doen, want er stond geen tijdslimiet op die opdracht.

Ik vond hem echt een Jan mol, super fanatiek maar eigenlijk lukte er weinig. Al waren de mol acties van Jan wel echt tien keer gewaagder.

Fijne vent, hele leuke mol maar geen geweldig seizoen verder. Mede door de groep maar ook door de matige opdrachten en het feit dat er zo weinig afleveringen waren. Knap van Merel dat ze hem toch gevonden had. Het waterpark zal ook wel geholpen hebben daarbij. Nou ja, op naar februari dan maar.

Goed gezien dus . Ook ik had Merel als mol.

Knap ook dat bij de start de commissie  (oud mollen?) bij de rechtbank wel gelijk Nathan als mol aanwees.

En  Merel wist natuurlijk ook dat zijzelf niet de mol was..

Leuke serie, ik heb ervan genoten 🙂

Volgens mij was het voor de jury in de eerste aflevering ook meer een wens-mol dan dat ze het écht dachten. Die hadden ook geen idee, vermoed ik.

De pastel de nata(n) opdracht was voor mij inderdaad ook de trigger dat Natan de Mol kon zijn. Hij deed fanatiek maar haalde het net niet (of wel), en die die hij wel haalde was snel na een andere waardoor bezorgen moeilijker werd. 

Jujubee schreef op 21-12-2025 om 06:27:

[..]

Fijne vent, hele leuke mol maar geen geweldig seizoen verder. Mede door de groep maar ook door de matige opdrachten en het feit dat er zo weinig afleveringen waren. 

meestal zijn het er 10 idd, soms 11, een paar keer ook 8 zoals nu.

Neweve schreef op 22-12-2025 om 13:48:

De pastel de nata(n) opdracht was voor mij inderdaad ook de trigger dat Natan de Mol kon zijn. Hij deed fanatiek maar haalde het net niet (of wel), en die die hij wel haalde was snel na een andere waardoor bezorgen moeilijker werd.

Ja die aflevering zat steeds in mijn hoofd.

En dat getal van Avogadro (Na) ook.

Maar ik durfde het eigenlijk niet te geloven, het leek me te mooi om waar te zijn.

Geweldig seizoen!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.