25metveelvragen
12-07-2026 om 23:28
Hele lichte streepjes en negatieve testen
Hoihoi,
Ik heb een hoop vragen, en snap er allemaal niks meer van.
23 mei heb ik mijn mirena spiraal verwijderd, 20 juni ben ik voor het eerst weer ongesteld (na +/- 6 jaar en 10 maanden).
Ik en mijn partner zijn ondertussen wel actief (👀) geweest.
Ik ben de laatste week/weken best vaak misselijk en heb wat krampen in mijn onderbuik. Dit is even afgezakt. Maar de misselijkheid lijkt nu lager te zitten in m'n buik/maag te zitten.
Ook heb ik vorige week flink last van hoofdpijn gehad.
Daarnaast lijkt ik ook wat zuurbranden te hebben/voel m'n slokdarm wat branderig. Er komt niet zo zeer zuur omhoog.
Ik heb de afgelopen tijd veel testen gedaan, deze gaven elke x niks aan.
Gisteravond voelde ik mij na een avond gezellig en goed eten met vrienden ineens helemaal niet lekker worden, en insane misselijk.
Op dat moment wat ik het zat, en heb ik een aantal testen gedaan. Van de 7 kwamen er bij 3 een heel licht streepje tevoorschijn en bij 4 niet. (Uit de zelfde urine)
Later heb ik er nog een aantal gedaan, die gaven wederom weer niks aan.
Vanochtend nog een aantal, die gaven ook weer niks aan.
Maar nu vanavond gaven 2 van de 4 een heel licht streepje, die kwamen wat later, maar lijken nu weer wat lichter/bijna weg.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik totaal nergens last van, alleen wat krampen, waar ik toen niks achter zocht. Daar kwam ik er rond 5,5 week achter. Die test was ook instant overduidelijk positief.
Ik snap er niks van, wat denken jullie?
Is nu stoppen met water drinken en morgen ochtend weer een test doen de beste stap? Of wacht ik een aantal dagen?
Bedankt!
FruitMoeder
15-07-2026 om 14:18
Nick90 schreef op 15-07-2026 om 12:43:
[..]
Oneens.
7 testen achter elkaar nemen vind jij een gezonde reactie?
Diezijnvanmij
15-07-2026 om 15:25
FruitMoeder schreef op 15-07-2026 om 11:41:
Maar we zijn het toch allemaal mee eens dat TO's houding omtrent haar mogelijke zwangerschap niet gezond is.
Wat bedoel je daarmee, dat die houding niet “gezond” is?
ik kan me voorstellen dat je haar reactie overdreven vindt, bedoel je dat?
Nick90
15-07-2026 om 15:30
FruitMoeder schreef op 15-07-2026 om 14:18:
[..]
7 testen achter elkaar nemen vind jij een gezonde reactie?
Geen mening over, ik maak me ook niet zo druk om wat anderen doen met hun lijf of geld, als iemand 7 testen a 2,50 per stuk doet vind ik daar weinig van, moet ze zelf weten, not my problem. Ik vind ook weinig van andere kinderen en hun opvoeding/ouders. Dus als iemand tig testen doet vind ik het wel best.
FruitMoeder
15-07-2026 om 15:31
Diezijnvanmij schreef op 15-07-2026 om 15:25:
[..]
Wat bedoel je daarmee, dat die houding niet “gezond” is?
ik kan me voorstellen dat je haar reactie overdreven vindt, bedoel je dat?
Dat en dat je obsessief 7 testen achter elkaar doet. Dat komt voor mij als erg neurotisch over.
Nick90
15-07-2026 om 15:34
FruitMoeder schreef op 15-07-2026 om 15:31:
[..]
Dat en dat je obsessief 7 testen achter elkaar doet. Dat komt voor mij als erg neurotisch over.
Allerlei topics over andere kinderen en hun ouders en hun opvoeding openen vind ik ook wat apart.
Joszy
15-07-2026 om 18:30
Nick90 schreef op 15-07-2026 om 15:34:
[..]
Allerlei topics over andere kinderen en hun ouders en hun opvoeding openen vind ik ook wat apart.
Tot zo ver 'ik maak me ook niet zo druk over wat anderen doen'?
Roos57
15-07-2026 om 18:37
Joszy schreef op 15-07-2026 om 18:30:
[..]
Tot zo ver 'ik maak me ook niet zo druk over wat anderen doen'?
Agg iets van balk en splinter
Diezijnvanmij
15-07-2026 om 22:07
FruitMoeder schreef op 15-07-2026 om 15:31:
[..]
En dan? Ik snap niet zo goed waarom je TO daarop wilt veroordelen.
Wel/niet zwanger zijn is voor heel veel mensen even heel spannend. Daar gaat iedereen op z’n eigen manier mee om. Ze doet niemand kwaad…
Het is dan toch veel helpender om TO gerust te stellen ipv haar mentale (?) gezondheid te beoordelen vanachter een scherm op basis van 3 Posts.
Zeespiegel
15-07-2026 om 22:14
Poezenmeisje schreef op 14-07-2026 om 13:22:
Wat leren ze tegenwoordig nog wél op school?
🙄
Dat is zeer beslist niet iets dat ik op school heb leren uitrekenen. Wel een filmpje van een eisprong gekeken. Werd daar onwel van.
Maar gelukkig heb je een bijsluiter bij de test en een internet boordevol informatie omtrent dit onderwerp.
Max88
15-07-2026 om 22:15
Je zult maar graag wel of niet willen, begrijp ook niet waarom dat "ongezond of neurotisch" zou zijn?
Poezenmeisje
15-07-2026 om 22:47
Zeespiegel schreef op 15-07-2026 om 22:14:
[..]
Dat is zeer beslist niet iets dat ik op school heb leren uitrekenen. Wel een filmpje van een eisprong gekeken. Werd daar onwel van.
Maar gelukkig heb je een bijsluiter bij de test en een internet boordevol informatie omtrent dit onderwerp.
Alleen maar van een eisprong?
Wij kregen in Mavo2 een VHS te zien van een bevalling (vermoedelijk van de vrouw van de biologieleraar).
Geen serene EO-beelden, maar 'the full thing'. In zwart-wit, maar het bloed, smurrie, gekrijs waren zo al indrukwekkend genoeg.
Op onze school is niemand (zichtbaar) zwanger geworden. Dit is pas sexuele voorlichting... 🤢
Netherfield
16-07-2026 om 00:18
Poezenmeisje schreef op 15-07-2026 om 22:47:
[..]
Wij kregen in Mavo2 een VHS te zien van een bevalling (vermoedelijk van de vrouw van de biologieleraar).
Geen serene EO-beelden, maar 'the full thing'. In zwart-wit, maar het bloed, smurrie, gekrijs waren zo al indrukwekkend genoeg.
Op onze school is niemand (zichtbaar) zwanger geworden. Dit is pas sexuele voorlichting... 🤢
Ik keek vroeger De Bevalling. Was ook prima anticonceptie.
on topic: wanneer zou je normaliter ongesteld moeten worden TO?
EmmaT
16-07-2026 om 07:19
Poezenmeisje schreef op 15-07-2026 om 22:47:
[..]
Offtopic: je zal maar getrouwd zijn/een relatie hebben met een biologieleraar die films van jouw bevalling laat zien in zijn klassen 😱
Poezenmeisje
16-07-2026 om 07:41
EmmaT schreef op 16-07-2026 om 07:19:
[..]
Offtopic: je zal maar getrouwd zijn/een relatie hebben met een biologieleraar die films van jouw bevalling laat zien in zijn klassen 😱
Ze was in elk geval onherkenbaar in beeld, we zagen maar één onderdeel van haar en dat zie je gewoonlijk niet. En al helemaal niet in deze toestand.
🤢
Na zulke videobeelden ga je eerder het klooster in dan achter de jongens aan.